Koneosasto - Maansiirto, maatalous, metsä yms. työkoneet.

Pillareiden käyttö Kalajoen suuren metsäpalon rajaamisessa 1970.

Suomen pelloille eniten levinnyt leikkuupuimuri:).

Sillä on puolensa. Kevyt, tehokas puintikoneisto, joka selvittää myös kostean viljan. Kestävyys ei ole välttämättä sen paras puoli.

Intialaiset kyllästyi Sampoon ja tehdas on nyt myynnissä. Uudessa omistuksessa vähän lujempaa osaa kiinni ja parempaa peltiä, potentiaalia olisi vaikka mihin.

Viimeksi muokattu:

Ällitälli ja ATS-59 Koneviestin testissä.
Noita ATS telavetäjiä oli huutokaupassa Tampereen Kalkussa olisko ollut 20-vuotta sitten? Minähän kuolasin tollaisen perään kun menivät mielestäni ihan pilkkahintaan. Olisko ollut 3-5 tonnia.
Siinä naapureilla ihmettelimistä kun tollaisella olis jotain peltohommia tehnyt.

No, ehkä parempi että se kuume meni ohi kuitenkin.

Noita ATS telavetäjiä oli huutokaupassa Tampereen Kalkussa olisko ollut 20-vuotta sitten? Minähän kuolasin tollaisen perään kun menivät mielestäni ihan pilkkahintaan. Olisko ollut 3-5 tonnia.
Siinä naapureilla ihmettelimistä kun tollaisella olis jotain peltohommia tehnyt.

No, ehkä parempi että se kuume meni ohi kuitenkin.
Olisihan se ollut rouheaa vähän vajaa 40 litraista V-12 moottoria käskyttää:). T-54 heitti puoli litraa öljyä pakoputkesta kun sitä vähän kaasutteli.

Olisihan se ollut rouheaa vähän vajaa 40 litraista V-12 moottoria käskyttää:). T-54 heitti puoli litraa öljyä pakoputkesta kun sitä vähän kaasutteli.
Aivan varmasti sitä olisi ollut kivaa esitellä, mulla kylän suurin...
Muistan vielä että jotkut asiantuntijat kertoi siellä että ovat vieläpä todella pienillä käyttötunneilla ulkoisesta näkymästä huolimatta.

Aivan varmasti sitä olisi ollut kivaa esitellä, mulla kylän suurin...
Muistan vielä että jotkut asiantuntijat kertoi siellä että ovat vieläpä todella pienillä käyttötunneilla ulkoisesta näkymästä huolimatta.
Kotikylällä naapurin isäntä osti PV:n poistomyynnistä jonkin miehistönkuljetusajoneuvon 1980-90-lukujen taitteessa. Äkkiä ulkomuistista veikkaan BTR-60. Ei se sillä mitään hyödyllistä päässyt ikinä tekemään, mutta jonkin kerran kävi metsässä ajelemassa.

Itse olin kerran varikolla huutokaupassa ja vähän haaveiltiin MB Tracista. Oli ollut lentokentällä erikoiskäytössä ja tunteja oli juuri ja juuri sisäänajon verran. Hintakin kyllä karkasi äkkiä turhan kauas. Huvittava oli katsoa voittohuudon tehnyttä vierestä. Kova oli tarve, mutta samalla järki räknäsi pörssin pitoa. Keikkui koko kaupan ajan kantapäiltä varpaille ja takaisin. Aina kun joku korotti, puisti päätä ja pyöräytti lakkia päässä ja sitten huudahti korkealla kiekaisulla vastatarjouksen. Sen näki, että nyt oltiin tosissaan ja kipuraja oli vastassa, ellei jo ylitetty. Mutta varmasti tarpeeseen tuli.

Back