Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Mulla on äijät pelko perseessä, että tässä ajetaan nimenomaan sisäministeriötä ja sen vastuualueita halvaantuneeksi ihan omalla hölmöllä jäsentenvälisellä nokittelulla.

Huono homma kaikkiaan.

Olet muuten oikeassa paitsi että halvaannuttaminen ei rajoitu ministeriöön vaan ulottuu myös sen alaisuudessa olevien organisaatioiden sisälle.

Jäsentenvälinen... En sulkisi ulkopuolisten pelaajien ja pelinjohtajien mahdollisuutta pois.

Sivuseikkana totean että mua kylmää se, että Ohisalo käyttää kasvojen ilmeitä taitavasti, mutta silmissä pysyy sama ilmeettömyys, jota koitetaan häivyttää meikillä.
 
Varmuudeksi totean että kommenttini on lainaamani kommentin lihavoidun kohdan inspiroima eikä liity mitenkään kehenkään. Lisäksi korostan sitä etten kuvaa henkilöitä vaan toimintadynamiikkoja ja niiden vastapelejä.

Valitettavasti tämän kaltaiset loppukaneetit alkavat olla välttämättömiä nykyisessä "ilmastossa". Olen ollut havaitsevinani, että tällekin palstalle on alkanut ilmestyä tähtiä ja pisteitä deletoitujen viestien vuoksi. Itsekin olen muutaman kerran joutunut poistamaan jo lähettämäni postauksen, joka sitä kirjoittaessani on tuntunut ihan normaalilta "mielenilmaisulta", mutta heti jälkeenpäin on herännyt ajatus, kuinka sitä mahdollisimman pahatahtoisesti voitaisiin tarkoituksenmukaisesti tulkita (en tarkoita tätä palstaa vaan "ulkopuolisia silmiä".)

Jotkut postauksista ovat voineet olla harkitsemattomia, mutta toistan itseäni. Olemme arvelluttavalla tiellä, jos joudumme liian tarkkaan harkitsemaan, minkälaisia mielipiteitä uskallamme esittää.
 
Narsismikirjon persoonallisuushäiriöiden kieroimpiin kuvauksiin tutustuneet varmaan tietävät tämän kuvion.

1. Manipuloija manipuloi jonkun toimimaan jollain manipuloijan tahdon mukaisella tavalla.

2. Manipuloinnin loppuvaiheessa manipuloija tuo ohimennen esille sen että "kyse on manipuloidun omasta päätöksestä" jota hän komppaa.

3. Jos manipuloitu joutuu kuseen, niin manipuloija pyrkii osoittamaan, että hän ei voi olla mitenkään vastuussa siitä mitä manipuloitu on tehnyt.

Muiden osapuolten tärkein vastapeli:

1. Vaadi kaikki käskyt ja sopimukset kirjallisina. Älä keskustele suullisesti.

2. Jos suullista keskustelua tai sopimusta ei voi välttää niin tee muistiinpanot ja referoi asia heti vaikka sähköpostitse manipulaattorille. Asia pitää tehdä heti koska manipulaattori voi muuttaa rajustikin näkemystään siitä mitä on itse sanonut/käskenyt/sopinut jos tajuaa että asiasta jää kirjallinen todiste.

3. Suullisiin tapaamisiin aina todistaja mukaan. Juristi jos mahdollista, ellei ole niin joku rehelliseksi tiedetty ihminen.

4. Manipulaattori pelaa identiteettipelejä. Jos sinulle tarjotaan yhteistä "me" näkemystä tai yhteistä tulkintakehystä josta voitte yhdessä edetä, niin älä tartu siihen. Se on syötti. Sen sisällä on koukku. Kurkkuun tarttuneesta koukusta on ikävä pyristellä irti. Älä mene ollenkaan identiteettien alueelle. Pysy itsenäsi, yksilönä, vailla ryhmäminuuksia.

