Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

@Fremen Mikäs yllätys se on ettei osaa täydellistä suomea kun äidinkieli ruotsi. Samalla pitäisi sitten kritisoida suomenkielisiä poliitikkoja jotka eivät puhu virheetöntä ruotsia koska pitäisihän heidän nyt osata kaksikielisessä maassa.
Ilmeisesti Mannerheim oli aika turha jätkä kun hänen suomenkielen taito oli heikko.
Noh, tuopa suomalais- korjaan suomenkielisen poliitikon ruotsinkielinen hätä-tweetti niin suhtaudun siihen ihan samalla tavalla...
 
Ihan yhtä tasa-arvoisesti ihmettelin täällä aikoinaan Stubbin englanninkielistä twiittailua. Englanti ei ole virallinen kieli Härmässä, eivät Stubbinkaan äänestäjät liene ainoastaan englantia taitavia mörköjä.
Alexanderilla oli oma agendansa niissä, ja hienostipa hänelle lopulta kävi.
Jep jep, gud välsigna ditt hjem, ja 800k asuntolainasi, saatanan Juudas Iskariot.
 
Kuinka paljon pitää suoltaa mustavalkoista scheissea, että on "tarpeeksi"? Eikö riitä, että tota on kaikki keskustelufoorumit jo läpeensä täynnä?


Samaa argumenttia käytetään käytännössä kaikkiin epämiellyttäviin aiheisiin. Kaikki keskustekufoorumit ovat täynnä juttuja, täyttäjänä on joko persut tai vihervassarit, foorumista riippuen.
 
@Fremen Mikäs yllätys se on ettei osaa täydellistä suomea kun äidinkieli ruotsi. Samalla pitäisi sitten kritisoida suomenkielisiä poliitikkoja jotka eivät puhu virheetöntä ruotsia koska pitäisihän heidän nyt osata kaksikielisessä maassa.
Ilmeisesti Mannerheim oli aika turha jätkä kun hänen suomenkielen taito oli heikko.

Vastustan pakkoruotsia ja kannatan suomenruotsalaisten oikeutta omaan kieleen ja palveluihin omalla kielellään. Olenko natsi?
 
Höblästä.

Moni suomalainen julkisuuden henkilö on katkera Staffan Bruunin ja Hbl:n uutisoinneista. Joskus pelkkä puhelinsoitto on saanut vaikuttajan perääntymään aikeissaan. Yksi heistä oli asianajaja, oikeustieteen tohtori Zacharias Sundström. Presidentti Ahtisaari oli päättänyt, että hänestä tehtäisiin EU-tuomari.

Sundströmin meriitit eivät kaikilta kanteilta katsottuna olleet vain hänelle eduksi. Hän omisti viinitilan Etelä-Afrikassa, jonne Paavo Lipponen ja Seppo Tiitinen tekivät 2006 ostosmatkan. Eduskunnan 100-vuotisjuhliin ostettu tuhannen viinipullon erä jäi tullin varastoon, koska eduskunnalla ei ollut anniskelulupaa. Herrat eivät tunteneet lakia. Kun viinit lunastettiin tähtitieteelliseen hintaan, eduskunnan juhlat oli jo pidetty. Sundströmin ja Lipposen yhteinen nimittäjä oli Ulf Sundqvist, jota Sundström oli puolustanut STS-pankin sotkuissa. Arja Alho on kirjassaan ”Kovan tuulen varoitus” (Into 2009) kertonut oman versionsa Sundqvist-Lipponen -koplauksesta.

https://www.verkkouutiset.fi/han-sai-ankkalammikon-kiehumaan-nain-hblssa-mokailtiin/
 
Miten Suomea onkin onnistuttu siunaamaan näin monella huipputason poliitikolla... Hallituskin tuntuu suorastaan pursuilevan liitoksistaan toinen toistaan pätevämpää porukkaa.

Uuninpankkopoika Saku Timonen: Tehdään olemassaoleva laki
Sisäministeri Kai Mykkänen (kok.) haluaisi velvoittaa oleskeluluvan saaneet ihmiset hakemaan ja ottamaan vastaan töitä.

– Minua kiinnostaa tanskalainen malli. Kun saa oleskeluluvan, niin heti lähdetään siitä, että on työnhaku- ja vastaanottovelvoite ja mieluummin annetaan siihen palkkatukea niin, että työnantajat pienellä kynnyksellä ottaisivat ihmisiä.

Näin kertoi eilen Yle.

Minulla on sekä ministerille että Ylelle hämmästyttävä uutinen. Meillä on jo tällainen lainsäädäntö, ja oleskeluluvan saaneilla on velvollisuus hakea ja ottaa vastaan työtä.
...
Olisi suotavaa, että ministeri puhuisi asioista kuten ne ovat. Jos ministeri ei muista voimassa olevan lainsäädännön sisältöä, niin hänen avustajiensa pitäisi siitä muistuttaa. Viimeistään vastuulliseksi itseään mainostavan median pitäisi tarkistaa faktat ja laittaa ne vaikka erilliseksi faktalaatikoksi uutiseen. Nyt ministerin virheellisestä puheesta ja sen uutisoinnista jää sellainen kuva, että turvapaikanhakijat olisivat jotenkin etuoikeutetussa asemassa ja että heitä varten lakia pitäisi muuttaa.
 
