Koronavirus Suomessa


Ei voi kuitenkaan sanoa etteikö THL:n omaksumalla tiedotuslinjalla olisi kansallishistoriallista esikuvaa:

- Herra kapteeni. Minä kun en ole partiopoika, niin minä en tiedä, mihin meidän pitää olla valmiita. Ei suinkaan vaan sotaan?
- He...heei. Ei sitä sotaan niin vain mennä. Sota on kaukana, Balkanilla saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, mutta desinfioinnissa kannattaa laimentaa sinne 70% tienoille, niin tehoaa paremmin, ainakin yleisesti ottaen. Laimeampi haihtuu hitaammin eli ehtii vaikuttaa kauemmin ja liian vahva saa ainakin joidenkin pöpöjen tai homeiden pinnan kovettumaan niin, että alkoholi ei imeydy solukalvon läpi ja teho heikkenee. Jotenkin näin meni ulkomuistista..

Sivuhuomatuksena tähän, ettei sitten etanolipohjaisia desinfiointiaineita pidä laimentaa vedellä, koska joku kuitenkin keksii näin tehdä. Ovat tosin yleensä jo valmiiksi sopivia, niin ei ole sellainen ongelma. Näitä neropatteja vain tulee jatkuvasti vastaan, koska kyllähän muitakin aineita laimennetaan.
 
Päättäjien olisi syytä pohtia, että valitaanko Italian tie vai Singaporen ja Hong Kongin tie. Jos toimitaan kuten Euroopassa, niin sitten saadaan samanlaisia tuloksia. Mutta ehkäpä kaikki tiet vievät Roomaan. "Tilanteenmukainen toiminta" kuulostaa lähinnä kiertoilmaisulta reaktiivisille toiminnalle.

Screenshot_1.png
 
Tuostahan tuli pointtia Ylen lähetyksessä, että koulujen sulkeminen ei ole tae, ettei ne lapset muuten sitten levittele sitä virusta, koska saattavat mennä kaverin työ, jne...

Singaporessa se on jotenkin hoidettu? Tiiviisti asuttu maa? Selittääkö Singaporen paremmalta näyttävää selviämistä jokin muu syy. Kunhan ihmettelen. Abreu siellä saisi varmaan vähintään sakot.

Kun pääministeri ei osaa käskeä tai antaa määräyksiä niin pitäisikö valtiovallan antaa vaan suosituksia. Ei ole pakko mennä kouluun, "suositellaan" jäämään kotiin tai kotiopetukseen jos se on mahdollista (ja varmaan tulevaisuus on että "suositellaan" puolustamaan maata jne)

Mutta sehän selviää kuukauden sisään. Pääministeri on oikeassa toivotaan nii tai sitten aivan väärässä. Katsellaan Irlantia ja Israelia. Mahdollisesti Puolaakin.
 
Viimeksi muokattu:
ViihdeViihdeuutiset
Anna Abreu ei perunut keikkaansa – houkutteli fanejaan ajoissa paikalle: ”Maksimikapasiteetti 500

Tämän takia tässä olisi hyvä olla kohta keskitetyn johdon alla asian suhteen, niin ei kikkailtaisi enää tässä vaiheessa.
 
Tuostahan tuli pointtia Ylen lähetyksessä, että koulujen sulkeminen ei ole tae, ettei ne lapset muuten sitten levittele sitä virusta, koska saattavat mennä kaverin työ, jne...

Se on juuri näin. On vaikeaa saada se koko ikäluokka pysymään kotona jo sekin aika, mikä vielä eteen tulee. Koulut ovat peruneet retkiä ja vierailuja ja vetäytyneet hiukan kuoreensa toistaiseksi.

Suomi noudattaa neliportaista kaavaa. Nyt ollaan portaalla yksi.
 
Se on juuri näin. On vaikeaa saada se koko ikäluokka pysymään kotona jo sekin aika, mikä vielä eteen tulee. Koulut ovat peruneet retkiä ja vierailuja ja vetäytyneet hiukan kuoreensa toistaiseksi.

Suomi noudattaa neliportaista kaavaa. Nyt ollaan portaalla yksi.
No toki isommat lapset/nuoret osaavat jo paremmin käsihygienian ym. Pienempien kanssa sitten ainakin toinen vanhempi kotiin. Joo, maksaa kyllä mutta kuten TP Niinistökin totesi, talous tulee toisena.
 
Edelleenkin haluaisin rauhoitella suurta yleisöä.

Meillä Pohjois-Pohjanmaalla tilanne on hyvin viranomaisten ennakoimana vähintäänkin hallinnassa.

Oulun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta lähetti joukon hyväkuntoisia ja teräshermoisia lääketieteen opiskelijoita laskettelemaan Itävaltaan, josta palatessa heistä 17 sai testauksessa positiivisen koronavirusindikaation. Pian taudin podettuaan tämä joukko tulee muodostamaan kansallisen lääkärien iskuryhmän ytimen, joka on jo immunisoitu koronaviruksen vaikutuksille.

