Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Lue tämä. Jos et tuota tekstiä ymmärrä niin en varmaan osaa auttaa sillä en ole erityisopettaja: http://maanpuolustus.net/threads/kärkipoliitikkojen-vahtimisketju.3851/page-175#post-335673

Kyllä minä sen luin. En vain voinut uskoa että olet niin saatanan naivi vielä tänä päivänäkin, nyt kun tämä meni omien nimittelemiseksi. Minä olen noiden kanssa osani pyörinyt enemmänkin kuin suotavaa. Ainoastaan kauniita sanoja tulee ja agenda paljastuu viiveellä. Jos vastassa on Lepoämen teksti ja ulkopuolisen analyysi valitsen jälkimmäisen vaikka se olisi vain sinnepäin.
Jos nykypäivän lööpit eivät vakuuta,niin sitten vain heidän kanssaan pyörimään, niin opit.
P.s. Katso Mot tänään.
 
@aj77 Sori jos loukkaannuit, ei ollut tarkoitus loukata. Ilmaisuni kieltämättä oli turhan karkeita. Ihmettelin vain postaustasi jossa postaat juttuja jotka on todettu valheiksi aijemmin samassa aiheessa. Mutta vasemmistoagitaattorina sinulla on vielä parantamisen varaa. MOT taitaa tulla samaan aikaan kuin Liigan välieräottelu ja näistä kahdesta valitsen urheilun.
 
@aj77 Sori jos loukkaannuit, ei ollut tarkoitus loukata. Ihmettelin vain postaustasi jossa postaat juttuja jotka on todettu valheiksi aijemmin samassa aiheessa. Mutta vasemmistoagitaattorina sinulla on vielä parantamisen varaa. MOT taitaa tulla samaan aikaan kuin Liigan välieräottelu ja näistä kahdesta valitsen urheilun.

Vastustan kaikkia äärilaitoja. Oli ne Kokoomus tai vasemmistolähtöisiä.
Jos lähtee uskomaan elitistien puheisiin politiikassa, täytyy olla heikäläisiä. Eli äärettömän varakas ja etuoikeutettu.
En tosin ymmärrä sitäkään. Kun voitan eurojacpotissa kymmeniä miljoonia ja muutan heidän naapuriin, en silti tue heitä tai heidän politiikkaansa. Se rikollisen aineksen määrä on vain niin suurta.
 
Vastustan kaikkia äärilaitoja. Oli ne Kokoomus tai vasemmistolähtöisiä.
Ja yksi tapa on leimata poliittiset vastustajat äärilaidaksi.

Taidan olla fascisti jonka ajatusmaailma on sysimusta, kun kannatan äärioikeistolaisia Halla-ahoa ja Lepomäkeä :D
 
Ja yksi tapa on leimata poliittiset vastustajat äärilaidaksi.

Taidan olla fascisti jonka ajatusmaailma on sysimusta, kun kannatan äärioikeistolaisia Halla-ahoa ja Lepomäkeä :D

Minäkin seuraan Halla-Ahoa. Kuten myös Arhinmäkeä. Niillä on teräviä pointteja aina sille päälle sattuessaan.
Halla-Ahoma poliittista väriä en kuitenkaan tunne sen enempää kuin sen yhden asian kautta mitä aina ajaa.
Onko Halla-Aholla ja Lepomäellä samanlainen ajatusmaailma?
 
Onko Halla-Aholla ja Lepomäellä samanlainen ajatusmaailma?
Eipä juuri, heidän teemat politiikassa on aivan erilaisia. Halla-ahon ja Lepomäen otin esimerkiksi poliitikoista joita tietyt tahot mielellään leimaa "äärioikeistolaisiksi" (ja joita itse kannatan).

Mitä tulee Arhinmäkeen niin monessa arvokysymyksessä lienen samaa mieltä hänen kanssaan. Arhinmäen poppoo taitaa yleensä haluta pankkien kansallistamista, joten heidänhän pitäisi olla ilahtuneita siitä että valtio omistaa osan RBS:stä. :D
 
Niin tämä Lepomäki.Kokoomuksen oikein laita. Alas työkkärit, sosiaalituet, ja ehdottomasti lukukausimaksut kouluihin. Lepomäki vastustaa julkisen vallan puuttumista asioihin ja haluaa tasaveron..

