Korona/kylppäriremontti ja muut katastrofit

Maidan

Respected Leader
Kylppäriremontista tuli ilmoitus liian lyhyessa ajassa, ja sen kuulemma pitää tehdä, kun on viimeisiä asuntoja talossa.
Ei yhtä huvittaa roikkua nyt kaupoissa katselemassa niitä, näitä tuon kirotun koronan takia. Kaalkelit ja kaikki muut kuulemma pitää hommata itse, kaakeleiden kanssa ei ole ongelma, kun tiedän että pysyn pukkilan klassisessa valkoisessa seinissä ja harmahtavassa lattialla, vessapönttö ja lavuaari ovat suht selvät. Joko Ido tai Gustavsberg.
Jos jollakin on vinkkeja, antakaa pliis.

Mielummin hoitaisin nyt nyt perusasiat eli kaakelit ja ne, ja sitten mietin mitä kaappi altaan päälle, laitan vanhan, samaten en yhtään huvittaa laittaa suihkukaappia koska käsityksen mukaan se likaantuu ja pitää koko ajan putsata. Suihkuverho on ihan ok minusta.

Ei minua häiritse vetta lattiallakaan, olen aina käyttänyt sinilasta ja laittanut pellavapyhe, mitään ongelmia ollut.

Inhoan kaikki rempat ja teen ne kun on pakosta pakko, mutta nyt en voi mitään.

Remonttiteitoiset foorumilaiset:
- voiko yksittäinen kaakeli sitten vaihtaa jälkeenpäin jos päädyn poistamaan esim,vanhan suihkutangon, kuinka siisti tulos tulee sitä? Kannatako ylipäänsä?
- voiko saunaovea vaihtaa jälkeenpäin, vai mielummin nyt? Ovi on vanha, ja minulle nyt ihan sama, mietyttää tämän kaikken hinta myös.
 
Viimeksi muokattu:
Kylppäriremontista tuli ilmoitus liian lyhyessa ajassa, ja sen kuulemma pitää tehdä, kun on viimeisiä asuntoja talossa.
Ei yhtä huvittaa roikkua nyt kaupoissa katselemassa niitä, näitä tuon kirotun koronan takia. Kaalkelit ja kaikki muut kuulemma pitää hommata itse, kaakeleiden kanssa ei ole ongelma, kun tiedän että pysyn pukkilan klassisessa valkoisessa seinissä ja harmahtavassa lattialla, vessapönttö ja lavuaari ovat suht selvät. Joko Ido tai Gustavsberg.
Jos jollakin on vinkkeja, antakaa pliis.

Mielummin hoitaisin nyt nyt perusasiat eli kaakelit ja ne, ja sitten mietin mitä kaappi altaan päälle, laitan vanhan, samaten en yhtään huvittaa laittaa suihkukaappia koska käsityksen mukaan se likaantuu ja pitää koko ajan putsata. Suihkuverho on ihan ok minusta.

Ei minua häiritse vetta lattiallakaan, olen aina käyttänyt sinilasta ja laittanut pellavapyhe, mitään ongelmia ollut.

Inhoan kaikki rempat ja teen ne kun on pakosta pakko, mutta nyt en voi mitään.

Remonttiteitoiset foorumilaiset:
- voiko yksittäinen kaakeli sitten vaihtaa jälkeenpäin jos päädyn poistamaan esim,vanhan suihkutangon, kuinka siisti tulos tulee sitä? Kannatako ylipäänsä?
- voiko saunaovea vaihtaa jälkeenpäin, vai mielummin nyt? Ovi on vanha, ja minulle nyt ihan sama, mietyttää tämän kaikken hinta myös.
Ekana, älä osta pöntöksi Idoa vaan Gustavsberg. Mulla on talossa molemmat ja Ido lähtee ens kesänä neljän vuoden reistailun jälkeen pihalle, aikani sen kanssa tappelin, sitten kysyin naapurin LVI-yrittäjältä ja kommentti oli ettei Idoa kannata ostaa.
Vaihda samalla se saunan ovi, ei kuitenkaan paljoa maksa, muistaakseni perus lasiovi on jotain 89€ karmeineen. Voi sen jälkikäteenkin vaihtaa, mutta samalla tuhraamisella menee.
 
Ekana, älä osta pöntöksi Idoa vaan Gustavsberg. Mulla on talossa molemmat ja Ido lähtee ens kesänä neljän vuoden reistailun jälkeen pihalle, aikani sen kanssa tappelin, sitten kysyin naapurin LVI-yrittäjältä ja kommentti oli ettei Idoa kannata ostaa.
Kiitos. Ennen vanha pöntöt vain kesti ja kesti, ja tässä aikasemmin yksi vuorossaan remppanut naapuri kertonut että halusi jopa pitää vanhan, kuulemma siinä oli jotain mitä ei nykyisin ole. En saanut selkoa mitä se on. Ei saanut pitää, kerran repäisty kuulemma ei saa enää laittaa. Itse en ymmärrä miksi. Hänelläkin oli niin kun minulla Gustavsberg pönttö.

Mitä se ominaisuus on?

Vaihda samalla se saunan ovi, ei kuitenkaan paljoa maksa, muistaakseni perus lasiovi on jotain 89€ karmeineen. Voi sen jälkikäteenkin vaihtaa, mutta samalla tuhraamisella menee.
Jep!

