Kirjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Puuk Piitissä tarjous joka koskee myös entisiä tilaajia: https://www.bookbeat.com/fi/hidastaelamaa60

Itse kuuntelin kertauksena Martti J. Karin Käsikirjoukset eivät pala.

Kiitos. Erinomainen vinkki, just eilen mietin että pitää tilata joku äänikirjapalvelu.

Tämäkin on mielenkiintoinen tapaus, Felix Kersten Himlerin "hieroja":

Nyt kuuntelussa on Kiinan maailma, pelikirjassa näyttää heitä kovasti kuumottavan mm. aiemmin menetetyt maat.

Btw. kuuntelen tällä hetkellä 1,6 nopeudella, hyvin siihen tottuu.

Tätä olen kuunnellut nyt, näitä on 10 kpl puolen tunnin jaksoa. Asiaa on selvittämässä mm. Mikko Porvari :

Sukuni murhamysteeri. Kuka oli CIA-vakooja Veikko?

Luin Rikkisen ja Kastehelmen Sturmbock - Tutkimusmatka Lapin sodan linnoitteisiin. Ansiokkaan työn ovat tehneet. Ihan 100% vakuuttunut en ole siitä, onko itsensä nostaminen framille hyvä tapa tehdä tämmöistä teosta, mutta eipä tämä mikään opinnäyte olekaan.

Tämäkin on mielenkiintoinen tapaus, Felix Kersten Himlerin "hieroja":

Tuosta on kirjoitettu hyvä kirja. Suosittelen.

Sain tuon Jessikka Aron kirjan lomalla luettua. Tykkäsin. Ja kiitos korjauksesta nimen osalta.

Lisäksi luin James Harrisin Varjojen armeija.
Kirja kertoo Englantilaisista pommittaja miehistöstä, joka on paluu matkalla ja kone ammutaan alas.
Tästä alkaa seikkailu Ranskan maaseudulla ja suunnitelma Saksalaisten lyömiseksi.
Itse en kauheasti välitä fiktiivisistä kirjoista, mutta tulipahan luettua.

Kylmän sodan salaisuudet -vitjassa keskusteltu suomalaisista kaukopartiomiehistä Norjan ja Naton palveluksessa, sotien jälkeen. Laitoinpa Antikvaarin kautta kirjat tilaukseen:

• Minä vakooja - Vakoilun ja vastavakoilun vaiettu todellisuus; Calder Anneli (vast.toim.)
  • Yli rautaesiripun - Anttala Esa
Olen sitä sukupolvea joka lapsena luki (muun muassa) kaikki esaanttalansa sitä mukaan kuin käsiinsä niitä sai. En ole tuota kirjaa tällä vuosituhannella lukenut, hauska saada se taas käsiinsä. Kirja ollut aikamoinen uutispommi aikoinaan.

Hesarissa oli juttu heinäkuun lopulla ilmestyvästä kirjasta, joka voisi kiinnostaa monia täällä.

Katso liite: 123084
Katso liite: 123085

Juttu on maksumuurin takana

Kuuntelin tämän. Oli yllättävän lyhyt; vajaat 3 tuntia 1-kertaisella nopeudella kuunneltuna (itse kuuntelen yleensä 1,4-kertaisella nopeudella, jolloin kestoaika oli tasan 2 h).

Oli mielestäni pettymys; skenaario oli kyllä uskottavan tuntuinen (mikä ei ota kantaa sen todennäköisyyteen), ja se sisälsi joitakin mielenkiintoisia hybridioperaatioita joilla pohjustettiin itse operaatiota. Kirja oli jotenkin poukkoileva, sen sisältämät henkilöiden väliset keskustelut epäuskottavia ja kirja jäi mielestäni pahasti kesken.

Sinänsä ihan kuuntelemisen (tai lukemisen) arvoinen, koska siihen ei tuhraannu paljon aikaa.