Edellinen työpaikka jossa oli riskien analysoijana meni sen verran pieleen, että pankki jouduttiin ottamaan julkisen vallan alle. Lepomäki ei pahuutta tunnusta. Hän on mukana auttamisen halusta. Tokaisi, että niiden ihmisten jotka eivät elämässä pääse eteenpäin, määrä jäisi mahdollisimman pieneksi. Kun ajattelee mitä käytännössä Lepomäen opeilla tuo tarkoittaa, ollaan siinä eutanasian ja rotuopin välimaastossa. Tosin rodun määrittelee varallisuus. Muut vain katoavat johonkin. Natsivertauksesta Lepomäki suuttui kuitenkin. Ei hän ole rasisti. Hän kannattaa kommunistien oppia. Tiettyjä ihmistyyppejä pitää vähentää, mutta ei rodun vaan luokkaeron mukaan. On se hurja.


12472434_1039507946109865_7640402709061630994_n.jpg

Höpö höpö. Lue Lepomäen vastaus noihin syytöksiin, aika älyvapaita syytöksiä. Voiko olla että hän vaan kannatta yksilönvapautta ja ennen kaikkea yksilönvastuuta - jotain mikä suomesta on kadonnut. En tiedä miten lyhyesti sen sanoisi, mutta tässä maassa otetaan nykyään itsestäänselvyytenä että kelasta saa rahaa ja töpselistä tulee sähköä. Sosiaaliturva/byrokrata/holhous on aikamoisissa sfääreissä. Lukeehan se jo isossa manuaalissa että elämä ei ole helppoa "Maa kasvaa sinulle orjantappuraa ja ohdaketta, mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi otsa hiessä.." Ja joo duunarin "asialla" olevat ay-liikkeet verovapauksineen ovat ne kaikkien oikeamielisimmät, salli mun nauraa..

SIlti nainen kieltämättä melko oikealla laidalla. Itse en nyt esim hänen ideoistaan kyllä tasaveroon lähtisi. Vaikka pätevä onkin niin tuskin tulee tulevaa puheenjohtaja kisaa voittamaan. Ainoat todelliset haastajat olisivat ehkä Orpo ja Vapaavuori, kumpikaan kisaan ei ole lähdössä. Lepomäki ollut taas poltiikkona kuitenkin vain 2 vuotta. Melko pompsahdus olisi toiseksi vastuullisempaan ministerin pestiin. Eiköhän se stubb jatka. Jos meillä olisi virkamieshallitus jossa ei tarvita puheenjohtajan politiikan taitoja vaan kylmää suorittamista niin lepomäki voisi ollakkin paikallaan. No ehkä vähän lisää kokemusta ja sen mukana kulmien pyöristystä niin hyvä tulee.

Tarkennetaan sen verran että mielestäni ammattiliitoilla on kuitenkin paikkansa. Ne elävät vaan 1900 luvun 8-16 maailmassa, vähän kun sdp - mielummin kangistutaan kun uudistutaan. Koko maan kattava sopiminen ei vaan yksinkertaisesti toimi, hektisessä ja nopealiikkeiseesä maailmassa tarvitaan dynamiikkaa. Jotain mitä meillä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä ole niin vakavaa. Ollessani teini minulle opetti eräs rakennusmies, kun lapsellisuuttani haukuin SKDL:ää, että ei kai hänen nyt kokoomusta kannata äänestää, kun ei se hänen asioitaan varsinaisesti aja. Tarjosi minulle tupakankin ja kun sain ajokortin, lainasi autoaan, että pääsin pimpan päälle.

Siitä lähtien olen pitänyt useista enemmistökommunisteista, vaikka en jaa heidän politiikkaansa.

Koska olen keskiluokan ylärekisterissä oleva yksityisessä osakeyhtiössä työskentelevä ylempi toimihenkilö, luulen, että kokoomuksen maltillinen linja on enemmän minun heiniäni kuin se kaikkein oikeistolaisin linja. Tietysti voisin lähteä "asiantuntijaksi" kunnan hommiin ja alkaa äänestää demareita, koska he saataisivat olla kiinnostuneempia julkisten palvelujen säilyttämisestä, mikä taas suojelisi peffaani siellä.

