Koirat (koiranomistajien ketju, ei sotilaspoliisijuttu) :D

Itsellä on tullut kahden noin kymppi-kiloisen terrierin kanssa vastaan kolme hätätilannetta vapaana juoksevien, aggressiivisten isojen koirien kanssa. Kaikki tilanteet selvisivät onneksi väkivaltaisesti.
Asun nyt vuonomaassa mutta laitoin mammalle Vantaalle linkkiä tästä, onko kellään taajama-/ susialueella asuvalla reserviläisveljellä ja pienehkön koiran omistajalla kokemuksia näistä sumutteista?

https://www.vantaansanomat.fi/artik...nnet-pikkukoiran-omistajat-ostaneet-jotain-on

Jos voi luottaa tohon niin ostan samantien kaksi, enkä ilmeisesti olisi ainoa!
 
Kevät ja se perinteinen "Koiran uloste keskustelu" Parhaimmillaan :D Kuka nyt tykästää mirreistä ja kuka koirasta. Meillä kans emännän kanssa keskusteluja käyty joskos koiruus taloon. Vielä ei ole tarvinnut sitä kahden viikon mykkäkoulua tai no sex -ewer uhkailua,,,,,.Antaa asian hautua ja tulla ikäänkuin kreikkalaisena oivalluksella.
Koiruuksia ollut niin monenlaisia elämässä mukana,joten nyt ajattelin ympyrän melkein sulkeutuvan.
Espanjanmastiffi.
800px-Mastify_hiszpanskie.jpg
 
Tässäpä muutama kuva meikäläisen lempirodusta, Portugalin Podengo (pieni, sileäkarvainen), loistava kaveri metsällä... oma on Sulo nimeltään (kuvat netistä tosin, privacy is modern decency).
Hyvä tuhoeläinten hävittäjä, täysin peloton - johtuen todennäköisesti rotta-terrieri -taustasta.




 
Pikkuinen metsämakkara nimeltä Pepper laittelee emännän tyynystä makuualustaa itselleen... ei meillä kyllä menis läpi tollanen, mutta vuoroin vieraissa vissiin. Mikäs siinä.
Hauska musiikki muuten!

 
#188
Kevät ja se perinteinen "Koiran uloste keskustelu" Parhaimmillaan

snips. Joo, kun ladut sulavat ja raivoaminen siellä tulee hankalaksi alkaa sitten tämä koiraraivoaminen.

Mulla on lasten leikkilapio, jolla siirtelen koirani tekemiä tordelliinoja veks. Se kulkee nätisti mukana. No. Mutta eipä mitään. Kolme elämäänsä jo kyllästynyttä naisihmistä purki kevään mittaan turhaumiaan minuun ja koiraani. Kolmannen kohdalla kyllästyin ja totesin: kuule, rupea sellaiseksi koiranpaskavoutiksi ja tarkkaile koirien perseitä siinä mielessä, siitä saa sisältöä kummasti elämäänsä....jatkoin matkaani.

Eipä sillä, onhan noi jalkakäytävät kuvottavassa kunnossa talven jäljiltä. Koira muuten oppii tekemään tordelliinonsa vakipaikalle, kun sitä vähän ohjaa. Kaupuntin tyhjälle joutomaalle sopii kökkö poikineen.

Olenhan minä varmaan vähän hintin näköinen vaeltaessani keltainen muovilapio vasemmassa kädessä, mutta so what.
 
#188
Kevät ja se perinteinen "Koiran uloste keskustelu" Parhaimmillaan

snips. Joo, kun ladut sulavat ja raivoaminen siellä tulee hankalaksi alkaa sitten tämä koiraraivoaminen.

Mulla on lasten leikkilapio, jolla siirtelen koirani tekemiä tordelliinoja veks. Se kulkee nätisti mukana. No. Mutta eipä mitään. Kolme elämäänsä jo kyllästynyttä naisihmistä purki kevään mittaan turhaumiaan minuun ja koiraani. Kolmannen kohdalla kyllästyin ja totesin: kuule, rupea sellaiseksi koiranpaskavoutiksi ja tarkkaile koirien perseitä siinä mielessä, siitä saa sisältöä kummasti elämäänsä....jatkoin matkaani.

