Kantahenkilökunnan rikokset, palvelusrikokset, tutkinnat, rikkomukset ja maan tavat(jne) puolustusvoimissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zlm
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
PV syyllistyi syrjintään estäessään raskaana olevan reserviläisen osallistumisen kertausharjoitukseen yksioikoisesti raskauden perusteella ilman lääkärin lausuntoa palveluskelpoisuudesta.

Tehtävä olisi ollut kevyttä toimistotyötä vastaava.

Harjoituksen johtaja oli osallistumista puoltanut, mutta aluetoimisto ja pääesikunnan lakimies päättivät toisin.

PV syyllistyi syrjintään estäessään raskaana olevan reserviläisen osallistumisen kertausharjoitukseen yksioikoisesti raskauden perusteella ilman lääkärin lausuntoa palveluskelpoisuudesta.

Tehtävä olisi ollut kevyttä toimistotyötä vastaava.

Harjoituksen johtaja oli osallistumista puoltanut, mutta aluetoimisto ja pääesikunnan lakimies päättivät toisin.

Tuollahan lukee myös, että reserviläinen oli itse hakenut vapautusta harjoituksesta adenovirustilanteen takia.

Kolmas(?) juttu viikon sisällä aiheesta "PV syrjii naisia". En suinkaan väitä ettei jutuissa ole perää, mietin vain mistä moinen kampanja.

Tuollahan lukee myös, että reserviläinen oli itse hakenut vapautusta harjoituksesta adenovirustilanteen takia.

Kolmas(?) juttu viikon sisällä aiheesta "PV syrjii naisia". En suinkaan väitä ettei jutuissa ole perää, mietin vain mistä moinen kampanja.

Jos tämä on syrjintää niin sitten laki on syrjivä, ja syyt löytyy eduskunnasta eikä lakia noudattavasta virkamiehestä.

Laki naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta, 8 pykälä sanoo mm. 'Raskaana oleva nainen vapautetaan velvollisuudesta osallistua kertausharjoitukseen'

Kiinnitin samaan huomiota ja kommentoinkin aiheesta hesarin tilausta irtisanoessani 😁 ei kyennyt enää. Sen verran sakeaksi menneet taas jutut.

Back