Mutta jos alan ryypätä ja heitän urani ja rahani kusena viemäriin, siirryn tietysti kannattamaan Vasemmistoliittoa, koska siellä varmaan ollaan eturivissä "joukkovoimassa hallituspolitiikkaa vastaan" ja katkeralle miehelle ei voi olla parempaa jengiä.

Vai olisiko vieläkin muodikasta olla vihreä? Eräässä vaiheessa nuoret koulutetut äänestivät vihreitä, koska se oli muotia.
 
Siitä tulikin mieleeni, että turposta kiinnostuneet odottavat ainakin Twitterin mukaan kiinnostuneena, mitä Sale sanoo huomenna Maanpuolustuskurssiyhdistyksen kevätkokouksessa, Helsingin yliopistossa. Hän on tavannut viime aikoina kaikkia pelikentän miehiä ja pitää puheen.
 
Höpö höpö. Lue Lepomäen vastaus noihin syytöksiin, aika älyvapaita syytöksiä. Voiko olla että hän vaan kannatta yksilönvapautta ja ennen kaikkea yksilönvastuuta - jotain mikä suomesta on kadonnut. En tiedä miten lyhyesti sen sanoisi, mutta tässä maassa otetaan nykyään itsestäänselvyytenä että kelasta saa rahaa ja töpselistä tulee sähköä. Sosiaaliturva/byrokrata/holhous on aikamoisissa sfääreissä. Lukeehan se jo isossa manuaalissa että elämä ei ole helppoa "Maa kasvaa sinulle orjantappuraa ja ohdaketta, mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi otsa hiessä.." Ja joo duunarin "asialla" olevat ay-liikkeet verovapauksineen ovat ne kaikkien oikeamielisimmät, salli mun nauraa..

SIlti nainen kieltämättä melko oikealla laidalla. Itse en nyt esim hänen ideoistaan kyllä tasaveroon lähtisi. Vaikka pätevä onkin niin tuskin tulee tulevaa puheenjohtaja kisaa voittamaan. Ainoat todelliset haastajat olisivat ehkä Orpo ja Vapaavuori, kumpikaan kisaan ei ole lähdössä. Lepomäki ollut taas poltiikkona kuitenkin vain 2 vuotta. Melko pompsahdus olisi toiseksi vastuullisempaan ministerin pestiin. Eiköhän se stubb jatka. Jos meillä olisi virkamieshallitus jossa ei tarvita puheenjohtajan politiikan taitoja vaan kylmää suorittamista niin lepomäki voisi ollakkin paikallaan. No ehkä vähän lisää kokemusta ja sen mukana kulmien pyöristystä niin hyvä tulee.

Tarkennetaan sen verran että mielestäni ammattiliitoilla on kuitenkin paikkansa. Ne elävät vaan 1900 luvun 8-16 maailmassa, vähän kun sdp - mielummin kangistutaan kun uudistutaan. Koko maan kattava sopiminen ei vaan yksinkertaisesti toimi, hektisessä ja nopealiikkeiseesä maailmassa tarvitaan dynamiikkaa. Jotain mitä meillä ei ole.

Vaikka taistelin vuosia Ay-liikkeen riveissä suuria herroja vastaan ja opin tuntemaam vihollisen, niin lopulta sukset meni ristiin myös ay-liikkeiden kanssa. En keksi enää muuta yhteistä nimittäjää kuin suuret ikäluokat ja heidän oppipoikansa. Käsite rahasta ja työnteosta on merkillinen.

Otetaan esimerkki. Saat kuukausipalkkaa jonka voi helposti jakaa päiväpalkaksi. Yhtenä päivänä lähdet junalla naapurikaupunkiin ja siellä kokous. Saat päivän palkan, puolipäivärahan sekä kokouspalkan. Matkat tietenkin maksetaan. Tulomatkan saat ryypätä ravintolavaunussa. Mistä hyvästä sinulle maksetaan ylimääräiset korvaukset yhden työpäivän suorittamisesta?
Mistä se raha tulee ja miten sen ansaitset ei aukene. Noilla käsitteillä ei uusia yrityksiä perusteta.

