Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Tavja kehuu itseään miten hän puhui balttien puolesta näiden hakiessa EU:n ja Naton jäsenyyksiä.



– Pidämme kyllä arvossa suhdettamme baltteihin. Olen itse opetellut viron kielen ja puhunut virolaisten ja muiden Baltian maiden puolesta EU:ssa, kun maat hakivat unionin jäsenyyttä, samoin kun maiden pyrkiessä Natoon, Halonen kertoo.


Minä kun muistelen, että rouva nimenomaan yritti hiekoittaa balttien tietä Natoon.


 
Tavja kehuu itseään miten hän puhui balttien puolesta näiden hakiessa EU:n ja Naton jäsenyyksiä.



– Pidämme kyllä arvossa suhdettamme baltteihin. Olen itse opetellut viron kielen ja puhunut virolaisten ja muiden Baltian maiden puolesta EU:ssa, kun maat hakivat unionin jäsenyyttä, samoin kun maiden pyrkiessä Natoon, Halonen kertoo.


Minä kun muistelen, että rouva nimenomaan yritti hiekoittaa balttien tietä Natoon.


Halonen on katkeroitunut. Yrittää nyt muistella parhainpäin.
On tuo Niinistön presidenttiura, tyrmäysvoitto ilman toista kierrosta 2018 ja nyt NATO-ruljanssin mukana tullut positiivinen julkisuus tainnut osua hermoon. Ei aikanaan kutsua Valkoiseen taloon edes tippunut.
Kukahan sen kuolinpäivänä menisi YLE:lle muistelemaan omia ansioitaan?
 
Halonen on katkeroitunut. Yrittää nyt muistella parhainpäin.
Kuka nyt itseään lähtee mollaamaan. Kyllä muut hoitaa sen osuuden. Mauno Koivisto kirjoitti periaatteen auki muistelmissaan varsin laittamattomasti:

Olen pyrkinyt selittämään tapahtuneet omalta kannaltani katsoen parhain päin ja siinä sivussa kirkastamaan myös omaa kilpeäni. Muut tehkööt sen omasta puolestaan."

Edit... ylimääräinen matto poistettu
 
Viimeksi muokattu:
YLE päästää Tavjan ääneen.



Presidentti Tarja Halonen torjuu käsityksen, että Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka olisi ollut Venäjän suhteen 2000-luvulla sinisilmäistä ja toiveajattelua.

– En usko siihen. Oli ihan selvä asia, että koko sinä aikana, kun teimme yhteistyötä, samanaikaisesti rakensimme puolustusvoimia, jotka ovat yhteensopivia (Naton kanssa). Minun aikanani ja sen jälkeen, presidentti Halonen sanoo Ylen haastattelussa toimistossaan Helsingin Hakaniemessä.

– Mielestäni ei kannata toivoa kovia aikoja, vaan käyttää suojasäätä hyväksi, Halonen kuvaa kautensa Venäjän-politiikkaa.

Halonen tekee selväksi, että hänen mielestään aiempaa Venäjän-politiikkaa arvostellaan Suomessa nyt usein jälkiviisauden valossa.

– Jälkiviisaus on tietysti parasta viisautta, nopeinta viisautta, mitä voi olla.

– Median ja etenkin somemaailman kannat vaihtuvat niin näppärästi, että siihen ei kannata rakentaa pidempää juoksua.

Halosen mukaan on historioitsijoiden asia selvittää, oliko Suomen tai esimerkiksi Saksan idänpolitiikka yksipuolista.

Tasavallan presidenttinä Halonen jatkoi edeltäjiensä tavoin Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden linjaa. Nato-jäsenyyden lisäksi hän vastusti EU:n sotilaallisten turvatakuiden kirjausta.

Venäjä ei ollut sotilaallinen uhka, eikä kansa halunnut Natoon, Halonen perustelee linjaa nyt.
 