5. Manipulaattori pelaa kehystämispelejä. Asia kuin asia kehystetään tavalla joka lähes pakottaa johonkin lopputulokseen. Manipuloinnin heikkous on melkein aina siinä kehystämisessä, mutta ihmiset koittavat olla ystävällisiä, kärsivällisiä ja yhteistyöhaluisia. Siksi he tarjoutuvat hyväksymään tarjotun tulkinta- ja toimintakehyksen vaikka mielen hälytyskellot pitäisivät mimmoista mekkalaa.

Älä tee niin. Älä koskaan ota vastaan tai hyväksy manipulaattorin tarjoamaa tulkinta-, toiminta- tai muuta kehystä. Se on kuin liukas rinne. Pääsy takaisin lujalle maalle ei välttämättä onnistu.

6. Manipulaattori pelaa maalitolppiensiirtelypeliä. Junttaa maalitolpat paalujuntalla maahan.

7. Manipulaattori vaihtaa peliä ja sääntöjä kesken pelin. Jos niin tapahtuu niin peruuta pelin alkuun. Se hidastaa ja vaikeuttaa kaikkea. Lopulta manipulaattori turhautuu siihen, että ne sujuvat siirtymät joihin hän on tottunut eivät onnistu.

8. Manipulaattori kostaa julmasti sen jos joku on häntä älykkäämpi. Käytä "olen tyhmyyttäni joustamaton ja tietämättömyyteni vuoksi pakotettu tarkistamaan asiat ylitarkasti" -naamiota.

9. "Taistele tai pakene" on huono ja vanhentunut neuvo. Älä taistele vaan aseta koneisto manipulaattorin vastapelaajaksi. Älä pakene vaan liu'u huomaamattomasti huomaamattomuuteen.

10. Älä hetkeäkään kuvittele että voit selvitä voittajana tai maksamatta jotain hintaa. Anna manipulaattorille paljon pieniä ja merkityksettömiä voittoja. Tasapuolista ja oikeudenmukaista lopputulosta ei tule. Ne pienet voitot joita manipulaattori saa sinulta ovat hinta ulospääsylipustasi. Se on parhaita sijoituksia joita elämässäsi teet.

11. Vastaa kaikkeen viiveellä. Jos tulee asia joka on muka pakko tehdä tai päättää heti, niin kiire johtuu siitä että kyse on ansasta eikä sinulle haluta antaa aikaa asian huomaamiseen. Ole "äärettömän kiireellisissä" asioissa erityisen hidas kunnes löydät ansan - ja joskus myös ansan sisällä olevan toisen ansan.

Varmuudeksi totean että kommenttini on lainaamani kommentin lihavoidun kohdan inspiroima eikä liity mitenkään kehenkään. Lisäksi korostan sitä etten kuvaa henkilöitä vaan toimintadynamiikkoja ja niiden vastapelejä.
Ykkönen
1. Vaadi kaikki käskyt ja sopimukset kirjallisina. Älä keskustele suullisesti.
ja ysi noista oman kokemukseni perusteella tärkeimpiä... enkä ollut julkisella sektorilla. Mutta: establish a paper trail, siitä se lähtee, ja into heti joukkohirttää vasta-ajattelijaa hiipuu.
 
Ykkönen ja ysi noista oman kokemukseni perusteella tärkeimpiä... enkä ollut julkisella sektorilla. Mutta: establish a paper trail, siitä se lähtee ja into heti joukkohirttää vasta-ajattelijaa hiipuu.

Nelonen on tärkein jos on erittäin vaikea tapaus kyseessä.

Ikävä kyllä en voi selittää miksi. Vaatisi 200 sivua.
 
Kuuntelitteko sisäministerin haastattelun Politiikkaradiosta?

Kuuntele Politiikkaradio Yle Areenassa:

 
Nelonen on tärkein jos on erittäin vaikea tapaus kyseessä.

