Kertauksen keskenjättäminen

Mengele_Joseph

Kapteeni
BAN
Mitenkä käytännössä menee jos oot KH:ssaja terveys kränää ja joudut jättää sen kesken? Myöntääkö siellä lääkäri sairaslomaa vai joutuuko siviilissä hakea sairaslomaa vielä erikseen työnantajaa varten?
 
Mitenkä käytännössä menee jos oot KH:ssaja terveys kränää ja joudut jättää sen kesken? Myöntääkö siellä lääkäri sairaslomaa vai joutuuko siviilissä hakea sairaslomaa vielä erikseen työnantajaa varten?
Työnantajalla on valta päättää minkä lääkärin kirjoittama sairauslomatodistus hyväksytään tai riittääkö oma ilmoitus x päivää. Voivat siis määrätä että on oltava todistus omasta työterveydestä. Se määräys on varmaan sitten muutenkin olemassa.
 
Mitenkä käytännössä menee jos oot KH:ssaja terveys kränää ja joudut jättää sen kesken? Myöntääkö siellä lääkäri sairaslomaa vai joutuuko siviilissä hakea sairaslomaa vielä erikseen työnantajaa varten?
Kai se vähän riippuu myös kränän laadusta. Nuhakuumeinen varmaan passitetaan kotihoitoon, mutta jos alkaa rintaa puristaa, niin saattavat ehkä pitää osastolla jonkun päivän.
 
Toivottavasti työntävät rintakipupotilaan siviilisairaalaan sen sijaan, että tekisi kuolemaa jossakin VKS:ssä lääketieteen ja kirurgian alikersanttien hoidettavana.
Näinpä. Silloin kun itse olin varusmiehenä, niin oli olemassa keskussotilassairaalat KSS 1 Helsingissä ja KSS 2 Lahdessa. Tilkassa tuli itsekin oltua veksin lisäksi.
 
Mitenkä käytännössä menee jos oot KH:ssaja terveys kränää ja joudut jättää sen kesken? Myöntääkö siellä lääkäri sairaslomaa vai joutuuko siviilissä hakea sairaslomaa vielä erikseen työnantajaa varten?
Siellä oleva lääkäri voi myöntää ja myöskin kirjoittaa reseptin siihen kotiapteekkiisi. Se, niinkuin jo aiemmin sanottiin, on ihan työnantajasta kiinni hyväksyykö loman pituuden.
 
Toivottavasti työntävät rintakipupotilaan siviilisairaalaan sen sijaan, että tekisi kuolemaa jossakin VKS:ssä lääketieteen ja kirurgian alikersanttien hoidettavana.
Ei PV:saa ole ollut varuskunta sairaaloita enää vuosiin ja kaikki erikoissairaanhoito annetaan alue- tai yliopistosairaaloissa.
Toki jokaisen varuskunnan terveysasemalla on vuodeosasto, mutta paikat menevät vain henkilöille esim. jotka eivät syystä tai toisesta eivät voi mennä kotihoitoon. Reserviläisiä ei ko. asemille oteta potilaiksi.
 
Mitenkä käytännössä menee jos oot KH:ssaja terveys kränää ja joudut jättää sen kesken? Myöntääkö siellä lääkäri sairaslomaa vai joutuuko siviilissä hakea sairaslomaa vielä erikseen työnantajaa varten?
Olin marraskuussa kertaamassa ja jalossa joukossamme yksi kaveri tunsi itsensä huonovointiseksi -> terveyskeskukseen, jossa todettiin koronatartunta -> lääkäri kirjoitti sairauslomaa ja kaveri ajeli autolla itse kotiinsa sairauslomalle.
 
Back
Top