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/...svuun-perumalla-suunniteltuja-hoitoja/836680/

Olen jo kuullut luotettavista lähteistä, että Suomen lääkäriliitto on valmistellut jokaiselle myönnettäväksi arvovaltaista Potilaan Parhaaksi -mitallia.

Hyvät herrat. Kohottakaamme malja Suomen rautaiselle nuorisolle!

P.S. Tämä tarina on osittain tosi. Siis lääketieteen opiskelijoista oli ja on kysymys.
Olen Itsekkin opiskellut kyseisessä laitokseksessa 80/90 luvun taitteessa. Hienoa että nuoriso on isästä parantunut. Veikkaan kyllä ettemme ole nähneet tästä harjoituksesta kuin jäänvuoren huipun
 
Mä en taasen ymmärrä tota paniikkia käsidesistä..eikö saippua ole tärkeämpi??
Aina ei ole saippua ja vettä vieressä kun olen liikkeellä,mulla suuta kuivatta ja heitän suuhun välillä xylitolia, välillä sylkeä lisääviä imeskelytabletteja. Lähinnä siksi, jos huomaan että olen koskenut sitä ennen jotain ja alkaa epäilyttää.

Аjatusten virta kolisee kun koronanappulat:
Tänään kauppaan marssinut kolme narkomaania, yhdellä maski, kaksi muuta ilman, aika aineissa, toinen huusi tarpeeksi lujaa ettei jäänyt kenellekään epäselväksi "Mulla on saatana flunssa" ja aivasteli perässä. Reaktion ihmisissä näkee heti, puolet käänsi päätä, ja teki vaistoliikkeet. Nopeasti liikkuva kolmikko meni jonnekin. Rupesin miettimään, että nuohan voi rötöstellä ja vartija voi ajatella että tehkööt, en mene tuon pöllittävän suklalevyn yms takia koronan lähelle. Myöhemmin lattialla oli pitkin kauppa karkkipussista levinneita suklakarkkipallukoita, joita oudosti tujoitti joku mummo, yritin väistää niitä, kun mummo yhtäkkiä sanoi "ihan hyviä ne ovat, kaikki eivät ole litistyneitä, ota" o_OVastasin ettei lattialta saa ottaa mitään ja pistää suuhun, menin eteenpäin, mummo jäi kuitenkin niitä himokkaasti tujottamaan.

Sitten eteen ilmestynyt naapurissa asuva Viron venäläisiä, sairastaa tietääkseni ainakin diabetestä, nainen on hyvin ylipainoinen ja aina hikinen, minusta nyt oli paljon hikisempi kun yleensä, hän tervehtinyt. Huomasin että hän on jotenkin sairaan näköinen, kysyin onko hän terve, nainen alkoi selittää että pahin on ohi, oli pientä, mutta ei-ei ei flunssa enää, vähän kuumetta vaan. Väistyin ja päässä mittasin metrietäisyyden.

Tämä on eka kerta kun harmitti ettei maskia ollut mukana, samalla laittoin kumihanskat, otin kaksi ylimääräistä kahvipakettia, reilusti oliivipurkkeja, kaurapuuroa lisää, tehnyt mieli hamstrata, ihan oikeasti.

Kumihanskat ovat hyvin hikisia, menin toisen kauppaan, ostin puuvillaiset. Huomenna jatkan virittelyä niiden kanssa Ja ostan lisää. Kaverini hommasi minulle käsidesia jostain.
 
Viimeksi muokattu:
Lähi kuukausina nähdään kumpi oli oikeassa THL suosituksiin tukeutuva hallitus vai kansan asiantuntijat jotka vaatii pistämään poikkeus lainsäädöksillä paikat kiinni.En tiedä.Ken elää se näkee on vanha kansanviisaus.

Lähikuukausina nähdään kumpi oli oikeassa: THL-suosituksiin tukeutuva hallitus vai kansan asiantuntijat, jotka vaativat pistämään poikkeuslainsäädöksillä paikat kiinni. En tiedä. Ken elää se näkee - on vanha kansanviisaus.
 
Näin yli 50 kymppisenä tulee mieleen;, ihmettelin kun puolustusvoimien kirjeessä minulle oli asetettu aikoinaan paikka. Luulin että minut oli jo siirretty nostoväkeen aikoja sitten. Olin muistaaksenitityn tulenjohtoryhmän jäsen aikoinaan ( muu on sotasalaisuutta) ja nyt olinkin kirjeen mukaan omissa hommissa ja aika kusisessa hommassa. Nyt näen että nuoremmat kollegat hölmöilee oikein urakalla. Ei saatana. Piti tämäkin nähdä.
 
Lähi kuukausina nähdään kumpi oli oikeassa THL suosituksiin tukeutuva hallitus vai kansan asiantuntijat jotka vaatii pistämään poikkeus lainsäädöksillä paikat kiinni.En tiedä.Ken elää se näkee on vanha kansanviisaus.
Kyllä se hyvin menee, kuolemansyyraportteja voidaan vähän jälkikäteen säätää kohdalleen, ei huolta tilastoista :cool:
 
Back
Top