Koronavirus damage control kotitalouksissa

Merten sheriffi

Supreme Leader
BAN
Meidän taloudessa 2 uutta autoa rahoituksella. Jos paska lentää tuulettimesta jokaiseen onteloon, niin pakko alkaa harkitsemaan ainakin toisesta luopumista.
Onko mahdollista, että liikkeet eivät enää anna järkeviä hintoja autoista jos ovat itsekin kassakriisissä pian.
 
Meidän taloudessa 2 uutta autoa rahoituksella. Jos paska lentää tuulettimesta jokaiseen onteloon, niin pakko alkaa harkitsemaan ainakin toisesta luopumista.
Onko mahdollista, että liikkeet eivät enää anna järkeviä hintoja autoista jos ovat itsekin kassakriisissä pian.

Ei vain mahdollista vaan todennäköistä jos/kun moni muukin haluaa autostaan luopua ja neuvotteluvoimaa ei ole. Valitettavasti näin, mutta silloin on ostajan markkinat. Vaihtoehto voi olla yrittää myydä auto itse.
 
Meidän taloudessa 2 uutta autoa rahoituksella. Jos paska lentää tuulettimesta jokaiseen onteloon, niin pakko alkaa harkitsemaan ainakin toisesta luopumista.
Onko mahdollista, että liikkeet eivät enää anna järkeviä hintoja autoista jos ovat itsekin kassakriisissä pian.

Autojobbarien täytyy saada katettua kustannukset entistä ohkaisemmalla laivueella tai myydä entistä enemmän ohkaisemman marginaalin nelipyörää. Toisaalta tätä pakkaa sekoittaa entistä "eksoottisempien" rahoitusmallien rullaaminen ulos pankkien kanssa tehdyn yhteistyön tuloksena esim. velka saattaa siirtyä seuraavalle sukupolvelle. Jos pankit, niin'ikkään tuottoon tähtäävinä yrityksinä, ryhtyvät näihin ja sallivat anteliaita lyhennysvapaita niin voidaan raaputtaa päätä, että millä perusteilla pankit voivat myöntää lainoja, jotka erääntyvät vasta kymmenien vuosien päästä tai kun sukupuu on koluttu läpi. Tähänkin on kaksi pätevää mielipidettä: hinnat ovat järkeviä tai järjettömiä. Asia on riippuvainen näkökulmasta.
 
Rivari myynnissä ja uusi isompi ollut kiikarissa. Ei vielä tarjouksia omasta saatu ja nyt yleisnäytöt seis sekä välittäjältä viestiä, että hiljaista ollut viime viikot.
Samalla lomautuksia ym rouvalla ja minulla kummallakin edessä huhtikuussa.
Ehkä hyvä vain, kun ei otettu reipasta lisälainaa ja ehditty ostaa (kallista) uutta isompaa...

Jos epidemia ei 2-3 kuukaudessa ole ohi niin unohdetaan kämpän vaihto ja rempataan nykyisestä entistä ehompi lattiasta kattoon...
 
Täälläkin tarvetta olisi isompaan rivarin. Emäntä haluaa jatkuvasti käydä näytöillä mutta minä en. Pelkään kokoajan kaikenlaisia riskejä kuten nyt menossa olevaa. Onneksi ei olla ehditty tehdä kauppoja. Tää tilanne on perseestä!!!!
 
Meidän taloudessa 2 uutta autoa rahoituksella. Jos paska lentää tuulettimesta jokaiseen onteloon, niin pakko alkaa harkitsemaan ainakin toisesta luopumista.
Onko mahdollista, että liikkeet eivät enää anna järkeviä hintoja autoista jos ovat itsekin kassakriisissä pian.

Itse ajan 1500-2000e autolla jota rempannut käyttöarvoltaan suuremmaksi, halusin katsella miten maailmantalous kehittyy ja pitää velan pääosin omassa ja sijoitusasunnoissa.
Asuntolainat tullaan pelastamaan valtion toimesta erittäin todennäköisesti, kulutusluotoissa tullee vähemmän joustoa.
 
