Solidsnake
Respected Leader
Saisiko noihin lumemaskeihin signeerauksen tiinalta tai tapelta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämä ei kuitenkaan poista hämmästystä sitä, että miksi Jylhä ym, kun tarjolla oli asiallisiakin kotimaisia kumppaneita, kuten uutisista olemme tänään voineet lukea.
Pihatontulle teen kysymyksen, kun olen ollut huomaavinani, että ahkerasti hiukan haukut Marinin hallitusta. Tämä hallitus on ollut olemassa vajaan vuoden verran, sinä aikana ei hirveästi ehdi tehdä...
Nyt on kyllä hyvä vastaus, kiitos. Nyt näen aiemmat kirjoituksesi eri tavalla. Arvostan.off topic
Asiallinen kysymys.
Haukun Marinin hallitusta niistä asioista jotka se on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Olen haukkunut aika estoitta aiempia hallituksia, ministereitä, virkamiehiä ja organisaatioita aiemmin niistä virheistä, laiminlyönneistä ja vastuuttomuuksista mitä ne ovat tehneet. (Esim. hybridihöpinäketjussa kritisoin aika pahasti joitain sen alan pönöttäjiä.)
Haukkumisessani on ollut tietty peruslinja:
1. Jokainen mokaa. Mokat saa haukkua, mutta niitä ei saa juuttua haukkumaan liian pitkäksi aikaa.
2. Paitsi jos mokailija koittaa sivuuttaa, kätkeä tai valehdella muuksi oman mokailunsa - tai vierittää sen muiden niskaan.
3. Jos kakkoskohdan perseily sisältää ylimielisyyttä, aggressiivisuutta, epärehellisyyttä tms. niin sitten voi hakata kuin vierasta sikaa vaikka vuosikymmeniä.
Eli: Jos ottaa vastuun mokistaan, saa anteeksi, jos ei ota, ei saa. Mielestäni sikälikin kohtuullista että mokaaja saa itse päättää haluaako anteeksi vai vetää narsismijumppaa ja vastuunpakoiluklowneriaa.
Sen olen omaksi häpeäkseni huomannut, että jos nostan odottamiseen kyllästyneenä itse jotain isoksi ongelmaksi kokemaani esiin ja siihen ongelmaan ei reagoida ajoissa, niin olen armottomampi. Tämä saattaa olla kärsimättömyyttä, turhamaisuutta tai ties mitä.
Koronan suhteen minun on selvästi hyvin vaikea antaa anteeksi sitä, että hukattiin noin 6 viikkoa ennen kuin hallitus tuli asian suhteen ulos. Oman käsitykseni mukaan se maksaa ihmishenkiä. Hallitus olisi voinut esittää jo tammikuussa vakavia suosituksia niin kansalaisille kuin organisaatioille. Tiedotustilaisuuksiin ja suosituksiin ei tarvita mitään erityisiä valtuuksia.
Lopuksi korostan sitäkin, että olen suunnilleen yhtä hanakka antamaan kiitostakin. Esim. Marinin hallitukselle voi ilman muuta antaa kiitosta siitä, että sitten kun se vihdoin ja viimein suostui heräämään todellisuuteen, se on osannut käynnistää nopeasti nipun toimia, jotka ovat hidastaneet epidemian leviämistä maan sisällä.
off topic
Asiallinen kysymys.
Haukun Marinin hallitusta niistä asioista jotka se on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Olen haukkunut aika estoitta aiempia hallituksia, ministereitä, virkamiehiä ja organisaatioita aiemmin niistä virheistä, laiminlyönneistä ja vastuuttomuuksista mitä ne ovat tehneet. (Esim. hybridihöpinäketjussa kritisoin aika pahasti joitain sen alan pönöttäjiä.)
Haukkumisessani on ollut tietty peruslinja:
1. Jokainen mokaa. Mokat saa haukkua, mutta niitä ei saa juuttua haukkumaan liian pitkäksi aikaa.
2. Paitsi jos mokailija koittaa sivuuttaa, kätkeä tai valehdella muuksi oman mokailunsa - tai vierittää sen muiden niskaan.
3. Jos kakkoskohdan perseily sisältää ylimielisyyttä, aggressiivisuutta, epärehellisyyttä tms. niin sitten voi hakata kuin vierasta sikaa vaikka vuosikymmeniä.
Eli: Jos ottaa vastuun mokistaan, saa anteeksi, jos ei ota, ei saa. Mielestäni sikälikin kohtuullista että mokaaja saa itse päättää haluaako anteeksi vai vetää narsismijumppaa ja vastuunpakoiluklowneriaa.
Sen olen omaksi häpeäkseni huomannut, että jos nostan odottamiseen kyllästyneenä itse jotain isoksi ongelmaksi kokemaani esiin ja siihen ongelmaan ei reagoida ajoissa, niin olen armottomampi. Tämä saattaa olla kärsimättömyyttä, turhamaisuutta tai ties mitä.