Eipä sillä, onhan noi jalkakäytävät kuvottavassa kunnossa talven jäljiltä. Koira muuten oppii tekemään tordelliinonsa vakipaikalle, kun sitä vähän ohjaa. Kaupuntin tyhjälle joutomaalle sopii kökkö poikineen.

Olenhan minä varmaan vähän hintin näköinen vaeltaessani keltainen muovilapio vasemmassa kädessä, mutta so what.

Tämä oma pikku maalaiskaupunki on muuttumassa ny ihan ison maailman malliin ;)
Olin koiran kanssa lenkillä tuolla metsässä, missä on tuollainen epävirallinen ulkoilulenkki. No mennessäni sinne, huomasin että joku oli ripustanut lappuja, joissa luki: koirien ulostaminen poluille ja niiden välittömään läheisyyteen ehdottomasti kielletty.
No eipä siinä, kävelin menemään, niin eikö prkl jostain pusikosta loikkaa oikein hienosti uusimpaan ulkoilumuotiin pukeutunut naisihminen joka katsoi minun vaatimatonta, maastopukuun kätkeytynyttä habitusta tuhahtaen ja sen jälkeen ilmoitti paheksuvalla äänellä, että herra on hyvä ja pitää huolen ettei herran koira vain ulosta polulle. Keräsin hetken voimia, että en nyt vain pahoittaisi hänen mieltään ja kerroin, että oma koira kuseekin nykyään pulloon, ettei vain Adidakset kenelläkään sotkeutuisi. Ilmeisesti arvon rouva ymmärsi vittuiluna, kun alkoi uhkaamaan poliisilla jne. Siitä sitten totesin, että mahtaako olla rouvan omaa metsää nykyään, ennen kun oli tutun isännän. Tämä toteamus vei sitten parhaat voimat ja arvon ulostevouti poistui takavasemmalle. Koiran annoin poikkeavasti paskantaa polulle. ;)
 
Last edited by a moderator:
Minä en pidä koiranpaskasta kaduila mutta onhan se nyt perseestä ettei koirat saisi enää metsässä vapaasti paskannella.

Rouva tekee hyvin ja valvoo myös että karhut, hirvet, supikoirat, hiiret , jänikset jne eivät ulosta polun välittömään läheisyyteen saatikka sitten suoraan polun päälle.
 
Minä en pidä koiranpaskasta kaduila mutta onhan se nyt perseestä ettei koirat saisi enää metsässä vapaasti paskannella.

Rouva tekee hyvin ja valvoo myös että karhut, hirvet, supikoirat, hiiret , jänikset jne eivät ulosta polun välittömään läheisyyteen saatikka sitten suoraan polun päälle.

Juu, ei koiran jätökset kadulle taikka yleensä kaupunkiin niin kuulu. Itseäkin riepoi tuo, että ei nyt enää edes metsässä saisi koira paskantaa miten tykkää. Toisaalta tilanteen koomisuus oli aikalailla huippua :D
 
Tämä oma pikku maalaiskaupunki on muuttumassa ny ihan ison maailman malliin ;)
Olin koiran kanssa lenkillä tuolla metsässä, missä on tuollainen epävirallinen ulkoilulenkki. No mennessäni sinne, huomasin että joku oli ripustanut lappuja, joissa luki: koirien ulostaminen poluille ja niiden välittömään läheisyyteen ehdottomasti kielletty.
No eipä siinä, kävelin menemään, niin eikö prkl jostain pusikosta loikkaa oikein hienosti uusimpaan ulkoilumuotiin pukeutunut naisihminen joka katsoi minun vaatimatonta, maastopukuun kätkeytynyttä habitusta tuhahtaen ja sen jälkeen ilmoitti paheksuvalla äänellä, että herra on hyvä ja pitää huolen ettei herran koira vain ulosta polulle. Keräsin hetken voimia, että en nyt vain pahoittaisi hänen mieltään ja kerroin, että oma koira kuseekin nykyään pulloon, ettei vain Adidakset kenelläkään sotkeutuisi. Ilmeisesti arvon rouva ymmärsi vittuiluna, kun alkoi uhkaamaan poliisilla jne. Siitä sitten totesin, että mahtaako olla rouvan omaa metsää nykyään, ennen kun oli tutun isännän. Tämä toteamus vei sitten parhaat voimat ja arvon ulostevouti poistui takavasemmalle. Koiran annoin poikkeavasti paskantaa polulle. ;)
Tiesin että oot hyvä mies :solthum::solthum::solthum::salut::salut::salut::)!
 