Ikävä kyllä en voi selittää miksi. Vaatisi 200 sivua.
Noh, olin jenkeillä töissä Lontoossa 8v, ja sitä ennen pari vuotta ranskalaisilla Pariisissa. Kaikilla on omat toimintakulttuurinsa, mutta keskeisenä oli aina tiimi-koheesion korostaminen, sama toiminta-kulttuuri, sama budjetti.
JPMorganilla firman tunnuslause oli

"One Team, One Dream: Be a Leader!"

Se muuttui aika nopeasti kaikkien postereiden alle teipattujen A4:sten myötä... kuvassa oli se Haley Joel Osmont, elokuvasta 6th sense:

"I see stupid people".

Tarkoitti sllä myyntihenkilöstöä... terveisin trading.

 
Olet muuten oikeassa paitsi että halvaannuttaminen ei rajoitu ministeriöön vaan ulottuu myös sen alaisuudessa olevien organisaatioiden sisälle.

Jäsentenvälinen... En sulkisi ulkopuolisten pelaajien ja pelinjohtajien mahdollisuutta pois.

Sivuseikkana totean että mua kylmää se, että Ohisalo käyttää kasvojen ilmeitä taitavasti, mutta silmissä pysyy sama ilmeettömyys, jota koitetaan häivyttää meikillä.

Ohisalo on oikea fasisti.
 
Suomeksi vähän pidempi juttu:

http://isovimma.blogspot.com/2008/10/yuri-bezmenovin-entisen-kgb.html

"..."todellisuuden käsittämisen muokkaamista" aina siihen mittakaavaan asti, että riippumatta suuresta informaation määrästä, kukaan ei pääse järkevään ratkaisuun miten puolustaa itseään, perhettään, yhteisöään tai maataan. On kysymyksessä hyvin hidas aivopesuprosessi, joka on jaettu neljään perusvaiheeseen: Ensimmäinen on demoralisaatio, eli tapainturmelus. Kansan demoralisointi kestää 15-20 vuotta. - Miksi näin kauan? Koska tämä on minimiaika, joka kuluu, että saadaan koulutettua yksi viholliskansan sukupolvi päinvastaiseen ideologiaan, ..."

Luin ja ymmärsin. Sain paljon vahvistusta omille käsityksilleni. Ja ajatukseni tuli nyt paremmin jäsenneltyä eri vaiheisiin.

Suomeenkin hyökättiin haastattelussa kuvatuin tavoin. Pääsivät todella pitkälle ideologioillaan rauha, rakkaus, solidaarisuus yms.

Onko nykyinen suomen monitahoinen mädättäminen suoraa jatkoa suomettumisen ajalle ja onko tämäkin kaikki idästä? Minä en tiedä. Osa paskasta tulee lännestä, mutta onko se neuvostoliiton saavuttaman vanha tartunnan tuomaa, vai onko siinä uutta venäläistä aaltoa?

Suomalaisten isänmaallisuutta, kriittisyytä, moraalia ja kristillisiä arvoja on mädätetty siihen malliin viimeisinä vuosikymmeninä, että kyllä sen on täytynyt olla organisoitua. Esimerkkinä nyt vaikka 2015 pakolaisvyöry ja sen hoitaminen. Minä joka en ole katsonut vuosikymmeniin televisiota, kuunnellut radiota tai edes juurikaan lukenut lehtiä olen ihmetellyt mitä ihmisille tapahtuu ja miten nopeasti kaikesta epänormaalista ja halveksittavasta onkin tullut uutta normaalia.
Sinä joka seuraat televisiota ja radiota et varmaankaan voi nähdä miten minä näen, koska sinutkin on aivopesty. Aivopesun myötä ihmiset kylläkin oireilevat psyykkisesti. Ei kaikkia ole sentään saatu tottelemaan uusia normaaleja. Monet ymmärtävät kyseenalaistaa esim. lesboparien adoptiolapsen ottamisen ja ympäristöhuijaukset. Vastakkainasettelu on sitten ehkä myös aika vahvaa, ja sitä tuetaan ainakin idästä.
 