Jani Toivola vieläpä asustaa peräti kolmen kilometrin päässä Eduskuntatalolta, paikassa mihin menee runsaasti (sähkötoimisia!) ratikoita sekä busseja. Silti kolmasosa edustajan taksimatkoista on noin kolmen kilometrin mittaisia dieseltaksipörähdyksiä. Mutta onhan se kiva hehkuttaa joukkoliikennettä ja kehuskella että ei edes omista autoa, kun 1) asuu kantakaupungissa ja 2) ajelee päivät työnantajan laskuun taksilla.

Jos olisin yhtään ilkeämielisempi, vitsailisin että pitäähän ne köyhälistön yksityisautot saada pois kaduilta, että edustajan taksin ei tarvi seisoa ruuhkissa ;)

edit: Toivola ilmeisesti asui Töölössä vielä 2016, nyt ilmoittaa asuvansa Lauttasaaressa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö edustajat saa myös kulkea ilmaiseksi julkisilla?
 
Jani Toivola vieläpä asustaa peräti kolmen kilometrin päässä Eduskuntatalolta, paikassa mihin menee runsaasti (sähkötoimisia!) ratikoita sekä busseja. Silti kolmasosa edustajan taksimatkoista on noin kolmen kilometrin mittaisia dieseltaksipörähdyksiä. Mutta onhan se kiva hehkuttaa joukkoliikennettä ja kehuskella että ei edes omista autoa, kun 1) asuu kantakaupungissa ja 2) ajelee päivät työnantajan laskuun taksilla.

Jos olisin yhtään ilkeämielisempi, vitsailisin että pitäähän ne köyhälistön yksityisautot saada pois kaduilta, että edustajan taksin ei tarvi seisoa ruuhkissa ;)

Siinä se on vihreiden ympäristötietoisuus. Kävelisi tai vaikka fillaroisi työmatkansa. Menisi ihan vaikka hyötyliikunnasta.
 
No masennus ei toki ole leikin asia mutta muuten Toivolan varmaan kannattaa jättää leikki tähän kauteen. Äänestäjälle ei jäänyt kuin muutama puheenvuoro ja helkkarinmoinen taksilasku.
 
edit
 
Viimeksi muokattu:
Se on Vihreiden helppo vastustaa yksityisautoilua ideologisista syistä, kun samaan aikaan mennään itse taksilla kaikki matkat.
Jostain uutiskommenteista tarttui taannoin leikekirjaan tällainen helmi. En voi taata mitään tarinan todenperäisyydestä, mutta sanotaanko näin ettei kovin suuresti yllättäisi, jos sattuisi perustumaan tositapahtumiin:
Itsekin aikoinani muutaman Vihreän kaupunkipoliitikon kanssa väiteltyäni he pitivät kunnan heille maksamaa taksikyytiä joukkoliikenteenä. Syynä käyttöön oli vaikeasti tavoitettavat kokouspaikat ja iltaliikkuminen huonojen joukkoliikenneyhteyksien takia pääkaupunkiseudulla. Kun kysyin suositteletteko myös muille kannattajakuntanne vähävaraiselle samaa etua työmatkoihin lensin ulos heidän keskustelupalstaltaan. Näin sitä Vihreää tasa-arvoa rakennetaan.

Monet (eivät välttämättä pelkästään vihreät) hehkuttivat aikoinaan myös, että HSL:n Kutsuplus-järjestelmä oli oikein kätevää joukkoliikennettä. Siinä siis sai tilata pikkubussin "lähes kotiovelle" eli jollekin päälle tuhannesta pysäkistä pääkaupunkiseudulla ja ajella siitä toiselle. Pilottiprojektinahan se lanseerattiin, hienojen visioiden kera. Powerpointissa kaikki käyrät osoittivat koilliseen.

Kuinka kävi? Käyttö- ja täyttöasteet kustannuksiin verrattuna olivat sellaisia, että vuonna 2014 keskimääräistä Kutsuplus-matkaa tuettiin noin 40 eurolla verovaroista. Vuoden 2015 arvio oli "vain" 20 - 25 euroa. Eipä edes HSL päässyt ympäri siitä perustotuudesta, että jos yksittäisiä matkustajia tai muutaman hengen pienryhmiä tullaan hakemaan kotoa henkilökohtaisella kuljettajalla, palvelulla on jo eräs toinen nimi, ja sen markkinahinta on hiukan enemmän kuin tuossa kokeilussa matkustajilta keskimäärin laskutettu vitonen.

Kuulemma kympin persnetto per matka olisi vielä ollut sellainen taso, että palvelua olisi voitu jatkaa. Taksilla on hauska matkustaa kun joku muu maksaa.
 
Back
Top