Kellot sotilastoiminnassa

Pidän Suunnon rannelaitteista paljon, mutta en silti ottaisi Corea näihin tarpeisiin.
Core All Blackin huonot puolet: vedenkestävyys 10m on aika heikko. Suomalainen sotilas voi joutua aavikolle, saunaan, napapiirin yläpuolelle, moneen paikkaan missä lämpötilan vaihtelut ovat rajuja ja vaativat jatkuvasti ranteessa pidettävältä kellolta enemmän.
Patteri on toki helposti vaihdettava mutta kyllä sen operaatiokäytössä pitäisi kestää enemmän kuin vuoden. Ihan ajallisen kestomarginaalin takia joku solar-vaihtoehto voisi olla parempi.
Vähän arveluttaa myös toimintojen runsaus. Sotilaskellossa, jota käytetään stressaantuneena vaikeissa oloissa, pitää olla niin selkeä käyttöliittymä kuin mahdollista.
Yksinkertaiset G-shockit ovat varma vaihtoehto ja jos viisarimallia haluaa, ei Luminoxeissakaan ole mitään vikaa.

Melko erikoinen kyllä oli tuo kellokauppiaan väite että mekaaninen kello ei kestäisi golfin swingiä ja rajuja liikkeitä. Pitänee paikkansa halvimmissa malleissa, ehkä.
 
Itse taisin parisen vuotta sitten kysellä kellon ostosta täällä ja lopulta tuli valituksi G-Shock. Niitä lienee aika monen hintaisia ja itse valitsin sellaisen n. parinsadan euron mallin joka oli Keskisen kellolla tarjouksessa niin lähti hiukan halvemmalla.

Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, on ollut luotettava ajannäyttäjä joskin ehkä hiukan isohkon kokoinen. Näkyy kestäneen saunomiset ja -30 asteen pakkaset. Ei mikään pukukello mutta erilaisissa ulkoilmaharrasteissa on kyllä ollut toimiva kampe.
 
Back
Top