tulikomento
Supreme Leader
Tavja kehuu itseään miten hän puhui balttien puolesta näiden hakiessa EU:n ja Naton jäsenyyksiä.
– Pidämme kyllä arvossa suhdettamme baltteihin. Olen itse opetellut viron kielen ja puhunut virolaisten ja muiden Baltian maiden puolesta EU:ssa, kun maat hakivat unionin jäsenyyttä, samoin kun maiden pyrkiessä Natoon, Halonen kertoo.
Minä kun muistelen, että rouva nimenomaan yritti hiekoittaa balttien tietä Natoon.
Tarja Halonen kertoo, miten Putin näytti pimeän puolensa jo kymmeniä vuosia sitten
Presidentti Tarja Halonen kertoo Iltalehden haastattelussa suhteestaan Venäjän presidentti Vladimir Putiniin. Presidentti ihmettelee myös, miksi aina häneltä tivataan Venäjä-suhteista eikä tasavallan presidentti Sauli Niinistöltä.
www.iltalehti.fi
– Pidämme kyllä arvossa suhdettamme baltteihin. Olen itse opetellut viron kielen ja puhunut virolaisten ja muiden Baltian maiden puolesta EU:ssa, kun maat hakivat unionin jäsenyyttä, samoin kun maiden pyrkiessä Natoon, Halonen kertoo.
Minä kun muistelen, että rouva nimenomaan yritti hiekoittaa balttien tietä Natoon.
IL-selvitys: Asiakirjat paljastavat, miten Suomi toppuutteli Baltian maiden Nato-jäsenyyshaluja
Tšekin ulkoministeri kysyi Tarja Haloselta suoraan, miksi Suomi karsastaa Natoa ja Yhdysvaltoja, kirjoittavat Boris Salomon ja Juha Ristamäki.
www.iltalehti.fi
Kommentti: Tarja Halosen puheet Baltian maiden Nato-jäsenyydestä ovat outoja kaikuja Neuvostoliiton ajoilta
Presidentti Tarja Halosen Ylelle antama haastattelu, että Natoon liittyneet Baltian maat olivat tottuneet ”Neuvostoliiton aikana kollektiiviseen turvajärjestelmään” on outoa ja esimerkiksi Viroa alentavaa historiantulkintaa, arvioi politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.
www.is.fi