Itse ajan 1500-2000e autolla jota rempannut käyttöarvoltaan suuremmaksi, halusin katsella miten maailmantalous kehittyy ja pitää velan pääosin omassa ja sijoitusasunnoissa.
Asuntolainat tullaan pelastamaan valtion toimesta erittäin todennäköisesti, kulutusluotoissa tullee vähemmän joustoa.
Itse olen aina köyhäillyt autojen kanssa. Minusta yksi maailman paskimmista ostoksista mutta pakko tehdä. Tietysti sen verran lipsunut noitten autojen kanssa, että ne ovat Volvoja, eli ei nyt mitenkään edullisia missään muotoa. Mutta kuitenkin, kolme autoa talossa, kaikki siedettävillä kilometreillä ja maksettuna, kuten myös talo. Velkaa on saunarempasta rippeet jäljellä joten ei mitenkään paha tilanne kun sukanvarressakin on jotain. Myös oma työpaikka on erittäin vahvalla taloudellisella pohjalla ja oma osaaminen sellaista, että tarvetta on nyt ja tulevaisuudessa.
 
Itse olen aina köyhäillyt autojen kanssa. Minusta yksi maailman paskimmista ostoksista mutta pakko tehdä. Tietysti sen verran lipsunut noitten autojen kanssa, että ne ovat Volvoja, eli ei nyt mitenkään edullisia missään muotoa. Mutta kuitenkin, kolme autoa talossa, kaikki siedettävillä kilometreillä ja maksettuna, kuten myös talo. Velkaa on saunarempasta rippeet jäljellä joten ei mitenkään paha tilanne kun sukanvarressakin on jotain. Myös oma työpaikka on erittäin vahvalla taloudellisella pohjalla ja oma osaaminen sellaista, että tarvetta on nyt ja tulevaisuudessa.

Volvo täälläkin, niin vanhakin että sille löytyy halpoja korjaajia ja itsekin pystyy jos tarve vaatii.
Itsellä kesken metsäsopimus, yritin saada rahaa nyt ulos niin paljon kuin mahdollista siltä varalta että valuutta kyykkää.
40% on luvattu, tuskin enempää turha toivoa?
 
Volvo täälläkin, niin vanhakin että sille löytyy halpoja korjaajia ja itsekin pystyy jos tarve vaatii.
Itsellä kesken metsäsopimus, yritin saada rahaa nyt ulos niin paljon kuin mahdollista siltä varalta että valuutta kyykkää.
40% on luvattu, tuskin enempää turha toivoa?
Melko hyvän ennakon olet saanut. Mitä omalle kohdalle sattunut niin monesti on 25-30%
 
Volvo täälläkin, niin vanhakin että sille löytyy halpoja korjaajia ja itsekin pystyy jos tarve vaatii.
Itsellä kesken metsäsopimus, yritin saada rahaa nyt ulos niin paljon kuin mahdollista siltä varalta että valuutta kyykkää.
40% on luvattu, tuskin enempää turha toivoa?
Minua, Ruotsissa asuvaa, jotenkin huvittaa Suomalaisten Volvo-syndrooma:LOL:. Mikä ihme se Volvo nyt oikein on? jokin statussymboli? tällä puolen rajaa volvo, varsinkin käytetty tai vanhempi on kuin vanha Lada Suomessa. Ja mitä tuttavillani on Volvoja, ei vikaherkempää autoa ole olemassa, joka katsastukseen saa tehdä paljon remontteja mm. alustaan.
Itse olen ajanut vanhemmalla Toyotalla nyt 10 vuotta, eikä koskaan mitään vikaa. Ikinä en Volvoa hanki. Olen pahoillani, keitä tällä loukkasin, koska tiedän, että monelle auto on "sen " jatke.
 
