Koirat (koiranomistajien ketju, ei sotilaspoliisijuttu) :D

Tuo edellinen oli länsisiperianlaika, tuli niin suojelevaiseksi minua kohtaan että koki poikamme uhkaksi minulle, kävi pojan kimppuun purren pahasti tätä, lähtö koitti sitten heti, ei se päästänyt vieraita pihaan eikä autooni,metsäreissulla pysäytti muut ihmiset jotka minua lähestyi, siksi otin lapinkoira, eikä tämäkään aivan pehmo ole, vieras ei sisään tule, mutta ei sentään tarvitse pelätä kokoajan että koira käy puremaan samantien,neljää ihmistä tuo puri mutta poikaamme pahasti, naapurin mäykky sai myös reikää..
 
jouduin eilen viemään piikille doggini. Kaikkien muiden vaivojen lisäksi sille tuli vatsalaukun kiertymä. Suru on suuri vaikka jokainen päivä oli jatkoaikaa ja tiesin hetken koittavan milloin tahansa..
Osanottoni. Mietin jotain koirien sateenkaari-juttuja tähän, mutta omasta kokemuksesta Peter Gabriel. Todella kurja uutinen.

 
Viimeksi muokattu:
Olen ollut Walesissa beaterina (eli lintujahdissa jonkinlaisena ilmaan-ajomiehenä, jonka Suomessa koirat mahdollisesti hoitaisivat), tuolla Briteissä koirat on lähinnä maalla noutavan roolissa, tässä sileitä saksanseisojia. Vaikka metsästys on ihan totaalisen erilaista, täytyy nostaa hattua tolle leidille koiriensa kasvatuksesta ja koulutuksesta, kyllähän tässä silmä lepää noiden työskentelyä seuratessä vuoroittain, vaikka toi luokkakuntaisuus ampujat versus muut onkin aika outoa.
ps. aksentistaan ja sananvalinnoista päätellen toi muikkeli on kyllä ihan sitä "upper crustia" eli jotain ylempää settiä, jo se että on varaa kolmeen noin koulutetuun hakukoiraan on tästä hyvä perusvinkki.

ps. hauska että jahdin päätteeksi kaikki ottaa kippoa, ihan niinkuin jossakin muuallakin...:).

 
Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"_20181118_174752.JPG
 
Itsellä Huskypoika pian viisi kk ja painoa sen 20.
Ulkopuolisten silmin kasvaa kovaa vauhtia.
Hauskinta kuitenkin huomata ihmisten reagointia kun lenkillä löntystellään.
Vanhat mummut poikeukseeta taivastelee kui söpö ja silleen.
Osa menee ikäänkuin huomaamatta paska jäykkänä ja huomaamatta ohi.

Paras kommentti mitä olen kuullut että kuin sä voit ottaa työkoiran ja se vaaii helvetin paljon liikuntaa.


Jokaisella on varmaan oma mielipiteensä asiasta mutta mie niistä kakkelit nakkaan:p
 

Liitteet

  • 45220890_189067935355432_6468302219010637824_o.jpg
    45220890_189067935355432_6468302219010637824_o.jpg
    157.2 KB · Luettu: 41
Meillä mäyräkoira makaa sohvalla kissan hellittävänä. Hyvä että pystyy pissillä edes käymään ku palelee.

Kävin eilen pellolla juoksuttamassa labbista, sen mielestä oli vielä ihan hyvät uintikelit kun se sai hypittyä ojassa ittensä jäästä läpi.

Ei tullu metsästyskoiraa mäyräkoirasta. Muuten se on kyllä ihan loisto elikko, se kun on tollanen pitkulainen, lämmittääkin mukavasti kyljessä maatessaan.
 
Lumi ja pakkanen ,arktinen koira vinkuu koko ajan ulos,kun pihaan päästää niin ei halua tupaan takaisin,no,nakki on sellainen taikahely ettei tunturien poika voi vastustaa :giggle:
 
onko kellään vaellusta harrastavalla lyhytkarvaista koiraa? Miten suojaudutte hyttysiä ja paarmoja vastaan?
 
-18 pakkasta,päästin koiran aamukuudelta kuselle,tuli vasta nyt tupaan,ja lähti taas ulos,makoilee hangessa ja ihmettelee korven ääniä..Käsivarren porokoirien jälkeläisiä.
 
Meidän tytöstä tuli ajokäyttövalio hyvillä pisteillä. Ei voi olla kuin ylpeä koirastaan. Näihin metsästyskoiriin tulee erityinen suhde, kun niiden kanssa luonnossa touhuaa ja jokainen irtilasku voi olla viimeinen. Liikenne,vesistöt,heikot jäät ja nyt sudet ovat aina vaarana,vaikka kuinka hyvin yrittäisi lähtökohdat valmistella. Silti viettien toteuttaminen on näiden koirien elinehto ja sitä varten ne ovat luotu.DSC_0326.JPG
 
Tuuli raivoaa,pakkasta,lumi lentää,kilpaa lentävän lumen kanssa juoksee porokoira pitkin aukeaa,sen keli,se oikein nauttii,liekö jotain jota se ei tiedosta,josta se nauttii kuin esi-isänsä tunturien tuulissa juostessaan,vapaana,pojan turkki hulmuaa,sitä ei palele,Tsahpin sukua.
 
No nyt porokoira otti jänön hajun:) ei vaan tullut paistia pitkäkorvasta,on se karvakatastrofi vaan riistaverinen:giggle:
 
Oma "siperian rotta" Kasvaa massaa sopivasti.Nyt sen 8kk ja kiloja sen 30.
Eihän sitä kanssa sisuksiin meinaa saada muutakuin yöksi ja varmaan etsii sen viileimmän paikan tuvasta silloinkin.
Kelpo nenätyöskentelijä,jonka olen vienyt Nose-workkiin.
Saas nähdä mitä siitä vielä tuleekaan?
 
Back
Top