Halonen on katkeroitunut. Yrittää nyt muistella parhainpäin.
On tuo Niinistön presidenttiura, tyrmäysvoitto ilman toista kierrosta 2018 ja nyt NATO-ruljanssin mukana tullut positiivinen julkisuus tainnut osua hermoon. Ei aikanaan kutsua Valkoiseen taloon edes tippunut.
Kukahan sen kuolinpäivänä menisi YLE:lle muistelemaan omia ansioitaan?
Typerää vastakkainasettelua kommenttisi, kannattaa itse kunkin kirjoitella jatkossa enempi selvinpäin päiväaikaan isänmaallisessa hengessä-
 
YLE päästää Tavjan ääneen.



Presidentti Tarja Halonen torjuu käsityksen, että Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka olisi ollut Venäjän suhteen 2000-luvulla sinisilmäistä ja toiveajattelua.

– En usko siihen. Oli ihan selvä asia, että koko sinä aikana, kun teimme yhteistyötä, samanaikaisesti rakensimme puolustusvoimia, jotka ovat yhteensopivia (Naton kanssa). Minun aikanani ja sen jälkeen, presidentti Halonen sanoo Ylen haastattelussa toimistossaan Helsingin Hakaniemessä.

– Mielestäni ei kannata toivoa kovia aikoja, vaan käyttää suojasäätä hyväksi, Halonen kuvaa kautensa Venäjän-politiikkaa.

Halonen tekee selväksi, että hänen mielestään aiempaa Venäjän-politiikkaa arvostellaan Suomessa nyt usein jälkiviisauden valossa.

– Jälkiviisaus on tietysti parasta viisautta, nopeinta viisautta, mitä voi olla.

– Median ja etenkin somemaailman kannat vaihtuvat niin näppärästi, että siihen ei kannata rakentaa pidempää juoksua.

Halosen mukaan on historioitsijoiden asia selvittää, oliko Suomen tai esimerkiksi Saksan idänpolitiikka yksipuolista.

Tasavallan presidenttinä Halonen jatkoi edeltäjiensä tavoin Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden linjaa. Nato-jäsenyyden lisäksi hän vastusti EU:n sotilaallisten turvatakuiden kirjausta.

Venäjä ei ollut sotilaallinen uhka, eikä kansa halunnut Natoon, Halonen perustelee linjaa nyt.
Halonen oli toivottavasti ensimmäinen ja viimeinen naisten presidentti. Yks helvetin vääräleukainen muumimamma sai aikaan yllättävän paljon tuhoa.
Eipä silloin ollut parempia ehdokkaita kansan mielestä tarjolla. Niinistö oli turhan poikanen vuonna 2006 mielestäni presidentin virkaan.
 
Halonen oli toivottavasti ensimmäinen ja viimeinen naisten presidentti. Yks helvetin vääräleukainen muumimamma sai aikaan yllättävän paljon tuhoa.
Eipä silloin ollut parempia ehdokkaita kansan mielestä tarjolla. Niinistö oli turhan poikanen vuonna 2006 mielestäni presidentin virkaan.
Oli telkkari päällä, ja kuulin armottoman haastattelijan kysymyksen:

- Olitte kuulemma vaativa esimies (ulkoministeriössä).

YLE, en paremmin sano.
 
Minä vaihdan välittömästi kanavaa, tai suljen telkkarin kun Tavjan naama ilmestyy ruutuun.
Sain emännältä joululahjaksi tuollaisen niskanvenytysvehkeen ja lattialla makoilin sen kanssa ja kuuntelin kun tavjan ääni kuulu telkkarista, kiroilin siinä ääneen ja emäntä kysy että onko noin kipee niska, niin vastasin että ei mutta vaihda ny saatana kanavaa...
 
Tässä teille Halosta.

Tavja kehuu itseään miten hän puhui balttien puolesta näiden hakiessa EU:n ja Naton jäsenyyksiä.

Halonen on katkeroitunut.

Minä vaihdan välittömästi kanavaa, tai suljen telkkarin kun Tavjan naama ilmestyy ruutuun.

Sain emännältä
Minäkin sain emännältä (omaltani), mutta lyhyt keskustelu halosen kuuntelusta kääntyi kanavan vaihtamiseen.
 