Minua, Ruotsissa asuvaa, jotenkin huvittaa Suomalaisten Volvo-syndrooma:LOL:. Mikä ihme se Volvo nyt oikein on? jokin statussymboli? tällä puolen rajaa volvo, varsinkin käytetty tai vanhempi on kuin vanha Lada Suomessa. Ja mitä tuttavillani on Volvoja, ei vikaherkempää autoa ole olemassa, joka katsastukseen saa tehdä paljon remontteja mm. alustaan.
Itse olen ajanut vanhemmalla Toyotalla nyt 10 vuotta, eikä koskaan mitään vikaa. Ikinä en Volvoa hanki. Olen pahoillani, keitä tällä loukkasin, koska tiedän, että monelle auto on "sen " jatke.
Ei loukkaannuttu :D Itsellä se on jo perinne että ajan niillä, en osaa muuta ostaakaan. Helppo ostaa kun tietää, että mistä ne on rikki tai menossa rikki ;) ja jos jostain pitää kehua, niin ei ruosteen kanssa tarvi tapella.
Eka auto oli joskus nuorudessa japsi ja sen jälkeen en niitä ole halunnut, eikä vaimokaan, muistaa kuulemma vieläkin traumaattisesti sen kuinka mulla irtos moottoritievauhdissa vaihdekeppi ja runttasin sen tuurilla kohdilleen että päästiin tekemään pikakorjausta :D
 
Minua, Ruotsissa asuvaa, jotenkin huvittaa Suomalaisten Volvo-syndrooma:LOL:. Mikä ihme se Volvo nyt oikein on? jokin statussymboli? tällä puolen rajaa volvo, varsinkin käytetty tai vanhempi on kuin vanha Lada Suomessa. Ja mitä tuttavillani on Volvoja, ei vikaherkempää autoa ole olemassa, joka katsastukseen saa tehdä paljon remontteja mm. alustaan.
Itse olen ajanut vanhemmalla Toyotalla nyt 10 vuotta, eikä koskaan mitään vikaa. Ikinä en Volvoa hanki. Olen pahoillani, keitä tällä loukkasin, koska tiedän, että monelle auto on "sen " jatke.

Toyotaa pidetään täälläkin arvossa.
Volvo V70 itsellä, syitä valintaan, kone, ajettavuus, turvallisuus, tila.
 
Täälläkin tarvetta olisi isompaan rivarin. Emäntä haluaa jatkuvasti käydä näytöillä mutta minä en. Pelkään kokoajan kaikenlaisia riskejä kuten nyt menossa olevaa. Onneksi ei olla ehditty tehdä kauppoja. Tää tilanne on perseestä!!!!
Pidä pääsi. 90-luvun laman alussa oltiin niiin lähellä kahden asunnon loukkua kun silloinen akka halusi väen vängällä ostaa toisen, ettei vaan jäädä ilman. Onneksi siitä päästiin (myös lamasta) :rolleyes:
 
Noh, autokeskusteluhan tämä ei ole mutta kaksi velatonta autoa löytyy. Avensikseen olen erittäin tyytyväinen. Muuten työpaikat molemmilla aloilla, joihin ei YT:t aivan heti iske.Omakotitalosta velkaa jonkun verran mutta ei mitään älyttömiä nykymittapuulla. Eli tällä hetkellä talousvaikutukset eivät suoraan omalta kannalta jännitä mutta toki isommassa kuvassa huolettaa.
 
Täälläkin tarvetta olisi isompaan rivarin. Emäntä haluaa jatkuvasti käydä näytöillä mutta minä en. Pelkään kokoajan kaikenlaisia riskejä kuten nyt menossa olevaa. Onneksi ei olla ehditty tehdä kauppoja. Tää tilanne on perseestä!!!!

Autot pois, vanha kämppä myytyä ja sitten uusi kämppä alennetulla hinnalla.
Voi olla aikaa toteuttaa jos toimii nopeasti.
 
Back
Top