Kokoelma vanhoja viestejä

rehti

Kersantti
Alla itseäni kovasti hyrisyttävä kokoelma keskusteluja eri topiceista. Jotensakin erityisesti hyrisyttää boldattu kohta, jossa TomTom pistää Tväupsin jäähylle. (Eikös ne väitä, että itsensä bannaamisesta voi tulla sokeaksi)

Baikalin viimeisenä oleva vastaus viattomaan kysymykseeni on ainakin minulle riittävä. Samalla hatunnosto vanhalle kiistakumppanille: hyvin muotoiltu vastaus kiusallisessa tilanteessa.

Tässä vaiheessa paljastuksia (ja palstan arvonannonkin takia) voisivat tietysti TomTom ja Tvälups itsensä paljastaa (ja jopa pyytää anteeksi?). Moden ei ole sopivaa olla ärhäkkäänä keskustelijana, ei ainakaan toisella nimellä, puhumattakaan itsensä bannaamisesta.

Toinen vaihtoehto on tietysti heittää "vitun inisijä" -moodi päällä ja jatkaa kuten ennenkin.

Ensimmäinen julkinen epäilys...
RPG83 kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että TomTom on erään tässäkin topicissa keskustelleen herrasmiehen altteri? Ei meinaan ole uskottavaa, että mokoma hostaisi palstaa, mutta ei osallistuisi juurikaan kirjoitteluun. Vahva on epäilykseni erästä nimimerkkiä kohtaan, riittävä, jotta löisin vetoa kertoimella 1.20.

Edit: Kerrointa muutettu 1.01:stä 1.20:n.

...ja siihen admin asiallinen vastaus
TomTom kirjoitti:
Juuri näin, ikinä ei tiedä kuka on kuka ja kuka ei ole kukaan. Pakko olla NWO!

Pienen kiistelyn ikävä lopputulos
TomTom kirjoitti:
adam7 ja Tvälups saa vetää henkeä 3 päivää, koittakaahan rauhoittua molemmat.

Adam hermostuu
adam7 kirjoitti:
Alter egosi Tvälups taitaa allekirjoittaa tuon ;) Mikset (miksette ; jos on kyse monipersoonallisuudesta) tule kaapista keskustelijan ja foorumin omistajan erillisistä rooleista?

Rehti komppaa
rehti kirjoitti:
Tvälups ja TomTom? Jos tämä pitää paikkansa, niin se selittää aika monta moderoinnin kannnaottoa. Palstan "uskottavuudelle" ei tietystikään tiedä oikein hyvää.

Admin kommentoi edellisiä tuttuun tyyliinsä
TomTom kirjoitti:
Ettekö te keksi enää mitään muuta vinkumista tai valittamista kun pitää altteri-korttia heilutella?

Rehtikin hermostuu ja kysyy asiaa Modelta
rehti kirjoitti:
Tosin itse kysymys tässä jää kovin epäselväksi, ja kovin sitä näköjään kaarrellaan. Sinähän toki Modena tiedät asian oikean laidan: Ovatko TomTom ja Tvälups sama henkilö. Tähän on helppo vastata: "Ei ole" tai "On"

Mode puun ja kuoren välissä

baikal kirjoitti:
No he tai hän vastaavat/vastaa, en minä.
 
Asia on loppuun käsitelty. Ylläpidon edustajana kerron, että TomTom ja Tvälups eivät ole samoja henkilöitä.

Mikäli foorumilla ilmenee samalta kirjoittajalta luvattomia sivupersoonia tullaan siihen puuttumaan. Muiden keskustelijoiden mustamaalaus tai syytteleminen ei kuitenkaan helpota moderaattorien työtä. Suotavaa onkin että epäilyt raportoidaan jatkossakin raportointinappulan kautta.
 
setämies kirjoitti:
Asia on loppuun käsitelty. Ylläpidon edustajana kerron, että TomTom ja Tvälups eivät ole samoja henkilöitä.

Mikäli foorumilla ilmenee samalta kirjoittajalta luvattomia sivupersoonia tullaan siihen puuttumaan. Muiden keskustelijoiden mustamaalaus tai syytteleminen ei kuitenkaan helpota moderaattorien työtä. Suotavaa onkin että epäilyt raportoidaan jatkossakin raportointinappulan kautta.