Halonen oli toivottavasti ensimmäinen ja viimeinen naisten presidentti. Yks helvetin vääräleukainen muumimamma sai aikaan yllättävän paljon tuhoa.
Eipä silloin ollut parempia ehdokkaita kansan mielestä tarjolla. Niinistö oli turhan poikanen vuonna 2006 mielestäni presidentin virkaan.
No siis, minä en ainakaan panisi pahakseni jos meillä olisi joskus vielä naispresidentti. Olin jo Elisabethin vankkureissa mukana ja miettinyt olisiko hänen valintansa torpannut Halosen valinnan, (mitä vastustin) kun nainen olisi jo ollut presidentti?

Jossittelua vaan ja olihan Ahtisaari mies paikallaan mitä nyt lakerikengät vähän lipsui.;)
 
No siis, minä en ainakaan panisi pahakseni jos meillä olisi joskus vielä naispresidentti. Olin jo Elisabethin vankkureissa mukana ja miettinyt olisiko hänen valintansa torpannut Halosen valinnan, (mitä vastustin) kun nainen olisi jo ollut presidentti?

Jossittelua vaan ja olihan Ahtisaari mies paikallaan mitä nyt lakerikengät vähän lipsui.;)
Ihan hyvin voisin ääneni antaa Elinalle. Vähän oli turhan liberaalia jossakin vaiheessa, mutta sama sen väliä.
 
Ihan hyvin voisin ääneni antaa Elinalle. Vähän oli turhan liberaalia jossakin vaiheessa, mutta sama sen väliä.
Minä en antas mitään Elinalle vaikka kuinka kerjäisi. Sen korimallin akka ja sama robolookki puhuessa kuin Marinilla.
Voi toki olla fiksu nainen mutta poliitikko on poliitikko kameroiden edessä vaikka savusaunan jälkeen.
 
Presidentti Tarja Halonen torjuu käsityksen, että Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka olisi ollut Venäjän suhteen 2000-luvulla sinisilmäistä ja toiveajattelua.
Yle 1.10.2005:
"Halonen muistuttaa, että naapurina ei ole enää Neuvostoliitto tai tsaarin Venäjä.
Hänen mukaansa Suomi ja Venäjä jakavat samat ideologiset päämäärät, kuten demokratian, ihmisoikeudet, oikeusvaltion ja hyvän hallinnon. Presidentti Vladimir Putinin hallinto on Halosen mielestä osoittautunut paljon paremmaksi, kuin mitä 15 vuotta sitten epäiltiin Venäjälle syntyvän." Turun Sanomat 21.12.2006: "Venäjän presidentin Vladimir Putinin jälkeinen Venäjä huolestuttaa presidentti Tarja Halosta. Hän arvelee UP-Uutispalvelun haastattelussa, että Putinin aikana pitäisi vielä ehtiä luomaan parempaa pohjaa Venäjälle oikeusvaltiona. Halosen mukaan Putin on ollut kehittämässä demokraattisempaa Venäjää, eikä ole järkevää kasata kaikkia Venäjän ongelmia Putinin harteille."
 
Sanna oli meille junttimaisille setämiehille vaan liian nuori ja seksikäs.

Tavjalla vähän samansuuntaiset aatokset

”Ja sitten vielä ylipäätään se, että joku nainen, joku muija on tehnyt tämmöisiä”, Halonen sanoo. Presidentin silmiin on osunut iso liuta todella alatyylisiä luonnehdintoja hänestä.
:facepalm:

 
Tuosta twiitatusta Putinconista on jo melkein kuusi vuotta aikaa. Eikä noiden kaasuputkijuttujen takia Lipposta tai muitakaan siihen osallisia missään Haagin sotarikostuomioistuimessa tietenkään voi tuomita. Twiittaajalla lähti laukalle.

Jääminen häpeällisesti historiaan putkilobbauksesta on Lipposen rangaistus. Ilman sitä hänet olisi muistettu ensisijaisesti usein hyväksi arvioidusta toiminnastaan pääministerinä.
 
Back
Top