@tulikomento Oliko kranaattiräjähdykset bensapommeja? Jos, niin se pilaa filmin kuin filmin vaika se muuten olisi katsottava. Minä ainakaan en pysty sellaisia katsoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@tulikomento Oliko kranaattiräjähdykset bensapommeja? Jos, niin se pilaa filmin kuin filmin vaika se muuten olisi katsottava. Minä ainakaan en pysty sellaisia katsoa.
Walker oli poikkeus saatto-osaston komentajanakin, vanha ukko, kuollessaan 1944 jo 48 vuotias. Ylipäätään ihmetyttää sotaelokuvien fetissi vanhoihin miesnäyttelijöihin, kotimaisena esimerkkinä uusin Tuntematon. Kun näyttelijöinä olisi pitänyt käyttää aikaistuneen murrosiän vuoksi lukiolaisia tai amispoikia, filmattin ukkomiesten tuntematon... Tai Fury, jossa 51 vuotias Brad Pitt näytteli panssarivaunun johtajaa. Nuorukaisen kuolla kuuluu!
Pitää laittaa katselulistalle, olen kuullut muiltakin kehuja, ja trailerikin vähintään asiallinen!Nyt tuli katsottua kova sotaleffa. Australialainen Danger Close. Kertoo Long Tanin taistelusta vuonna 1966. Australialainen jalkaväkikomppania törmää partioidessaan vahvoihin vietcongin ja Pohjois-Vietnamin armeijan voimiin. Alkaa todellinen eloonjäämistaistelu. Taistelukuvaus oli minusta karun realistista. Tämä elokuva on mielestäni paljon parempi kuin esim. amerikkalainen Olimme sotilaita, joka kuvaa vastaavanlaista taistelua.
Huomioita:
- australialainen jalkaväki käyttää useita eri asetyyppejä (7,62 SLR, 5,56 M16, 7,62 kk M62, 9x19mm Owen kp) patruunatäydennysten saaminen oli vaikeaa !
- tykistön tulitukea ammutetaan varomääräyksistä välittämättä TODELLA lähelle omia joukkoja
- Kenttäjohtajat osasivat hommansa, eversti- ja kenraalitaso keskittyi kaunistelemaan tappioita ja kiillottamaan omaa kilpeään
- Aikamoinen miksaus ammattisotilaita sekä vain heikon peruskoulutuksen saaneita varusmiehiä, ihme ettei tappioita tullut enempää !
Loppuarvio: Hyvä sotaleffa. Suosittelen.
Pitää laittaa katselulistalle, olen kuullut muiltakin kehuja, ja trailerikin vähintään asiallinen!
Taistelukohtaukset kenties voisi olla paremmat uudelleen tehtynä Louhimiehen ohjauksessa mutta muuten se elokuva kyllä on loistavasti kestänyt ajan hampaan.
Olikohan niillä maastoväritettyjä sadetakkeja kun ryömivät lähtöasemiin?"Pallikukkulan" valtaus vaikuttaa yhä realistiselta.
Olikohan niillä maastoväritettyjä sadetakkeja kun ryömivät lähtöasemiin?