Toisena esimerkkinä yleisestä mentaliteetistä voin mainita että laitoin juuri 50-tuhatta likoon uuteen yritykseen jossa en ole mukana muuta kuin sijoittajana. Suurin osa kokonaisrahoituksesta menee perustajien palkkaan pariksi vuodeksi. Palkka ei varmaankaan ole pieni. Samaan aikaan itse yrittäjänä alan nyt ottamaan puolikasta palkkaa. Vein pulloja pahimmillaan kun meinasi bensa loppua.
 
Yhtenä päivänä lähdet junalla naapurikaupunkiin ja siellä kokous. Saat päivän palkan, puolipäivärahan sekä kokouspalkan. Matkat tietenkin maksetaan. Tulomatkan saat ryypätä ravintolavaunussa. Mistä hyvästä sinulle maksetaan ylimääräiset korvaukset yhden työpäivän suorittamisesta?

Yleensä ay-liikkeessä, jossa kerrot olleesi, nämä hallitaan. Ja pitää tämä yrittäjänkin tietää. Päiväraha on korvausta tavallista suuremmista ruokailukuluista. Jos työmatkaan sisältyy ilmainen tai työnantajan kustantama ruokailu (kokopäiväraha/kaksi ateriaa, osapäiväraha/yksi ateria), päiväraha on puolet edellä mainituista määristä. Osapäiväraha on vuonna 2016 19 euroa, joten siitä jää sitten 8 euroa.

Tämä perustuu siihen, että jos duunarin lähettää matkalle, häntä ei saa pitää nälässä. Syonyt työntekijä teke hyvät kaupat ja hoitaa neuvottelut. Juonut ei aina hoida.

Se työntekijä ei sitten siellä ravintolavaunussa osapäivärahalla tai puolikkaalla kyllä muuten selviä. Niin vittumaisia ovat työmatkat.
 
Yleensä ay-liikkeessä, jossa kerrot olleesi, nämä hallitaan. Ja pitää tämä yrittäjänkin tietää. Päiväraha on korvausta tavallista suuremmista ruokailukuluista. Jos työmatkaan sisältyy ilmainen tai työnantajan kustantama ruokailu (kokopäiväraha/kaksi ateriaa, osapäiväraha/yksi ateria), päiväraha on puolet edellä mainituista määristä. Osapäiväraha on vuonna 2016 19 euroa, joten siitä jää sitten 8 euroa.

Tämä perustuu siihen, että jos duunarin lähettää matkalle, häntä ei saa pitää nälässä. Syonyt työntekijä teke hyvät kaupat ja hoitaa neuvottelut. Juonut ei aina hoida.

Se työntekijä ei sitten siellä ravintolavaunussa osapäivärahalla tai puolikkaalla kyllä muuten selviä. Niin vittumaisia ovat työmatkat.

Juu. En tuota ymmärrä. En näe mitään tavallista suurempaa ruokailukulua ainakaan omalla alallani.Ainoastaan mukavamman työpäivän. Sen lisäksi että toimin liittohommissa alueellisesti olin myös Eteran neuvottelutoimikunnan jäsenenä edustamassa Sttk:ta. Näissä kokouksissa järjettömyys alkoi näkyä, koska kaiken sen ylimääräisen rahan lisäksi Etera tarjosi myös hyvät eväät. Eikä kokouspalkkiot olleet pieniä.Samaan aikaan kävin yt neuvotteluja jatkuvasti. Pieni angsti kasvoi kaikkea vastaan.
Yleensä pitäisi olla työtekijän puolella, mutta lopputuloksena kypsyin sekä nykymaailman työntekijöihin että työnantajiin.
 
Sen lisäksi että toimin liittohommissa alueellisesti olin myös Eteran neuvottelutoimikunnan jäsenenä edustamassa Sttk:ta. Näissä kokouksissa järjettömyys alkoi näkyä, koska kaiken sen ylimääräisen rahan lisäksi Etera tarjosi myös hyvät eväät. Eikä kokouspalkkiot olleet pieniä.Samaan aikaan kävin yt neuvotteluja jatkuvasti. Pieni angsti kasvoi kaikkea vastaan.
Yleensä pitäisi olla työtekijän puolella, mutta lopputuloksena kypsyin sekä nykymaailman työntekijöihin että työnantajiin.