Edit: kyseessä on siis kirja Jos Venäjä voittaa1000045366.webp

Viimeksi muokattu:
Luin Seppo Mustaluodon viimesimmän teoksen, kertoo Kimmo Heinosen Afrikan-seikkailuista: https://otava.fi/kirjat/erikoisjoukoista-afrikkaan/

Äärimmäisen hämmentävä ja sekava lukukokemus. Koko kirja kertoo hyvin lyhyestä ajanjaksosta kun Heinonen oli mentorina Afrikassa.
Kirjassa minua häiritsi se, että mitään ei taustoitettu millään tavalla. Ei siis selvinnyt miten Heinonen oli hommaansa päässyt. Sen verran avattiin, että joiltain erikoisjoukkojen keikoilta tuttu firma oli työtä tarjonnut. Ei myöskään kerrottu missäpäin Afrikkaa ollaan, ketkä on taistelevia osapuolia ja mikä on Heinosen rooli (poislukien epämääräinen mentor). Välillä tekstissä vilahti "ugandalaiset".
Taistelukuvaukset pääsääntöisesti sekavia ja ainakin minulle tilanteen hahmottaminen oli vaikeaa.

Ei mitenkään eeppinen lukukokemus, 2/5.

• Tykkää
Reactions: EK
Luin Seppo Mustaluodon viimesimmän teoksen, kertoo Kimmo Heinosen Afrikan-seikkailuista: https://otava.fi/kirjat/erikoisjoukoista-afrikkaan/

Äärimmäisen hämmentävä ja sekava lukukokemus. Koko kirja kertoo hyvin lyhyestä ajanjaksosta kun Heinonen oli mentorina Afrikassa.
Kirjassa minua häiritsi se, että mitään ei taustoitettu millään tavalla. Ei siis selvinnyt miten Heinonen oli hommaansa päässyt. Sen verran avattiin, että joiltain erikoisjoukkojen keikoilta tuttu firma oli työtä tarjonnut. Ei myöskään kerrottu missäpäin Afrikkaa ollaan, ketkä on taistelevia osapuolia ja mikä on Heinosen rooli (poislukien epämääräinen mentor). Välillä tekstissä vilahti "ugandalaiset".
Taistelukuvaukset pääsääntöisesti sekavia ja ainakin minulle tilanteen hahmottaminen oli vaikeaa.

Hiljattain kuuntelin tämän äänikirjana.
Täsmälleen samat ajatukset jäi, lisäksi äänikirjassa ärsyttävän kuuloinen lukija.
1/5 ei kannata tähän kirjaan aikaansa tuhlata.

Tänään aloin kuuntelemaan, Erikoisjoukoissa Janne Lehtosen tarina. Puolitoista tuntia olen kuunnellut ja vaikuttaa hyvältä.

Hiljattain kuuntelin tämän äänikirjana.
Täsmälleen samat ajatukset jäi, lisäksi äänikirjassa ärsyttävän kuuloinen lukija.
1/5 ei kannata tähän kirjaan aikaansa tuhlata.

Tänään aloin kuuntelemaan, Erikoisjoukoissa Janne Lehtosen tarina. Puolitoista tuntia olen kuunnellut ja vaikuttaa hyvältä.
Tuota kirjaa minä kommentoinkin ihan hiljan. Saa nähdä ollaanko siitä samaa mieltä :)

Eipä noissa hommissa useinkaan pysty kaikkia asioita avaamaan. Sama toki pisti itsellä silmään mutta siihen on varmasti syynsä että kirjoitettu noin. Taistelukuvaukset olivat tosiaan sekavia mutta sitähän ne ovatkin. Paljon jää aina hämärän peittoon vaikka paikan päällä oletkin.

Eipä noissa hommissa useinkaan pysty kaikkia asioita avaamaan. Sama toki pisti itsellä silmään mutta siihen on varmasti syynsä että kirjoitettu noin. Taistelukuvaukset olivat tosiaan sekavia mutta sitähän ne ovatkin. Paljon jää aina hämärän peittoon vaikka paikan päällä oletkin.
Näinhän se on. Ja lopputuloksena kirja mistä ei jää mitään käteen.

On se toisaalta vähän niinkin, että sekavasta tilanteesta voi kirjoittaa ymmärrettävästi ja selkeästä tilanteesta sekavasti. Vaikka sitä ei kaikki aina ymmärrä, jokainen voi kirjoittaa, mutta toiset ovat siinä parempia kuin toiset.

Back