Selvä :confused:
 
Jos saa sen verran paljastaa, niin en kyllä itse epäillyt nimimerkkiä Tvälups, vaan erästä aivan toista.
 
No kerrotaanpas, kun niin kovasti halutaan tietää.


Baikal.


Kyllä, luitte oikein.

Perustelut

-Rekisteröitymisajankohta: vain kolme päivää Tomtomista (Esim. Tvälups rekisteröitynyt pidemmän ajan kuluttua)
-Paljon viestejä(, voi vetää johtopäätöksen suuresta kiinnostuksesta alaan, mikä taas viittaa motiiviin pitää yllä keskustelupalstaa)
-Intuitio kirjoitustyylien suhteen, vaikka Tomtom käyttääkin enemmän kirjakieltä, Baikal taas murretta ja kansankieltä
-Tomtomin ja Baikalin kirjautumisajankohdat taitavat myös olla varsin usein varsin lähellä, mitä olen foorumin alapalkkia seurannut



Paras rajaustapa on mielestäni tutkia rekisteröitymisiä ja yhtä aikaisia kirjautumisia (normaaleilla käyttäjätunnuksilla viestien lähetysajankohtien tutkiminen).



Voi olla, että olen ihan hakoteillä, ja käsinhän tuohon tutkimukseen menee aikaa, mutta jos sopiva softa olisi, niin voisi tehdä tilastoja käyttäjien viestien lähetysajankohdista suhteessa Tomtomin lähettämien viestien lähetysajankohtiin. Ne, joilla on paljon viestejä Tomtomin viestien kanssa ajallisesti lähekkäin, ovat potentiaalisia kandidaatteja, etenkin, kun otetaan huomioon heidän rekisteröitymisajankohtansa ja vierailutiheys sivustolla.



Baikal saa kiistää altteriutensa, mutta niin kauan kuin kukaan ei esitä tilastollisia todisteita siitä, että joku muu olisi Tomtom, en muuta vakaumustani. Siitä ajatuksesta, että Tomtom on altteri, en luovu koskaan.
 
Minä taas epäilen, että Baikal ja Ohjustelija ovat yksi ja sama henkilö. En ainakaan minä saa tuollaista vänkäystä aikaiseksi kuin itseni kanssa :a-grin:
 
ahaa. Ottakaa huomioon, että tämä on AINOA FOORUMI, jota seuraan aktiivisesti ja jolle kirjoitan. Ylipäätään viestejäni voi antaumuksella havaita vain neljältä foorumilta tällä telluksella. Välillä saatan intoutua lukemaan ulkomaisia foorumeja, mutta nykyään harvoin, hyvin harvoin. Niistä saan kähäkkää syöteainetta, jotta jaksan armotta pumpata tajunnanvirtaa tälle foorumien timantille. Laskeskelin tuossa niin olen kirjoittanut noin 200 viestiä elämässäni johonkin muualle kuin susi1:een tai tänne. Ilman muuta minulla on ego, mutta alter egoa minulla ei ole.
 
Hande kirjoitti:
Minä taas epäilen, että Baikal ja Ohjustelija ovat yksi ja sama henkilö. En ainakaan minä saa tuollaista vänkäystä aikaiseksi kuin itseni kanssa :a-grin:

Ohjustelija on oivallinen nuorukainen, jota täytyy hieman ohjata välillä tasapainoon. Hänen rasitteenaan on mieletön aselajiuskonto, ei mitään muuta. :angel: Mutta edelleen, egossa löytyy, mutta altteria ei laisin.
 
No nyt on RPG83:lla mielenkiintoiset skenaariot. Ja tämä kaikki lähti ilmeisesti minun NWO lirpakkeeseen laittamasta viestistä, kannattaisi varmaan rasvata sarkastimittaria pikkuisen jos sen viestin pohjalta alkaa virittelemään isompiakin ajatuksia.

Jos se nyt ei vielä ole tullut kaikille selväksi, niin minulla ei ole altteria tällä foorumilla. Jos joku sitä ei usko, niin ei voi mitään.
 
Minä taas uskon,että pitäis ottaa pojilla foliohatut päästä :a-laugh:
 
Ja kukaan ei epäilyt meikäläistä tomtomiksi. Olen pettynyt...

