Kaikkien nestekaasutankkityyppien varoventtiilien laukeaminen on säädetty yli 0 bar(g):n: prismaattisilla A- ja B-tyypin itsenäisillä tankeilla enintään 0.7 bar(g); ulkoiseen rakenteeseen tukeutuvilla membraanitankeilla tyypillisesti noin puolet tästä. B-tyypin Moss-pallotankeille sallitaan geometrian puolesta hieman korkeampi maksimipaine, mutta paine tankissa ei silti ole erityisen korkea ja tankin sisältö on normaalitilanteessa lähellä atmosfääristä painetta. Sen sijaan C-tyypin tankit, joihin Moss-pallotankki ei siis lähtökohtaisesti lukeudu, on suunniteltu paineastioille käytettävien kriteerien mukaisesti ("The design basis for type C independent tanks is based on pressure vessel criteria modified to include fracture mechanics and crack propagation criteria" kuten IMO:n IGF-koodin kappaleen 4 osan E kohdassa 4.23.1.1 yksiselitteisesti todetaan ja muutenkin termi "pressure vessel" toistuu useita kertoja kyseisessä luvussa) ja niiden normaali käyttöpaine on huomattavasti korkeampi kuin muilla tankkityypeillä.
Toki jos pystyt osoittamaan, että LNG-tankkereiden Moss-tankit oikeasti suunnitellaan kohdan 4.23.1.3 mukaisesti ts. käyttäen C-tyypille tarkoitettua ns. paineastiakriteeristöä, lupaan seistä korjattuna. Muutoin kyse on vähän kuin kutsuisi muovista limupulloa paineastiaksi, koska sekin kestää pientä ylipainetta kaupan hyllyllä...
edit: Kohta tulee kyllä jotain sanktiota tästä offtopicista...