Minä käyn kerran vuodessa työnantajan lähettämänä maailmalla. Viikon kun on jossain Keski-Euroopan maassa, hotelli on maksettu ja matkat mutta ei pomo safkaa maksa.

No, syönhän minä kotonakin omalla rahallani. Mutta ulkomaanpäiväraha onkin hyvitys siitä, että minä olen saanut matkamääräyksen ja joudun jättämään mukavan kotini ja vaimoni hoidon ja syömään ulkona epämääräisissä metropoleissa, vaikka eihän minua mikään estäisi istumasta vaikkapa Pariisissa hotellihuoneessa syömässä tonnikalaa purkista. Hotellissa saan aamiaisen mutta ei sillä kauaa keiku ja vielä on viikko 24/7 ja monen tunnin lennot ja kentällä lusimiset.

Enhän minä siellä edes itselleni mitään tulosta ole tekemässä, minun hommassani ei bonuksia jaeta. Mutta matkaan pistetään.
 
Viimeksi muokattu:
Minä käyn kerran vuodessa työnantajan lähettämänä maailmalla. Viikon kun on jossain Keski-Euroopan maassa, hotelli on maksettu ja matkat mutta ei pomo safkaa maksa.

No, syönhän minä kotonakin omalla rahallani. Mutta ulkomaanpäiväraha onkin hyvitys siitä, että minä olen saanut matkamääräyksen ja joudun jättämään mukavan kotini ja vaimoni hoidon ja syömään ulkona epämääräisissä metropoleissa, vaikka eihän minua mikään estäisi istumasta vaikkapa Pariisissa hotellihuoneessa syömässä tonnikalaa purkista. Hotellissa saan aamiaisen mutta ei sillä kauaa keiku ja vielä on viikko 24/7 ja monen tunnin lennot ja kentällä lusimiset.

Enhän minä seillä edes itselleni mitään tulosta ole tekemässä, minun hommassani ei bonuksia jaeta. Mutta matkaan pistetään.

Tuon minäkin ymmärrän. Pitkät matkat.
 
http://blogbook.fi/teresammallahti/mita-me-itsekkaat-ja-ahneet-markkinaliberaalit-ajattelemme/

Mitä me itsekkäät ja ahneet markkinaliberaalit ajattelemme?
4.4.2016 Tere Sammallahti

Elina Lepomäen ilmoittautuminen Kokoomuksen puheenjohtajakisaan nosti populistisen öyhötyksen ”oikeistolaisesta markkinaliberalismista” jälleen muotiin. Suomessa ollaan oltu viime aikoina kovasti huolissaan siitä, miten toisten perusteeton leimaaminen voi johtaa jopa väkivaltaan arvosteltua ihmisryhmää kohtaan. Tämä huoli tuntuu kuitenkin unohtuvan aina, kun omaa pahaa oloa päästään purkamaan lyömällä ”oikeistolaisia” tai ”markkinaliberaaleja” leimakirveellä.

Vasemmistohenkinen bloggaaja ja armoton nationalistisen retoriikan kriitikko, Saku ”Uuninpankkopoika” Timonen, valotti ajatuksiaan Lepomäestä ja hänen politiikastaan blogissaan. Tekstissä ei ollut ensimmäistäkään lähdeviitettä, joilla hän olisi voinut perustella lohduttoman negatiivista analyysiään Lepomäen tavoitteista ja motiiveista todeksi. Kirjoitus onkin Timosen henkilökohtaisiin ennakkoluuloihin pohjautuvaa yleistävää populistista ja uhkakuvia luovaa propagandaa eli juuri sitä, mistä hän on aktiivisesti kritisoinut äärikansallismielisiä, viimeksi perussuomalaisten Terhi Kiemunkia.

