Koronavirus Suomessa

Minuakin kiinnostaisi kuulla enemmän THL:n johdon tulosvastuusta.
Korkeata palkkaa perustellaan aina tulosvastuulla ja nuo eivät ihan pikkuliksalla anna lausuntoja. Mutta joo, millainen tulos ja millainen vastuu?
.
Se kuuluisa virkavastuu, eli ei vastuuta.
THL:n johto ei tule saamaan mitään sanktiota, eivätkä eroa paikaltaa, eikä heitä tulla missään nimessä erottamaan.
He ovat jumalan valittuja, virkamiehiä.
 
Pahoin pelkään, että pysäyttäminen ei enää onnistu Suomessa. Tämä virus leviää niin häijyn nopeasti, tartuntojen määrä on logaritminen, että jokaisella päivällä oli paljon merkitystä jo viikkoja sitten. Aikaa ei käytetty hyväksi vaan se tuhlattiin.
 
Olen viime päivinä suhtautunut avoimemmin siihen ideaan, että epidemia tukahdutettaisiin hidastamisen sijasta. Hidastaminen voi olla tehotonta suhteessa terveydenhuollon kapasiteettiin ja hidasta. Ehkä sittenkin pitäisi aggressiivisesti pyrkiä tukahduttamaan koko virus? Uudessa-Seelannissa ollaan myös avoimempia.


Sen muutaman mitä olen tavannut, niin pidän Kiweistä. Mutta heillä on taipumusta äärimmäisyyksiin menemisestä. Eikä aina ihan viisaasti.

Tämä on yksi esimerkki siitä.
 
Sen muutaman mitä olen tavannut, niin pidän Kiweistä. Mutta heillä on taipumusta äärimmäisyyksiin menemisestä. Eikä aina ihan viisaasti.

Tämä on yksi esimerkki siitä.
Enpä ole NZ:ssa käynyt, mutta useasti olen kyllä pohtinut, että se voisi olla aika kelvollinen paikka.

Onko flatten the curve parempi kuin eradicate? En ole ollenkaan vakuuttunut. Aijemmin kyllä olin FTC:n kannalla.
 
Halla-Aho on kriisin iskiessä jäänyt sivuraiteelle.Uutta pitäisi keksiä.Miksi nuin älykäs mies toistaa samaa vanhaa viestiä.Aivan kuin neula olisi juuttunut uraan.Nyt maahanmuutto on ongelmista pienin. Jussin mielestä YLE ei koronaopastusta saisi jakaa niitten kielillä.Kerran niitä mamuja on maassa tuhansia on paras kieltoja jakaa niitten kielellä etteivät bakteerilinkoina ole."

Jussi Halla-aho
@Halla_aho


Vastauksena käyttäjälle
@tommyjb1967
Kysymys kuuluukin, miksi täällä on ihmisiä, jotka eivät osaa mitään muuta kieltä kuin arabiaa, somalia, kurdia tai farsia

JHA:lla on pointti kuten aina. Kriisitilanteessa lisärasitteesta koituu moninkertainen lisärasite.
 

Jos huoltovarmuusvatastoihin täytyy jo nyt koskea, niin sanon, että tilatkaa Kiinasta kaikki, mitä irti lähtee. Kohta käypää tavaraa ei saa enää mistään.
 
Italiaan Kiina lähetti ainakin 40 hengityskonetta. Ukrainaan 10 miljoonaa testiä, 10 hengityskonetta, miljoona maskia kansalle, 100 000 maskia terveydenhuollon henkilöstön käyttöön, 400 000 pikatestiä ja 10 000 litraa desinfiointiainetta.
 
Olettaen että meilläkin teho-osastopaikkojen tarve ylittyy vaikka edes kahdeksikin viikoksi, voisi Kiinasta saatavat kymmenenkin hengityskonetta pelastaa kymmeniä henkiä. Kaikki apu pitää ottaa vastaan nyt välittämättä tarjoajasta ja sen motiiveista.
 
Minuakin kiinnostaisi kuulla enemmän THL:n johdon tulosvastuusta.
Korkeata palkkaa perustellaan aina tulosvastuulla ja nuo eivät ihan pikkuliksalla anna lausuntoja. Mutta joo, millainen tulos ja millainen vastuu?
.

Ja mikä on annettu tehtävä.

Kuuluuko tilannetiedon tuottaminen valtioneuvostolle THLn tehtäviin
 
Enpä ole NZ:ssa käynyt, mutta useasti olen kyllä pohtinut, että se voisi olla aika kelvollinen paikka.

Onko flatten the curve parempi kuin eradicate? En ole ollenkaan vakuuttunut. Aijemmin kyllä olin FTC:n kannalla.

Sinkkumiehenä ei kannata mennä - naiskauneutta sieltä ei löydy. Heidän pääministerinsä johtaa siinä mielessä harhaan - hän ei missään nimessä edusta keskiverto kiwiä. Joku ilkeä voisi miettiä jo ulkonäön vaikutusta asemansa saavuttamiseen....
 
Italiaan Kiina lähetti ainakin 40 hengityskonetta. Ukrainaan 10 miljoonaa testiä, 10 hengityskonetta, miljoona maskia kansalle, 100 000 maskia terveydenhuollon henkilöstön käyttöön, 400 000 pikatestiä ja 10 000 litraa desinfiointiainetta.
Ne ostaa ääniä YK:ssa, tai ainakin hajaannusta, kun tätä vitun sirkusta ruvetaan perkaamaan syksyllä ehkä jo...

sorry jos tämä oli jo täällä, tämä on kauheaa

 
Back
Top