Luin ja ymmärsin. Sain paljon vahvistusta omille käsityksilleni. Ja ajatukseni tuli nyt paremmin jäsenneltyä eri vaiheisiin.

Suomeenkin hyökättiin haastattelussa kuvatuin tavoin. Pääsivät todella pitkälle ideologioillaan rauha, rakkaus, solidaarisuus yms.

Onko nykyinen suomen monitahoinen mädättäminen suoraa jatkoa suomettumisen ajalle ja onko tämäkin kaikki idästä? Minä en tiedä. Osa paskasta tulee lännestä, mutta onko se neuvostoliiton saavuttaman vanha tartunnan tuomaa, vai onko siinä uutta venäläistä aaltoa?

Suomalaisten isänmaallisuutta, kriittisyytä, moraalia ja kristillisiä arvoja on mädätetty siihen malliin viimeisinä vuosikymmeninä, että kyllä sen on täytynyt olla organisoitua. Esimerkkinä nyt vaikka 2015 pakolaisvyöry ja sen hoitaminen. Minä joka en ole katsonut vuosikymmeniin televisiota, kuunnellut radiota tai edes juurikaan lukenut lehtiä olen ihmetellyt mitä ihmisille tapahtuu ja miten nopeasti kaikesta epänormaalista ja halveksittavasta onkin tullut uutta normaalia.
Sinä joka seuraat televisiota ja radiota et varmaankaan voi nähdä miten minä näen, koska sinutkin on aivopesty. Aivopesun myötä ihmiset kylläkin oireilevat psyykkisesti. Ei kaikkia ole sentään saatu tottelemaan uusia normaaleja. Monet ymmärtävät kyseenalaistaa esim. lesboparien adoptiolapsen ottamisen ja ympäristöhuijaukset. Vastakkainasettelu on sitten ehkä myös aika vahvaa, ja sitä tuetaan ainakin idästä.
Olen edelleen sitä mieltä että tämä voidaan kiteyttää juuriltaan humanististen tieteiden kriisiksi Suomessa, joka manifestoituu Helsingin ja Tampereen vastaavissa oppilaitoksissa.
Vallitsevan dogman haastaminen on imperatiivisesti kielletty, karkoituksen uhalla.
Toimii sopuleihin, tottakai, asuntovelat...

tsekatkaa muuten Stubbin asuntolainaa, ja nyt tän Sanna Marin -muikkelin. Interesting.
 
  • Tykkää
Reactions: KIM
Äärimmäisen huolestuneena seuraan yhteiskuntamme poliittista segregaatiota. Miten tähän on tultu? Kohta ollaan oikeasti taas sadan vuoden takaisessa tilanteessa. Ainoa asia mikä lohduttaa, on se, että tämän forumin aktiiveista valtaosa on ”oikealla” puolella. Sillä mennään jo pitkälle.
 
Näitä Yuri Bezmenovin luentoja on usein linkitetty tällekkin foorumille. En ole kuitenkaan ikinä jaksanut kuunnella noita. Syynä on joskus saattanut olla epäluulo linkittäjää kohtaan, joskus taas epäily siitä, että nämä asiat ei ole kovinkaan relevantteja käytännössä yhteiskunnallisten asioiden suhteen. Pitäisikö kuitenkin vaivautua ja joskus kuunnella sivukorvalla? @Pihatonttu
 
