Koronavirus Suomessa

Oot ensimmäinen lapsilisätön suomalainen 80-vuoteen?

Vai olitko jo rintamalla?

Olen elämäni aikana maksanut enemmän veroja kuin "käyttänyt" niitä. Laske siihen vaikka lapsilisät ja mitä ikinä haluat mukaan.

Tämän mukaan matkailun osuus Suomen kansantaloudesta on NYKYÄÄN 2,6%:


Voidaan toki puhua "miljardeista" kun jätetään huomiotta se 97,4%. Olisin myös tullut toimeen lapsilisillä joiden suuruus olisi ollut vain 97,4% siitä mitä oli.

No niin, jätän tämän aiheen nyt väliin.
 
Noilla kahdella asialla ei ole mielestäni juuri mitään tekemistä keskenään. Valtiorajojen poistaminen EU:n sisällä ei ole kehotus lentomatkailuun. Eihän sitä Ruotsiin mennessäkään ole koskaan tarvinnut rajamuodollisuuksia. En käsitä miten asian voi nähdä tuolla tavalla.
Jos et käsitä, voit aina kysyä joltain viisaammalta. Tällainen ymmärtäväinen ihminen neuvoo varmasti mielellään.
 
Todellisuudessa öljyä saattaa olla jopa liiaksi asti.

Mutta, en jaksa kuluttaa aikaani sen enempää näiden itsestäänselvyyksien selittelyyn. Sanokaa minun sanoneen, mutta lentäminen jatkuu tulevaisuudessakin, ja lentomatkustaminen yleistyy. :)

Ja rajoitukset tulevat lisääntymään, äänestäjät kaikissa maissa tulevat vaatimaan pikatestejä matkustajille ja sairaiden eristämistä normaalioloissakin.
Testien ja niihin liittyvän teknologian kehittäjien osakkeita kannattaa muuten ostaa nyt, itse juuri etsin niitä.
 
Tässä muuten näkyy parin edellisen epidemian vaikutus lentämiseen. Mitä huomataan?

20200201_WOC023.png
 
Ja rajoitukset tulevat lisääntymään, äänestäjät kaikissa maissa tulevat vaatimaan pikatestejä matkustajille ja sairaiden eristämistä normaalioloissakin.
Testien ja niihin liittyvän teknologian kehittäjien osakkeita kannattaa muuten ostaa nyt, itse juuri etsin niitä.

Näin se tulee menemään. Tulevaisuudessa rajanylitysten yhteydessä - jos on missään minkään sorttista vakavampaa epidemiaa - tehdään pikatesti ja annetaan suostumus jäljitysteknologian käyttöön vierailun ajan.

Näin saadaan Euroopan välttämätön matkailu alkamaan tänä syksynä ja matkailu ensi vuoden kesällä. Etelä-Korean tie on meidän tiemme, kuten Hertta Kuusinen sanoisi. THL:n tie on tuhon tie.
 
Olen elämäni aikana maksanut enemmän veroja kuin "käyttänyt" niitä. Laske siihen vaikka lapsilisät ja mitä ikinä haluat mukaan.

Tämän mukaan matkailun osuus Suomen kansantaloudesta on NYKYÄÄN 2,6%:


Voidaan toki puhua "miljardeista" kun jätetään huomiotta se 97,4%. Olisin myös tullut toimeen lapsilisillä joiden suuruus olisi ollut vain 97,4% siitä mitä oli.

No niin, jätän tämän aiheen nyt väliin.

Jäkä jäkä.

Lapsilisät on se helpoin maininta. Kun en jaksa kirjoitta listaa muista eduista kuten ilmaista koulutusta, tietä jolla menet kotiin tai töihin jne.

Tuosta lähteestäsi otettuja lukuja.

  • Euromääräisesti matkailun aikaansaama kokonaiskysyntä oli noin 15 miljardia euroa vuonna 2017. Ulkomainen matkailukysyntä eli matkailuvienti kasvoi 27 prosenttia nousten miljardilla 4,6 miljardiin euroon.
  • Vuonna 2017 matkailutoimialoilla työskenteli noin 140 200 henkilöä eli 5,5 prosenttia kaikista Suomen työllisistä.
 
Italiassa kuolleet ovat olleet 80+ ikäisiä muutenkin saitaita. Normaali kuolleisuus Italiassa on 1,06% väestöstä eli normaalina keskivertokuukautena 60 miljoonan väestöstä kuolee noin 53 000 ihmistä. Nyt viimeisen 2 kuukauden aikana koronaan kuolleita on ollut Italiassa 5476 henkeä, joista suuri osuus olisi kuollut johonkin muuhun. Minusta @RDF :n kysymys on validi: Mikä tekee tästä näin poikkeavan?

Menneisyys ei ole ennuste tulevasta. Edeltävän viikon-parin aikana on käynyt selväksi, etteivät työikäiset ole immuuneja taudille. Se ei lohduta, että vanhemmalle ikäluokalle kävi vielä huonommin, jos täysosuma sattuu omalle tai läheisen kohdalle.