Suomeen ja koko Eurooppaan rantautuu kulttuuri, uskonto ja laki jolle julmuus vääräuskoisia kohtaan on itsestäänselvyys. Se alistaa häikäilemättömästi kaiken alleen. Se vaatii vaan ei suvaitse. Ei ole maltillista islamia, on vain yksi islam. On vain yksi Koraani jonka mukaan jokaisen muslimin tulee elää.” – Terhi Kiemunki (ps.) MV-lehden blogissa

Jos teidän mielestänne suurin itsekkyys ja ahneus ovat suurinta vapautta, niin Lepomäen johtama kokoomus on teidän puolueenne. Se valtio [missä Lepomäki on valtiovarainministeri] sitten olisikin yövartijavaltio, jossa valtion tehtäviin kuuluisi vain armeija, poliisi ja tuomioistuinlaitos. Kun sosiaalipolitiikka on ajettu alas, niin niitä kaikkia varmasti tarvitaan suojelemaan vähälukuista pärjääjien joukkoa osattomien massoilta.” – Saku Timonen Imagen blogissa

Yritin herätellä Timosen Facebook-julkaisun kommenttikentässä kirjoittajaa huomaamaan kaksoisstandardinsa, enkä ollut ainoa. Timonen ei kuitenkaan alentunut dialogiin vastaamalla kritiikkiin, vaan poisti kommenttini ja sen alle kertyneen keskustelun, sekä blokkasi minut. Toki hänellä on moiseen täysi oikeus ja ymmärrän kyllä, että selkääntaputukset ovat kritiikkiä mieluisampaa palautetta. Mutta on Timoselta aika paksua esiintyä jonain erehtymättömänä faktiseen tiedonvälitykseen vihkiytyneenä solidaarisuuden messiaana ja kansalaiskeskustelun tulkkina, kun toivottaa alla olevan kaltaiset viestit tervetulleiksi keskusteluun samalla, kun vaientaa asiallisen kritiikin delete-napilla.




Ote Uuninpankkopojan FB-sivulla käydystä keskustelusta, aiheena Elina Lepomäki ja Kokoomus.

Jääkin nähtäväksi tekeekö esimerkiksi Imagen päätoimitus bloggaajansa Timosen kirjoituksesta mitään johtopäätöksiä vai jyrääkö päätoimituksen ideologinen linja yli niiden faktojen, joita Lepomäki ehti vastineessaan Timoselle täsmentää. Timosen lukuisia perusteettomia väittämiä on oiottu niin Facebookin keskustelussa kuin itse blogauksen allakin, mutta hyvin argumentoidun kritiikin kohdalla hän vaikenee tai yrittää siirtää tolppia saadakseen alkuperäisen tekstinsä näyttämään muka asialliselta kritiikiltä.

Kun vahinko Lepomäen imagolle oli jo tehty, kopioi Timonen Lepomäen vastineen blogiinsa. Oikaisu tosin oli lähinnä symbolinen ele; mustamaalaavaa blogausta on jaettu ja tykätty Facebookissa yli 3000 kertaa siinä, missä Timonen ei postannut alle sata jakoa saanutta oikaisua ehdottomasti tärkeimmässä jakelukanavassaan eli Facebook-seinällään. Näyttää siltä, ettei kritiikkiä delete-napilla vaientava Uuninpankkopoika kykene edes myöntämään olleensa väärässä saati, että yrittäisi korjata virhettään suoraselkäisesti.

Julkisesta keskustelusta päätellen moni suomalainen kuvittelee, että kokoomuslaiset ja markkinaliberaalit ovat häikäilemättömiä ihmishirviöitä, joiden suurin unelmien täyttymys on kyykyttää vähäosaisia. Markkinaliberaalina kokoomuslaisena kerron teille nyt salaisuuden.

Minä en talousliberaalina ja kokoomuslaisena halua:
  • Kenenkään kuolevan nälkään tai parannettavissa oleviin tauteihin, tai kenenkään jäävän ilman hoivaa ja huolenpitoa, vaikka kannatankin SoTe-palveluiden järjestämistä eri tavalla.

  • Kenenkään jäävän ilman koulutusta, vaikken kannatakaan ihmisten kouluttamista aloille, joilla ei ole töitä.

  • Kenenkään elävän köyhyydessä, vaikken vastustakaan tuloeroja tai jopa niiden maltillista kasvua.

  • Antaa kenenkään tuhota biodiversiteettiä tai vaarantaa luonnon kantokykyä voitontavoittelun nimissä, sitä varten meillä on jopa termi ”negatiivinen ulkoishaitta”.

  • Kenenkään olevan työtön, syrjäytynyt tai yksinäinen, vaikken pidäkään verotuksen nostamista ja tulonsiirtojen lisäämistä ratkaisuna kyseisiin ongelmiin.