Kaikkeni tein ja katsoin mihin se riitti. Nyt sitten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :a-laugh:

Kerrottakoon että modet pystyvät kyllä tunnistamaan alttereita jos niikseen tulee. Eli jos joku kokee törmänneensä altteriin niin raportointinappulaa käyttöön. Itse suoritan pistokokeita "satunnaisotannalla".
 
TomTom, pystytkö selittämään uskottavasti, miksi roikut foorumilla, ylläpidät, otat haukut vastaan ja moderoit, mutta et keskustele itse maanpuolustuksesta?


Tämä oli/on itselleni se suurin syy epäillä altteriutta.


setämies kirjoitti:
Ja kukaan ei epäilyt meikäläistä tomtomiksi. Olen pettynyt...

Kaikkeni tein ja katsoin mihin se riitti. Nyt sitten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :a-laugh:

Olit kyllä mielessäni, mutta olet niin rehellisen kansalaisen oloinen, etten kehdannut epäillä. :kippis: Pienet sille!

setämies kirjoitti:
Kerrottakoon että modet pystyvät kyllä tunnistamaan alttereita jos niikseen tulee. Eli jos joku kokee törmänneensä altteriin niin raportointinappulaa käyttöön. Itse suoritan pistokokeita "satunnaisotannalla".

Teknisesti kyllä, mikäli henkilö käyttää samaa/samoja ip-osoitteita.

Mutta jos leikitään jonkun moden olevan altteri, niin pidän epätodennäköisenä, että joku toinen mode tämän kavaltaisi, vaikka asia tälle selviäisikin. Ellei tämä altteri nyt olisi joku täysi p**släpi.


Mitään velvollisuutta en (mahdollisella) altterilla näe paljastaa altteriuttaan, vaan minulle se on henkilön yksityisasia(, jota on tosin hauska arvuutella).
 
Itse perustin arvaukseni kolmelle seikalle.

- kirjoitustyyli: molemmilla lyhyttä, suoraa, kaikkea muuta kuin konditionaalia ja spekulointia
- viestien sisältö varsinkin yleispolitiikan osalta
- rekisteröityminen: ennen kuin toinen rekisteröityi, olin näkeväni ensimmäisen viesteissä myös keskustelujen sisältöihin liittyviä seikkoja, jotka sitten loppuivat/vähenivät


nyt kun arvaukseni on todettu vääräksi, ei tietenkään ole aihetta epäillä tätä nickiparia ...

RPG83:n peruskysymystä pidän kyllä edelleen validina.
_-------


katsoin nyttemmin tämän foorumi-alustan ominaisuuksia, ja hallinnointi-ominaisuuksista pystyy katsomaan mistä ip-osoitteesta postaus tulee. proxyn käytöllä tietysti tuo osoitteiden erillään pitäminen onnistuu. selaimiin on tarjolla eri proxy-plugareita, jotka mm. mahdollistivat mm-lätkämatsien katsomisen netistä. piti vaan valita sellaisessa maassa sijaitseva proxy, joka ei ollut kiellettyjen maiden listalla. perusasetuksissaan nuo plugarit valitsevat usein minkä maan tahansa ja heittävät siis nickiä näennäisesti ympäri maailmaa.

proxyn käyttöhän ei ole kiellettyä ja joku oikein ujo voi käyttää sitä joko hyvät tai pahat mielessä. jos siis haluaisi olla proxyn takana hissukseen, käyttäisi aina samaa, tai ainakin jos käyttää useita peräkkäin, aina samaa viimeisenä foorumia kohtaan.

ei kai kukaan tällaista jaksaisi tehdä?
 
RPG83 kirjoitti:
TomTom, pystytkö selittämään uskottavasti, miksi roikut foorumilla, ylläpidät, otat haukut vastaan ja moderoit, mutta et keskustele itse maanpuolustuksesta?

Tämä oli/on itselleni se suurin syy epäillä altteriutta.

Eipä minulla siihen mitään sen kummosempaa syytä ole, yleensä ei jaksa, ei kerkeä, ei viitsi, ei kykene, ei osaa, ei halua, ei ole tietoa tai joku muu syy miksi en kirjoita. Joskus on parempi olla vaan ihan hiljaa. Ehkä tästä ylläpidosta on tullut vain "elämäntapa".
 
Mä luulen että Baikaali ja Ohjustiedustelija on samaa henkilö......:D

Ja Rehti ja Tvälups on samaa.....:D
 
Back
Top