Yhdysvalloissa 20 prosenttia koronakuolemista on tapahtunut alle 65-vuotiaissa. 20 prosenttia. Ei 2 prosenttia, ei 0,2 prosenttia, vaan 20 prosenttia. Koronaan kuoleva työikäinen ei ole mikään harvinaisuus.

Kun maailmalla teho-osastoilla tehdään jo nyt raakaa karsintaa potilasvalinnassa, niin mitä tapahtuu epidemian pahetessa? 50-vuotias ei ole ikäloppu, mutta jos pitää valita tämän ja 30-vuotiaan välillä, niin toiselle kiinnitetään musta pekka varpaaseen. Tämä ei ole influenssa, vaan niukkuutta jaettaessa työikäisenkin potentiaalisesti tappava kulkutauti.

Tilannetta voi rationalisoida sillä, että Suomi on selvinnyt paljon pahemmastakin. Se on totta. Vaikka jälki olisi lukumääräisesti samaa luokkaa kuin viime sodissa, niin taakka jakautuu tällä kertaa oikeudenmukaisemmin. Minäkään en kuitenkaan ole niin perso kumille ja aktiivihiilelle, ettenkö toivoisi tämän mini-WW2:n tukahtuvan. Se näyttää kuitenkin päivältä yhä enemmän toiveajattelulta.
 
Kaveri tuli aamulla juttelemaan,vakava ilme naamalla,kertoi että huolissaan vaimostaan,vaimo lukee ties mitä nettipalstoja koronan tiimoilta,uskoo kaikenlaista mitä siellä kirjoitellaan ja on aivan raunioina,viimeiset kolme iltaa itkenyt ja miettinyt tulevaisuutta,kaveri mietti miten vaimon pää mahtaa kestää tämän kanssa...eikä auta vaikka hän on puhunut että lopeta noiden paskajuttujen lukeminen,kaikenlaista Tämä tuo tullessaan..
 
Kaveri tuli aamulla juttelemaan,vakava ilme naamalla,kertoi että huolissaan vaimostaan,vaimo lukee ties mitä nettipalstoja koronan tiimoilta,uskoo kaikenlaista mitä siellä kirjoitellaan ja on aivan raunioina,viimeiset kolme iltaa itkenyt ja miettinyt tulevaisuutta,kaveri mietti miten vaimon pää mahtaa kestää tämän kanssa...eikä auta vaikka hän on puhunut että lopeta noiden paskajuttujen lukeminen,kaikenlaista Tämä tuo tullessaan..
Tämä v*tun vouhkaaminen joka tuutista v•tuttaa itseä ihan satasella. Joka ristuksen asiaan sotketaan nyt korona, aivan kuin aiemmin ilmastonmuutos. Taisin itsekin povata kyllä että näin siinä käy, aina löytyy uusi aihe vouhkattavaksi.
 
Petteri Orpo tuimana: ”Nyt tarvitaan faktaa siitä, mikä on suojavarusteiden riittävyyden tilanne”

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo vaatii hallitukselta toimia hoitohenkilökunnan ja muiden kriittisissä tehtävissä palvelevien suojavarusteiden riittävyyden takaamiseksi.

Orpo kertoo saaneensa runsaasti huolestuttavia viestejä varusteiden riittävyydestä ja niiden saatavuudesta.

”Suojavarusteiden riittävyys on turvattava keinolla millä hyvänsä. Jotta koronavirus pystytään torjumaan, on oltava varmuus siitä, että suojavarusteita riittää kaikille kriittisissä ammateissa toimiville henkilöille.”

”Tällä hetkellä suojavarusteiden määrästä ja riittävyydestä ei ole tarpeeksi tietoa. Nyt tarvitaan faktaa siitä, mikä on suojavarusteiden riittävyyden tilanne ja kuinka riittävyys turvataan.”

Orpon mukaan byrokratia ei saa tulla esteeksi sille, että suojavarusteiden riittävyys Suomessa taataan.

 
Tämä v*tun vouhkaaminen joka tuutista v•tuttaa itseä ihan satasella. Joka ristuksen asiaan sotketaan nyt korona, aivan kuin aiemmin ilmastonmuutos. Taisin itsekin povata kyllä että näin siinä käy, aina löytyy uusi aihe vouhkattavaksi.
Itseäni lainaten, korona sotkitaan kaikkeen :D
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotim...tetaan-voi-syntya-pahojakin-vahinkoja/837433/

Koronavirus on asettanut yhteiskunnan poikkeukselliseen tilanteeseen, mutta normaaliin elämään kuuluvat rutiinitehtävät pitäisi hoitaa entiseen malliin.
Yksi ajankohtainen toimenpide kolkuttelee jo kulman takana, kun autojen renkaanvaihtosesonki lähestyy lähestymistään.
Poikkeusolosuhteissa ihmisten henkilökohtainen vastuu liikenneturvallisuudesta kasvaa entisestään.



