Kahta poliisia ammuttu Porvoossa

Ja Vaasan lentokentällä pommiuhka. Rauhallinen sunnuntai.

Jospa ajattelivat sitoa pohjanmaan poliisia lentokentälle ja ajella itse rauhassa kohti Haparandaa?

Sen verran kuitenkin harhautusta, etteivät nyt suoraan vt 4:sta ajelleet.
 
3d04aa67.jpg

On sillä parta.
 
Jos Vaasan lentokentällä on samaan aikaan pommi-uhkaus ku nää veijarit ajaa tätä reittiä, niin kyllä mun foliohattuu alkaa kummasti kutkuttamaan...
7F712B58-9D2F-4774-B83C-3F3F75E270D4.png
 
Jos Vaasan lentokentällä on samaan aikaan pommi-uhkaus ku nää veijarit ajaa tätä reittiä, niin kyllä mun foliohattuu alkaa kummasti kutkuttamaan...
Katso liite: 32299

Pommiuhka Vaasaan on voinut olla myös harhautus, jonka tarkoituksena vetää poliiseja puoleensa Tampereen pohjoispuolella. Jos sopivat toisiinsa ajallisesti, niin tällainen tuli mieleen. Oletuksena kiinniotettujen pyrkimys päästä Tornion kautta Ruotsiin.
 
Ruotsinkilpisellä jos kerran liikenteessä, niin botski Vaasasta Uumajaan olisi tietysti yksi vaihtoehto. Etenkin jos tuo pommiuhka sattuu liittymään...
 
Oliko siellä jonkun jengin kerhotila siis? Jos kilpaileva jengi on meinannut keikata heidän kamat, mutta joku onkin ollut paikalla ja soittanut poliisit. Sopisi mm. että soittaja oli "mielenkiintoinen henkilö." Jos on tavoiteltu jengin aseita, niin poliisien saavuttua voisi käydä mielessä saada edes jotain irti hajoavasta keikasta, eli viedä sitten poliisien mutkat. Mutta kun poliisit eivät olekaan mukisematta niistä luopuneet... niin koko homma olisi yksi käsiin räjähtänyt pieleenmenojen sarja.

Kuka tahansa ohikulkija on voinut ilmoittaa näkemänsä murron. Mielenkiintoinen henkilö voi viitata mihin vain, vaikkapa alueella hengaavaan rapajuoppoon. Voihan se toki olla vaikka kilpailevan rikollisjengin jäsen, jolla on kaunoja.

Occamin partaveitti sanoo, että murtoveikot ovat havainneet poliisin tulon, mutta liian myöhään ehtiäkseen paeta, joten väijyttäminen on tapahtunut paniikkireaktiona. Samaten huuto aseet maahan tulee helposti selkäydinreaktiona, mutta ehkä toinen murtoveikko on säikähtänyt kovemmin ja ampunut paniikissaan. Ammattirikollinen tietää, että aseellinen väkivalta poliisia vastaan johtaa valtavaan poliisioperaatioon jonka seurauksena on käytännössä poikkeuksetta kiinnijääminen ja ankarat syytteet, joten mitenkään tarkoituksella sitä ei tehdä ellei ole hätä kädessä. Kiinnijäämisen pelko on voinut olla kova, jos alla on muita rikoksia joista tiedossa olisi useamman vuoden kakku.

Spekulaatio tällä on aina ohutta. Nyt kun tekijät on saatu kiinni, tulee tämäkin asia selviämään tutkinnassa. Minä puhun vain todennäköisyydestä.
 
Back
Top