Keskustelua sotaelokuvista

Kaikkien aikojen sotaleffapahis... Sgt. Bob Barnes.

Mikään pyhäkoulupoika ei ollut myöskään Sergeant Tony Meserve (elokuvasta Casualties of War, näyttelijä Sean Penn).

19416107_fa1_vo.jpg
 
Mikään pyhäkoulupoika ei ollut myöskään Sergeant Tony Meserve (elokuvasta Casualties of War, näyttelijä Sean Penn).

19416107_fa1_vo.jpg
Tämä pitää kyllä paikkansa, pitääkin laittaa elokuva lataukseen, olen nähnyt viimeksi elokuvateatterissa ton leffan! Jäi vuosiksi mieleen kylläkin, mitä sille tytölle tapahtui.
Tämäkin taitaa olla kasarin ihan lopulta peräisin?
 
Tämä pitää kyllä paikkansa, pitääkin laittaa elokuva lataukseen, olen nähnyt viimeksi elokuvateatterissa ton leffan! Jäi vuosiksi mieleen kylläkin, mitä sille tytölle tapahtui.
Tämäkin taitaa olla kasarin ihan lopulta peräisin?
Itse veikkaisin 86-88 välistä. Kerrassaan mainio leffa. Se rikoksia vähätellyt korkea upseeri oli lähes kaikissa alan leffoissa 80-90 luvulla. Nimeä en muista.
Edit:
 
Tämä pitää kyllä paikkansa, pitääkin laittaa elokuva lataukseen, olen nähnyt viimeksi elokuvateatterissa ton leffan! Jäi vuosiksi mieleen kylläkin, mitä sille tytölle tapahtui.
Tämäkin taitaa olla kasarin ihan lopulta peräisin?

Kyllä vain, tämä elokuva jää mieleen. Muistan siitä vieläkin yhden kohdan, joka ensikatselussa suorastaan kouraisi mahanpohjasta. Pohjavire on todella synkkä, mutta toisaalta laittaa kyllä ajattelemaan mitä kaikkea sodassa tapahtuu ja mikä johtaa tietynlaisiin tekoihin.
 
Itse veikkaisin 86-88 välistä. Kerrassaan mainio leffa. Se rikoksia vähätellyt korkea upseeri oli lähes kaikissa alan leffoissa 80-90 luvulla. Nimeä en muista.
Edit:

Onkohan amerikkalaista sotaleffaa jossa Dale Dye EI olisi näytellyt ? Merijalkaväen Vietnam-veteraani. Platoonissa muistaakseni näytteli jalkaväkikomppanian päällikköä.

5516f3f269bedd3841343a7d.jpg
 
Onkohan amerikkalaista sotaleffaa jossa Dale Dye EI olisi näytellyt ? Merijalkaväen Vietnam-veteraani. Platoonissa muistaakseni näytteli jalkaväkikomppanian päällikköä.

Katso liite: 49774
Yleensä muistaakseni on sympaattinen hahmo mutta tuossa Sodan arvet leffassa oli tosiaan vittumainen roolissaan. Steven Seagalin Under Siege leffoissa esitti korkeaa laivaston upseeria.
 
Legendaarinen Vietnamin sotaan liittyvä kuva badass sotilaasta. Tietääkö joku mistä leffasta ja kuka kuvassa on?66BA5720-D258-4947-BD38-B2A91E909D72.jpeg
 
John Travoltan faija, elokuvassa "We ran out of ammo in 2 seconds..." :)
Nope. No minä kerron. Karate kid ja sensei John Kreese kyseessä. Nyt ilmeisesti saamassa Cobra Kaihin liittyvän oman spin off sarjansa.
Mies on legenda. Rambo kakkosessa oli se mulkku kopterilentäjä joka jätti Rambon pellolle vihollisten keskelle.
 
Onkohan amerikkalaista sotaleffaa jossa Dale Dye EI olisi näytellyt ? Merijalkaväen Vietnam-veteraani. Platoonissa muistaakseni näytteli jalkaväkikomppanian päällikköä.
Hän oli myös erikois-toimittajana legendaarisessa Soldier of Fortune lehdessä. Kävi kouluttamassa jengiä pitkin ja poikin maailmaa (lehden piikkiin). Mm. Nigaraguassa ja Afganistanissa kultaisella 80-luvulla. :salut:
 
Hän oli myös erikois-toimittajana legendaarisessa Soldier of Fortune lehdessä. Kävi kouluttamassa jengiä pitkin ja poikin maailmaa (lehden piikkiin). Mm. Nigaraguassa ja Afganistanissa kultaisella 80-luvulla. :salut:

On toiminut myös konsulttina eri tietokonepelien teossa. Ainakin Medal of Honor -sarjan alkupään pelien yhteydessä. Muistan lukeneeni että Dale Dye vei koodarinörtit ampumaradalle ja ammutti näitä M-1 Garand -kivääreillä. Idea oli että nörttien piti oppia tuntemaan miltä tuntuu kun sotilaskivääri potkaisee olkapäähän.
 
Miehen oikea nimi Martin Kove.
Monen mielestä aivan paska näyttelijä mutta minun mielestäni hyvä.
Minulta löytyy kaverikirja varmaan 80-90 luvun vaihteesta jossa avaan ajatuksiani siitä, että millainen on hyvä elokuva.
Elokuvassa pitää olla erikoisjoukkoja, lentotukialuksia sekä panssarivaunuja. Juonella ei ole niinkään väliä. :facepalm: :LOL:
 
Onkohan amerikkalaista sotaleffaa jossa Dale Dye EI olisi näytellyt ? Merijalkaväen Vietnam-veteraani. Platoonissa muistaakseni näytteli jalkaväkikomppanian päällikköä.

Katso liite: 49774
"DROP ALL REMAINING PODS (snake & nape) ON MY POSITIONS... REPEAT:..."

Oli erittäin vakuuttava elokuvan loppusodassa. Luulin että oli siinä vaiheessa pataljoonan komentajana, siten yksi kahdesta jonka nyt keski-ikäinen Fremen on koskaan nähnyt. Kerran elokuvateatterissa 1988, ja kerran armeijassa 1994.
Ei noita nyt ihan joka vuorokausi kävellyt vastaan umpimetsässä, todellakaan.
Ja Kaartin tunneliharjoituksissa vielä vähemmän, niitä välttelivät kaikki rottia myoten. Kamat meinaan dunkkasi bulisti kun siellä oli edes pari tuntia, me olimme alhaalla muutamaa vuorokautta yhteen menoon.
Siellä menee paskaviemärit painovoimalla ja pumpuilla Viikinlahden rantaan puhdistamoon meinaan. Lauttasaaren Vattuniemen ihmisjäte-puhdistamo suljettiin, mutta siellä harjoteltiin edelleen tunnelitaistelua, etsintää, suojausta jne.
Kyllähän siellä maan alla pahalta haisi, vaikkei enää vessoja sinne aktiivisesti vedettykään. Tuli vaan tosta Platoonista mieleen että kersantti Elias meni maan alle sielläkin.
On meinaan erikoinen taistelupaikka suomalaisjoukoille. Ja tota harjoitellaan koko ajan Kaartissa.
 
Back
Top