– On tärkeää, että tiellä liikkuessa on alla keliin sopivat renkaat. Myös liikennekäytöksen on oltava jopa aiempaakin joustavampaa ja tarkkaavaisempaa, jotta turhat onnettomuudet eivät työllistäisi muutenkin kovan työtaakan kanssa painivia viranomaisia ja terveydenhuoltoa, Autonrengasliiton puheenjohtaja Jarmo Nuora muistuttaa.
Myös renkaanvaihtoon pätee samat ohjeet kuin muuhunkin elämään: turhia ihmiskontakteja pitäisi välttää. Vaihtoaika olisi hyvä varata etukäteen rengasliikkeen verkkosivujen kautta tai soittamalla.
– Renkaanvaihtoon on varattava tavallista enemmän aikaa, jotta liikkeisiin ei pääse syntymään ruuhkaa.
Nuora tiedostaa, että koronaviruksen aikana houkutus omatoimiseen renkaanvaihtoon on suuri, kun etätöissä on tavallista enemmän aikaa ja ihmismassoja on vältettävä.
Renkaanvaihtopuuhiin voi ryhtyä, jos homma on hallussa, renkaistaan on tottunut huolehtimaan itse ja autotallista löytyy jämäkkä, vaihtotöihin tarkoitettu tunkki.
– Koronan pelon takia vaihtotöihin on turha ryhtyä. Kun puutteellinen osaaminen ja auton hätäaputunkki yhdistetään, voi syntyä pahojakin vahinkoja. Niillä on turha kuormittaa terveydenhuoltoa etenkin nyt.
 
Tämä on totta, tätä tautia vastaan taistelu vaatii kontrollia Aasian malliin teknologisilla resursseilla josta Stasit ja Gestapot vain unelmoivat. Tämän takia on tärkeää muistaa, että välittöästi epidemian loputtua annetaan tilaa perusoikeusasiantuntijoille - vaikka sitten Scheininille. Isot firmat ja Suomen valtiokin kyllä mielellään pitäisi tällaisia kontrollikoneistoja käynnissä hamaan tappiin asti. Firmat tulostensa optimoimiseksi, valtio nyt vain varmuuden vuoksi, kansanterveys on tämän jälkeen iso peruste.

Oma näkemykseni on, että kontrolli päälle nyt, se on pakko, ihan kuin 1940-luvulla oli pakko lähettää nuoria kuolemaan, mutta muistetaan demobilisaatio. Ihan puolueesta riippumatta.
Maatalousministeri siitä ois pitäny tehdä,ois saanut varmaan Tummelit ilmaseks Hommoojalta..
Keinosiementäjä
 
Itseäni lainaten, korona sotkitaan kaikkeen :D
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotim...tetaan-voi-syntya-pahojakin-vahinkoja/837433/

Koronavirus on asettanut yhteiskunnan poikkeukselliseen tilanteeseen, mutta normaaliin elämään kuuluvat rutiinitehtävät pitäisi hoitaa entiseen malliin.
Yksi ajankohtainen toimenpide kolkuttelee jo kulman takana, kun autojen renkaanvaihtosesonki lähestyy lähestymistään.
Poikkeusolosuhteissa ihmisten henkilökohtainen vastuu liikenneturvallisuudesta kasvaa entisestään.



– On tärkeää, että tiellä liikkuessa on alla keliin sopivat renkaat. Myös liikennekäytöksen on oltava jopa aiempaakin joustavampaa ja tarkkaavaisempaa, jotta turhat onnettomuudet eivät työllistäisi muutenkin kovan työtaakan kanssa painivia viranomaisia ja terveydenhuoltoa, Autonrengasliiton puheenjohtaja Jarmo Nuora muistuttaa.
Myös renkaanvaihtoon pätee samat ohjeet kuin muuhunkin elämään: turhia ihmiskontakteja pitäisi välttää. Vaihtoaika olisi hyvä varata etukäteen rengasliikkeen verkkosivujen kautta tai soittamalla.
– Renkaanvaihtoon on varattava tavallista enemmän aikaa, jotta liikkeisiin ei pääse syntymään ruuhkaa.
Nuora tiedostaa, että koronaviruksen aikana houkutus omatoimiseen renkaanvaihtoon on suuri, kun etätöissä on tavallista enemmän aikaa ja ihmismassoja on vältettävä.
Renkaanvaihtopuuhiin voi ryhtyä, jos homma on hallussa, renkaistaan on tottunut huolehtimaan itse ja autotallista löytyy jämäkkä, vaihtotöihin tarkoitettu tunkki.
– Koronan pelon takia vaihtotöihin on turha ryhtyä. Kun puutteellinen osaaminen ja auton hätäaputunkki yhdistetään, voi syntyä pahojakin vahinkoja. Niillä on turha kuormittaa terveydenhuoltoa etenkin nyt.
Jaa-a,millastakohan se olis jos joku vaihtaisi renkaat autoon,sitte kun rikastun niin pitää koettaa oikein liikkeessä:unsure:
 
Back
Top