Köyhyys - miksi?

Tuossa yllä pohditaan tuloluokkia 40 tuhatta vuodessa jne. Oletan vahvasti, että tuo ei ole vielä todellista köyhyyttä Suomessa. Tuossa sadan metrin päässä asuu keski-ikäinen työtapaturman vuoksi s-eläkkeellä oleva mies, hoitaa yh:na poikaansa, äiti on joutava rykäle. Nettotulot ovat kaikkineen lapsilisineen asumistukineen elatusmaksuineen n. 1200 e kk. Asumismenot noin 450 e kk. Pakolliset lääkekulut noin 100 e kk. Tuossa on mielestäni jo vähän köyhyyden mallia Suomi 2013. Tuossa puolen kilsan päässä on yh-äiti neljän tenavan kanssa, ukko lähti tökkimään jne. ja voitte uskoa, ettei siinä perheessä aina Joulun kellot soi edes Jouluna. On helppo sanoa, että oma vika tai jotain, mutta ei se tässä maailmassa aina niinkään edes ole. Kyllä Suomesta löytyy ihan etsimättä köyhyyttä. Jos taas lukee Himasen uusimman Kokoomusideologialla kyllästetyn teesirynnäkön, niin eihän "puutteen puuttuminen" kuulemma voi olla mikään yhteiskunnallinen tavoite. Semmonen himashenki siellä pulppuaa. Olen perkeleen eri mieltä, minusta asiallisen puutteen puuttuminen on yhteiskunnallinen tavoite.

Baikal jälleen kerran asian ytimessä. Tällaisia kohtaloita on maassamme huimasti liian paljon.
 
Mitä minä tuota Himasen "tutkimusta" luin, niin sehän on aika vasemmistolaista tekstiä.

40 k€ vuodessa ei suinkaan ole köyhyyttä. Minua käy eniten sääliksi köyhyydessä elävät lapset. Ne on aina aika surullisia tapauksia.
 
En ole Himasen tutkimusta lukenut...arvioin julkituonnin mukaan sitä.

USAssa yksi prosentti omistaa huimasti enemmn kuin muut 99% se ei voi olla oikein.
 
Back
Top