Terve reserviläisveli @samovaari , en osaa linkittää suoraan mutta katsopa iltavapaat-osiosta mun remontti-reiska -tilanne, niin näet että huolia on. Kaikki neuvot ovat tarpeen, kunhan ovat järkeviä ja meikäläisen tehtävissä!
 
Moro.
Oho, veli @Fremen alkaa avautua. Noin montaa hymiötä en ole ennen nähnytkään yhdessä viestissä. Mites siellä sateisen Norjan rannikolla menee? Onko ikävä tänne leppoisten kelien Uudellemaalle jossa viina on halpaa ja naiset suostuvaisia.
Meikäläisellä kaksi terrieriä, iät 5,5v narttu (Ruttu) ja 4v uros (Sulo). Ollaan yleensä metsässä, nyt olen valitettavasti täällä vuonomaassa piskeistä reilusti länteen, koiria ja mammaa on toki ikävä.
Koirat tykkäisi tästä mestasta nyt kun on kevät tullut, mutta täällä on HIHNAPAKKO, joka ei sopisi meille yhtään.
Suomessa jos koirat on kytkettavissä ja muutenkin ollaan metsässä, ei mitään hätää... erityisolosuhteet näet, kerrankin miehen suuntaan mitattuna.
Täällä Oslon lähimetissä on saatanan kiukkuisia Halosen näköisiä röökiä (Prince, paikallinen brändi) jokatapauksessa pumppaavia vanhoja hiivarevoja, jotka vihaavat just Fremenin oloista leppoisaa suomalais-luutnanttia parin pinkeän terrierin kanssa.
Ne soittais bamarit ihan samantien, no bullshit.

ps. fuck them if they can't take a joke.
 
Nyt on partacollie millisiili. Entinen turkkiturilas muistuttaa nyt lähinnä whippettiä tai jotain perulaista karvatonta koiraa.
Ja kuten arvasin, todella loukkaantunut minulle. Minä kun vein sen trimmaajalle.
No, yritin hyvitellä häntä ja tarjosin kädestä kinkkuviipaletta kotiin päästyämme. Ei kelvannut, käänsi päätään pois. Normaalisti olisi hotaissut sen sekunnissa.
Hain muovilautasen ja jätin neidin eteen, että syö sitten omia aikojaan. Ei ollut kelvannut vielä tunninkaan päästä.
Poika tuli kolmelta koulusta ja käskin tarjoamaan sitä samaa kinkkua lautaselta. Jo kelpasi sama viipale pojan antamana!
On se viisas :LOL:. Ehkä jo huomenna on leppynyt. Tällä hetkellä murjottaa saunan lauteiden alla.
 
Nyt on partacollie millisiili. Entinen turkkiturilas muistuttaa nyt lähinnä whippettiä tai jotain perulaista karvatonta koiraa.
Ja kuten arvasin, todella loukkaantunut minulle. Minä kun vein sen trimmaajalle.
No, yritin hyvitellä häntä ja tarjosin kädestä kinkkuviipaletta kotiin päästyämme. Ei kelvannut, käänsi päätään pois. Normaalisti olisi hotaissut sen sekunnissa.
Hain muovilautasen ja jätin neidin eteen, että syö sitten omia aikojaan. Ei ollut kelvannut vielä tunninkaan päästä.
Poika tuli kolmelta koulusta ja käskin tarjoamaan sitä samaa kinkkua lautaselta. Jo kelpasi sama viipale pojan antamana!
On se viisas :LOL:. Ehkä jo huomenna on leppynyt. Tällä hetkellä murjottaa saunan lauteiden alla.

Meillä karvakasa tykästyi kun vedettiin puolikesäturkki, tosin ihan allekirjoittaneen tarkoilla vedoilla. Sellainen havainto myös tuli tehtyä, että koira on oppinut pitämään pesulla käymisestä, ennen on ollut aina puoliväkisten taistelua, mutta nyt oltiin eri asenteella, vähän oltiin jopa pettyneitä kun hauskuus loppui.
 
Back
Top