Koronan suhteen minun on selvästi hyvin vaikea antaa anteeksi sitä, että hukattiin noin 6 viikkoa ennen kuin hallitus tuli asian suhteen ulos. Oman käsitykseni mukaan se maksaa ihmishenkiä. Hallitus olisi voinut esittää jo tammikuussa vakavia suosituksia niin kansalaisille kuin organisaatioille. Tiedotustilaisuuksiin ja suosituksiin ei tarvita mitään erityisiä valtuuksia.
Lopuksi korostan sitäkin, että olen suunnilleen yhtä hanakka antamaan kiitostakin. Esim. Marinin hallitukselle voi ilman muuta antaa kiitosta siitä, että sitten kun se vihdoin ja viimein suostui heräämään todellisuuteen, se on osannut käynnistää nopeasti nipun toimia, jotka ovat hidastaneet epidemian leviämistä maan sisällä.
Helsingin poliisilaitoksen komisario Jarmo Heinonen sanoo, että kesken päivän poliisi ei kerro liikennemääriä tai käännytettyjen ajoneuvojen määriä. Joka tapauksessa kyse on merkittävästä – ja ennen kaikkea suuremmasta määrästä – kuin aiemmin Uudenmaan rajoitusten aikana.
– Enemmän olemme joutuneet irrottamaan Uudenmaan rajalle resursseja kuin aiemmin ennakoitiin, Heinonen sanoo Iltalehdelle.
Uudenmaan rajan rikkomisia reilusti ennakoitua enemmän – Poliisi vetoaa kansalaisiin pääsiäisen alla: nyt järki päähän
Helsingin poliisin mukaan Uudenmaan rajan rikkomisia on selvästi enemmän kuin on ennakoitu.www.iltalehti.fi
Se oli kyllä nerokas peliliike, kun juuri ennen pääsiäistä kerrottiin että valvontaa rajoilla vähennetään
Ja Pihatontun kohdalta toki mielenkiinnolla seuraan, jos "mestari" (lue Jussi) uskaltaa vastuun joskus ottaa, että saako hän saman kritiikin? Ja huom. jos olet Orpon puhdas kannattaja, niin en jaksa miettiä virheitä, koska niitä tulee ihan liikaa.... Lepomäki lienee sitten se musta heppa?Nyt on kyllä hyvä vastaus, kiitos. Nyt näen aiemmat kirjoituksesi eri tavalla. Arvostan.
Hoplaa. Miljoonan sijaan maskeista vielä maksettiin 5 milj. €. Vetääköhän joku välistä? Miten sadasta toimijasta voi valikoitua juuri nuo?
MTV Uutisten tietojen mukaan tunnettu ja luotettava suomalaisfirma teki Huoltovarmuuskeskukselle maaliskuun viimeisenä päivänä tarjouksen, jonka mukaan se olisi toimittanut Kiinasta yhtä paljon suojaimia kuin Jylhä ja Sarmaste.
Hinta olisi ollut miljoona euroa, eli peräti neljä miljoonaa euroa halvempi kuin Jylhällä ja Sarmasteella.
– Olisimme toimittaneet saman verran hengityssuojaimia viidenneksellä siitä hinnasta, mitä nyt on maksettu heille. Suomen huoltovarmuuskeskusta on viety kuin pässiä narussa. Tämä nyt tehty suojainkauppa näyttää olleen aikamoinen vedätys, yrityksen edustaja kertoo MTV Uutisille.
Suomalaisfirma olisi tuonut Kiinasta hengityssuojaimia miljoonia halvemmalla kuin Jylhä ja Sarmaste – tarjoukseen ei tartuttu: "Huoltovarmuuskeskusta vietiin kuin pässiä narussa"
Suomalaisyritys teki maaliskuun lopussa Huoltovarmuuskeskukselle tarjouksen, jonka mukaan se olisi tuonut Kiinasta Suomeen hengityssuojaimia miljoonia euroja halvemmalla kuin kauneusyrittäjä Tiina Jylhä ja pikavippiyhtiöitä pyörittänyt ulosottovelkaisen liikemies Onni Sarmaste.www.mtvuutiset.fi
Nyt olisi paikka kokeilla jotain erilaista:5 milj € rahhoo -> 230 000 epäkuranttia maskia 1,1milj sijaan. Kappalehinta vajaa 22€/kpl.
Eihän se nyt hyvin menny, poijjaat!!
SUURIN osa Sarmasteelta tilatuista hengityssuojaimista jäi saapumatta. Suojaimia tilattiin 1,1 miljoonaa ja niitä saapui ainoastaan noin 230 000. Kauppahinta oli viisi miljoonaa euroa ja se maksettiin kokonaisuudessaan Sarmasteen yhtiölle.
”Huoltovarmuuskeskus arvioi, mihin toimenpiteisiin se ryhtyy näissä kauppatoimissa”, Lounema sanoi.
Huoltovarmuuskeskus maksoi suojista viisi miljoonaa, leijonanosa jäi saamatta - Johto myönsi sekavat kaupat: “Olemme pahoillamme”
Toimitusjohtaja Tomi Lounema ei suostu kertomaan, ketkä sopivat kaupat Sarmasteen ja Jylhän kanssa.suomenkuvalehti.fi