AlphaBravo
Kersantti
Pitää paikkansa, että RVL käyttää/käytti samaa mallia. Ovat hyvin voineet sen kehittääkin. Muistaakseni RVL:n versio oli kuitenkin ainakin jossain vaiheessa väriltään sellainen hyvin vaalean harmaa eikä täysin valkoinen.noska kirjoitti:Itse pidän myös tuosta anorakkimallisesta lumipuvusta m85. En tiedä onko faktaa mutta olen kuullut että se suunniteltiin alunperin RVL:lle ja PV kehitti oman mallinsa koska anorakkimallinen takki ja lappuhaalarimalliset housut estivät pääsyn alla pidettävän maastopuvun taskuihin ja tetsarit taas lumipuvun housujen ja takin kengurutaskun käytön.
Minusta ajatus, että lumipuvun alla pidetään maastopukua, on epäonnistunut. Ylipäänsä minusta on outoa, että talvivaatteisiin tehdään kompromisseja. Suomessa on vaativa talvi ja talvivaatteiden pitäisi olla hyviä. M62:ta piti sietää talvivaatteena (mihin se on huono), jotta samaa pukua voitiin käyttää kesällä (mihin se on hyvä). Anorakkipuku on kunnolla tehty talvikäyttöön ja se myös toimii talvella.
Juuri samoin. Anorakkipuvun alle ei tarvitse kuin alusasun ja kylmällä lämpökerraston. Ja sen päälle sitten sissitakki tai haalari, kun tarvitaan.No minä en pidä koskaan maastopukua tuon lumipuvun alla, joten sen taskuihin ei tarvitse päästäkään ja anorakin kengurutaskuun pääsee mielestäni nimeomaan helpommin tetsarien kanssa kuin muun mallisiin. Housujen rintataskussa en pidä mitään sellaista että sitä tarvisi jatkuvasti tai kiireessä sieltä kaivella.
Haalari on tauko/lämpövaatteena erittäin hyvä, mutta vie paljon tilaa repussa. sen pystyy vetämään päälle riisumatta mitään, mitä ominaisuutta arvostaa kylmässä.