Äärimmäisen huolestuneena seuraan yhteiskuntamme poliittista segregaatiota. Miten tähän on tultu? Kohta ollaan oikeasti taas sadan vuoden takaisessa tilanteessa. Ainoa asia mikä lohduttaa, on se, että tämän forumin aktiiveista valtaosa on ”oikealla” puolella. Sillä mennään jo pitkälle.
Noh, ollaan aika kaukana "heal with the steel" -skenaariosta, nämä parasiitit kyllä ymmärtänevät vähemmästäkin. Ja jos ei, niin mihinkäs sitä repeää saatana kun julkista rahaa ei enää vaan ole jaettavana?
No money, no honey. No honey, no fun.Mutta jäämässä ovat, viimeisiksi sammuttamaan valot voitoin kunniaksi suomalaisista omassa maassaan, räpsytellen. Kuin "tuntematon vähemmistömme". Vittuillaan ja ohitellaan, paskiaiset, ilman että siitä on mitään hyötyä.
Valmistautukaa siihen sitten... autot palaa aluksi.
Vittu noi mihkään lähde, niin kauan kuin on leechattavaa jälellä.
No way.
 
Onko nykyinen suomen monitahoinen mädättäminen suoraa jatkoa suomettumisen ajalle ja onko tämäkin kaikki idästä? Minä en tiedä. Osa paskasta tulee lännestä, mutta onko se neuvostoliiton saavuttaman vanha tartunnan tuomaa, vai onko siinä uutta venäläistä aaltoa?

Periaatteessa sinulle myydään jonkin (keinotekoisen) ongelman ratkaisuksi jotakin (pikemminkin useampaa) ajattelumaailmaa, jonka puitteissa käyttäydyt tavalla jonka luulet korjaavan ed. ongelman, mutta päädyt korjaavan sen näennäisesti ja sinulla onkin prosessin lopuksi taas uusi ongelma (tai useampi sellainen) käsilläsi. Esimerkkinä tästä on lääkkeet: lääkäri määrää sinulle vaikkapa pumppuongelmiin troppia A, jonka mahdollisiin sivuvaikutuksiin kuuluu närästys, lihaskrampit, muistiongelmat... lääkäri tällöin määrää sinulle troppia B, joka korjaa jonkin/jotkin edellisen listan ongelmista, mutta tämä taasen aiheuttaa taas uuden listan ongelmia ja tätä rataa.

Vasemmisto-oikeisto akseli on juuri tätä ihteensä: kun toisessa akselin päässä loppuu puhti ihmisten kontrolloinnille (fyrkka: itse aiheutettua kontrollia), aiheutetaan sisäisiä konflikteja jotta voidaan toteuttaa tiukka manööveri oikealle (fasismia), ja tämän jälkeen jonkin ajan päästä taas olisi ruokahalua vasemmistoaatteille, jne jne.

Mikäs tässä on se suuri idea taustalla, mikä tarkoitus? Noh, ei siinä sen ihmeempää ole kuin kontrolli ja resurssien ryystäminen ihmisistä. Jos täällä on kirkon miehiä niin he voivat siteerata raamatusta minkälainen kaiffari Lucifer oli niin ollaan juuri tämän gubben valtakunnassa.
 
Kehno kun ei riitä osaaminen edes teidän runsaasti käyttämiin uusiosanoihin. Lukiota käymätön (tupla)insinööri ei ole kovin hyvä keskustemaan pehmeämpien alojen yliopistoväen kanssa vaikka äly ja ymmärrys olisikin samalla tasolla. En osaa nimetä asioita kuten te. Jos mahdollista, niin pyrkikää käyttämään suomen kieltä eikä lainasanoja.
 
Näitä Yuri Bezmenovin luentoja on usein linkitetty tällekkin foorumille. En ole kuitenkaan ikinä jaksanut kuunnella noita. Syynä on joskus saattanut olla epäluulo linkittäjää kohtaan, joskus taas epäily siitä, että nämä asiat ei ole kovinkaan relevantteja käytännössä yhteiskunnallisten asioiden suhteen. Pitäisikö kuitenkin vaivautua ja joskus kuunnella sivukorvalla? @Pihatonttu

Ei kannata kuunnella sivukorvalla.

Kannattaa kuunnella joko ajatuksen kanssa niin että oma prosessointi kulkee syvemmällä kuin itse esitys tai ei ollenkaan.