Katson kuvia, ne typistää karmi aika korkealle nykyisin, mitä on aika hassua, joku vaatimus?
 
Kiitos. Ennen vanha pöntöt vain kesti ja kesti, ja tässä aikasemmin yksi vuorossaan remppanut naapuri kertonut että halusi jopa pitää vanhan, kuulemma siinä oli jotain mitä ei nykyisin ole. En saanut selkoa mitä se on. Ei saanut pitää, kerran repäisty kuulemma ei saa enää laittaa. Itse en ymmärrä miksi. Hänelläkin oli niin kun minulla Gustavsberg pönttö.

Mitä se ominaisuus on?


Jep!

Katson kuvia, ne typistää karmi aika korkealle nykyisin, mitä on aika hassua, joku vaatimus?
Sen Idon iso/pieni huuhtelu ei toiminut koskaan kunnolla, ei vaikka vaihdoin koko mekanismin päivitettyyn. Nyt pelaa vain pienellä puolella kunnolla, sen olen säätänyt niin isolle että huuhtoo isotkin pois.

karmi jätetään nykyään korkealle, en nyt muista että mihin korkoon itsekin sen asensin kun tein sauna/pesuhuoneremontin.
 
Jos tähän sopii ooteena tällainen vähän karumpi tosielämän havainto, niin nykyisistä pytyistä ei vähänkään jämerämpi boa mahdu luikertelemaan läpi. Yx kaveri hommasi jopa "kakkakepin", jotta saa mahdollisesti syntyvän hirviön edes pilkottua ja suostuteltua jatkamaan matkaa...

Noh, tulipa tämmöinenkin kirjoiteltua :mad:.
 
Huhh..nyt kävi ilmi että minun asuntoni rempataan seuraavassa satsissa, eli nyt on aika valmistella, kävi väärä tieto että kaikki jäljellä olevat asunnot tehdään samassa.

Helpotti suunnatusti, jotenkin stressi tässä koronavirustartunnasta ja rempasta samassa kävi sietämättömäksi. Ehtinyt soittaa jo Pukkilaan kysyä mikä valkoisista laatoista vastaa vanha perinteistä valkoista laatta, niin se on kuulemma arkitekti nimellä nykyisin ja loppui, tulee joskus huhtikuussa, mutta lisättiin "kaikki on mahdollista, koska koronavirus".

Melkein iski paniikki, sitten tajusin että pukkila tekee laatat Italiassa.
 
Sen Idon iso/pieni huuhtelu ei toiminut koskaan kunnolla, ei vaikka vaihdoin koko mekanismin päivitettyyn. Nyt pelaa vain pienellä puolella kunnolla, sen olen säätänyt niin isolle että huuhtoo isotkin pois.

karmi jätetään nykyään korkealle, en nyt muista että mihin korkoon itsekin sen asensin kun tein sauna/pesuhuoneremontin.
Mitä te teette, meillä on ollut 20v eikä vian vikaa..?
 
Se prkleen säätömekanismi on sen tason insinööritaidon viritelmä, että puran ja kokoan mieluummin vaikka Ford 5000:sen perän ja vaihdelaatikon. Ja saan sen myös toimimaan, toisin kuin tuon pahuksen IDOn.
Merkistä riippumatta pöntön pitää kyllä olla pomminkestävä kun sinne tulee asiaa, moottoreista taas tulee mieleen vw dieselin jakajapumpun irrottaminen kahdella lyhyellä kiintolenkillä, senkin ajan istuis vaikka paskalla mielummin
 
Jos tähän sopii ooteena tällainen vähän karumpi tosielämän havainto, niin nykyisistä pytyistä ei vähänkään jämerämpi boa mahdu luikertelemaan läpi. Yx kaveri hommasi jopa "kakkakepin", jotta saa mahdollisesti syntyvän hirviön edes pilkottua ja suostuteltua jatkamaan matkaa...

Noh, tulipa tämmöinenkin kirjoiteltua :mad:.

Taitaa olla liian vähän kuituja ruokapyramidissa jos noin pääsee käymään.
 
Taitaa olla liian vähän kuituja ruokapyramidissa jos noin pääsee käymään.
'

@kaislajääkäri suosittelen septisilppuria, boa luikertelee alas upeasti ilman murinoita.


Kyllä kyseessä on ihan empiirinen tutkimus, johon ovat osallistuneet itseni lisäksi monet muut. Ravintopyramidin muutosta verrattuna pyttyyn syntyvään pyramidiin ei ole voitu osoittaa verrattaessa shikaaniin (siihen ensimmäiseen mutkaan ennen vesilukkoa) saapuvaa tuotosta, jonka on entistä vaikeampaa selviytyä nopeasta ja nähdäkseni ahtaammaksi muuttuneesta koukkauksesta. Tervemenoa -veden sääntely on tosin voinut osaltaan vaikuttaa asiaan.

Ja jos nyt ihan perusteellisia ollaan, niin jouhevammankin tuotoksen syntyessä (joka toki usein edellyttää myös enemmän emboa) lopputulos on ihan sama: nykypytyt eivät vedä yhtä hyvin kuin vanhemmat. Sic!

edit: eri juttu on ns. teflon, jonka et huomaa tulleen, etkä menneen...
 
Back
Top