koponen
Kenraali
Alla lueteltuja puuhia olen itse kokenut, ja useimpia harrastan edelleen. Mitään näistä en usko lasteni lasten enää kokevan - vaikka itse toisin monen asian kohdalla toivoisinkin.
* ampumaradalle kulku ase selässä (pussissa) polkupyörällä ja suksilla
* asevelvollisuuden suorittaminen, puukko vyöllä ja patruunat vartioaseen lippaassa
* haittalintujen harvennus vinnin ikkunasta pienoiskiväärillä
* käsin lypsäminen (tuotantoeläimen)
* käytännössä rajoittamaton yksityisautoilu
* kasvaminen aikuiseksi asti, niin että kukaan paikkakunnan ikäluokasta ei käytä muita aineita kuin viinaa, kahvia ja tupakkaa
* maastomoottoripyöräily (maanomistajan luvalla mutta ei reiteillä)
* patruunoiden itselataus
* maastoauton rakentelu
* oksennukseen asti jatketut junnutreenit
Maailmani ei murene, vaikka jälkeläisten initiaatioriitit ja suhde ympäröivään maailmaan ottavatkin uusia muotoja. Nämä vaan sattuvat olemaan sellaisia, että heillä tuskin on " yhteiskunnan" lupaa haluta näitä - ja se ei minua suuresti miellytä.
Mitä teidän jälkeenne jää jäämättä?
* ampumaradalle kulku ase selässä (pussissa) polkupyörällä ja suksilla
* asevelvollisuuden suorittaminen, puukko vyöllä ja patruunat vartioaseen lippaassa
* haittalintujen harvennus vinnin ikkunasta pienoiskiväärillä
* käsin lypsäminen (tuotantoeläimen)
* käytännössä rajoittamaton yksityisautoilu
* kasvaminen aikuiseksi asti, niin että kukaan paikkakunnan ikäluokasta ei käytä muita aineita kuin viinaa, kahvia ja tupakkaa
* maastomoottoripyöräily (maanomistajan luvalla mutta ei reiteillä)
* patruunoiden itselataus
* maastoauton rakentelu
* oksennukseen asti jatketut junnutreenit
Maailmani ei murene, vaikka jälkeläisten initiaatioriitit ja suhde ympäröivään maailmaan ottavatkin uusia muotoja. Nämä vaan sattuvat olemaan sellaisia, että heillä tuskin on " yhteiskunnan" lupaa haluta näitä - ja se ei minua suuresti miellytä.
Mitä teidän jälkeenne jää jäämättä?