  • Korporatistista suuryritysten tai muiden vastaavien eturyhmien vahvassa ohjauksessa tehtyä politiikkaa.
Eikä moista halua kukaan muukaan tuntemani kokoomuslainen tai talousliberaali. Ei kai kukaan mene iltaisin nukkumaan miettien, miten voisin tehdä jonkun toisen elämästä kurjaa tai kurjempaa, kuului mihin tahansa puolueeseen?

Minä ajattelen, paljon pelättynä ja vihattuna talousliberaalina, että paras keino hoitaa työttömyyttä on antaa työmarkkinoiden toimia vapaammin sen sijaan, että fokus olisi työttömyyden lieveilmiöiden hoidossa sosiaalipolitiikalla. Minä haluaisin, että asiansa huonosti hoitaneiden pankkien, yritysten ja jopa valtioiden annettaisiin mennä konkurssiin jatkuvan velkaelvytyksen, tulonsiirtojen ja lainantakauksien sijaan. Ja minä uskon aivan vilpittömästi siihen, että suomalaisen julkisen sektorin tulot ja menot voidaan tasapainottaa järkevillä leikkauksilla tärkeiden palveluiden samalla tehostuessa ja parantuessa.

Se, että me kokoomuslaiset tai talousliberaalit olemme monien yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisukeinoista eri mieltä kuin vaikkapa vasemmistoliittolaiset sosialistit, ei tee meistä mitään empatiaan kykenemättömiä ihmishirviöitä, vaikka moista valheellista stereotypiaa jaksetaan ylläpitää varsinkin poliittisen spektrin vasemmanpuoleisilla aallonpituuksilla.
 
Sipilästä kuoriutumassa aluepoliitikko, jos tuo tierahahommeli pitää kutinsa. Saa vielä sanoa, että ei siinä ollut hänellä mitään tekemistä vaan asia oli liikenneministerin vastuulla. Onneksi näitä sentään ehtii päätellä kun isompia päätöksiä ei pidä saada tehdyksi:
Nelostien korjausrahat ovat valumassa Keski-Suomesta Oulun ja Kemin välisen tien parantamiseen. Näin kirjoittaa Huomioita-palstallaan Keskisuomalaisen päätoimittaja Pekka Mervola.

Tierahoista päätetään hallituksen juuri käynnistyneessä kehysriihessä.

– Kehysriihessä on syntymässä erikoinen ja harmillinen linjaus Nelostien parantamisesta. Rahat ovat tällä tietoa menossa Oulun ja Kemin välin parantamiseen eli pääministeri Juha Sipilän (kesk.) vaalipiiriin. Liikenneministeri Anne Berner on asiaa näin esittänyt tänään alkaneelle kehysriihelle, Mervola kirjoittaa.

Mervola muistuttaa, että Berner nousi Sipilän suosikkina yllättäen keskustan ministeriksi.

– Nelostie on eurooppalainen TEN-verkon päätie Suomen halki pohjoiseen. Sen pitäisi olla maan parhaan tason tie etelästä pohjoiseen. Oulun ja Kemin väli tarvitsee myös korjausta mutta sen kiilaaminen Äänekosken ja Jyväskylän välin ohi on poliittinen ikävä päätös, jos se toteutuu, Mervola kirjoittaa.
http://www.ksml.fi/teemat/autot/Sip.../753483?pwbi=e540b4da4da4fedfbba59735df1df1e1
 
Siitä tulikin mieleeni, että turposta kiinnostuneet odottavat ainakin Twitterin mukaan kiinnostuneena, mitä Sale sanoo huomenna Maanpuolustuskurssiyhdistyksen kevätkokouksessa, Helsingin yliopistossa. Hän on tavannut viime aikoina kaikkia pelikentän miehiä ja pitää puheen.
MTV:llä netissä:
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö pitää tänään luennon Maanpuolustuskurssiyhdistyksen tilaisuudessa klo 18.15.

MTV Uutiset näyttää luennon suorana nettisivuillaan. Niinistön odotetaan ottavan kantaa puheessaan ajankohtaisiin asiohin. Tilaisuus pidetään Helsingin yliopiston Juhlasalissa.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...niinisto-pitaa-luennon-tanaan-illalla/5827246
 
Back
Top