Toi relevanssi...

Bezmenovin luennot on tehty ennen Tsetsenian, Georgian, Moldovan, Ukrainan... tapahtumia, mutta kuvaavat koko prosessin lähes täydellisesti alusta loppuun - myös yhä kesken tai edessä olevat vaiheet.

Jokainen päättäköön itse pitääkö noista prosesseista oppimista itselleen tai isänmaalleen tärkeänä. Kunhan päättäessään muistaa sanonnan historian oppimisesta ja toistamisesta samoin kuin sen, että päättämättä jättäminenkin on päätös.
 
Ei kannata kuunnella sivukorvalla.

Kannattaa kuunnella joko ajatuksen kanssa niin että oma prosessointi kulkee syvemmällä kuin itse esitys tai ei ollenkaan.

Toi relevanssi...

Bezmenovin luennot on tehty ennen Tsetsenian, Georgian, Moldovan, Ukrainan... tapahtumia, mutta kuvaavat koko prosessin lähes täydellisesti alusta loppuun - myös yhä kesken tai edessä olevat vaiheet.

Jokainen päättäköön itse pitääkö noista prosesseista oppimista itselleen tai isänmaalleen tärkeänä. Kunhan päättäessään muistaa sanonnan historian oppimisesta ja toistamisesta samoin kuin sen, että päättämättä jättäminenkin on päätös.

"Saat päättää ihan itse, mutta jos valitsit väärin niin oot Putlerin idioottirölli, jonka mielipide on yhtä arvokas kuin paskakikkare ja tätä ei tarvitse noteerata koska Isämmään etu menee kaiken muun edelle."
 
Ei kannata kuunnella sivukorvalla.

Kannattaa kuunnella joko ajatuksen kanssa niin että oma prosessointi kulkee syvemmällä kuin itse esitys tai ei ollenkaan.

Toi relevanssi...

Bezmenovin luennot on tehty ennen Tsetsenian, Georgian, Moldovan, Ukrainan... tapahtumia, mutta kuvaavat koko prosessin lähes täydellisesti alusta loppuun - myös yhä kesken tai edessä olevat vaiheet.

Jokainen päättäköön itse pitääkö noista prosesseista oppimista itselleen tai isänmaalleen tärkeänä. Kunhan päättäessään muistaa sanonnan historian oppimisesta ja toistamisesta samoin kuin sen, että päättämättä jättäminenkin on päätös.

Onko Bezmenov käynyt suomessa luennoimassa? Vois mun puolesta käydä vaikka poliitikoille ja johtajille suunnatulla maanpuolustuskurssilla esiintymässä. Ne kurssit ovat kyllä todella tarpeen tälle maalle. Ne on ehkä just samaan tarpeeseen luotu josta Bezmenov kertoo.
 
Onko nykyinen suomen monitahoinen mädättäminen suoraa jatkoa suomettumisen ajalle ja onko tämäkin kaikki idästä? Minä en tiedä. Osa paskasta tulee lännestä, mutta onko se neuvostoliiton saavuttaman vanha tartunnan tuomaa, vai onko siinä uutta venäläistä aaltoa?
Uskoisin hommien menneen vituralleen NL:n aikana. Tämä nykyhomma on vaan sen momenttumia(sori fingelskasta). Asiat on niin että tietynlaiset haluaa julkisellepuolelle ja toisenlaiset yksityiselle näin karkeasti jaotellen. Jari haluaa insinööriksi tekemään rahaa ja mielenkii toisia hommia ja Jari-Irmeli haluaa holhota, hallita ja ohjata yhteiskuntaa näkemyksiensä suuntaan. Tätä jatkuu tarpeeksi kauan työntekijävalinta kerrallaan, niin ollaan tässä tilanteessa.

Seuraappa kaupunkisi työntekijöiden facebook ja twittervirtaa, niin näet kaikkea sitä mistä Juri kertoi.
 
Back
Top