Koronavirus Suomessa

Mitä mieltä palstalaiset ovat, pitäisikö laittaa veikkaus/arvaukset/äänestys käyntiin Coronan ensimmäisen allon aiheuttamista kuolemantapauksista?

Saataisiin vähän kuvaa, miten palstalaiset näkevät epidemian etenemisen tällä hetkellä.

Mun veikkaus:

Ensimmäisten 500 todetun tapauksen kohdalla 0-1 kuollutta. Sen jälkeen luvut alkavat nousta. 2 000 todetun tapauksen kohdalla kuolleisuusprosentti pysyy kuitenkin yhä hyvin pienenä. Jos mennään yli 10 000 todetun tapauksen niin kuolleisuusprosentit nousevat todella voimakkaasti.
 
Ne sano, että on varauduttu. No Ppshp:n näytteenotto on keskitetty OYS:n, mutta sielläpä ei pystytä testaamaan. Testit tehdään Helsingissä, mistä johtuen tuloksen saamiseen menee ylimääräinen päivä. Hyvinpä ollaan valmiina, voi perhana
 
Minulla ei ole mitään "yleistä epäluottamusta" viranomaisiin, mutta oma matemaattinen järki on sanonut koko ajan, että emme voi olla poikkeustapaus maailmassa. Siksi ihmettelen, miksi asiantuntemus siellä, missä sitä piti olla, kusi taas.
 
Minulla ei ole mitään "yleistä epäluottamusta" viranomaisiin, mutta oma matemaattinen järki on sanonut koko ajan, että emme voi olla poikkeustapaus maailmassa. Siksi ihmettelen, miksi asiantuntemus siellä, missä sitä piti olla, kusi taas.
Et ilmeisesti katso TV1:stä?
Valtakunnassa kaikki hyvin..
 
Edelleenkin haluaisin rauhoitella suurta yleisöä.

Meillä Pohjois-Pohjanmaalla tilanne on hyvin viranomaisten ennakoimana vähintäänkin hallinnassa.

Oulun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta lähetti joukon hyväkuntoisia ja teräshermoisia lääketieteen opiskelijoita laskettelemaan Itävaltaan, josta palatessa heistä 17 sai testauksessa positiivisen koronavirusindikaation. Pian taudin podettuaan tämä joukko tulee muodostamaan kansallisen lääkärien iskuryhmän ytimen, joka on jo immunisoitu koronaviruksen vaikutuksille.

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/...svuun-perumalla-suunniteltuja-hoitoja/836680/

Olen jo kuullut luotettavista lähteistä, että Suomen lääkäriliitto on valmistellut jokaiselle myönnettäväksi arvovaltaista Potilaan Parhaaksi -mitallia.

Hyvät herrat. Kohottakaamme malja Suomen rautaiselle nuorisolle!

P.S. Tämä tarina on osittain tosi. Siis lääketieteen opiskelijoista oli ja on kysymys.
 
Minulla ei ole mitään "yleistä epäluottamusta" viranomaisiin, mutta oma matemaattinen järki on sanonut koko ajan, että emme voi olla poikkeustapaus maailmassa. Siksi ihmettelen, miksi asiantuntemus siellä, missä sitä piti olla, kusi taas.

Mikä oli aikaisemmin tapahtunut kuseminen?
 
Edelleenkin haluaisin rauhoitella suurta yleisöä.

Meillä Pohjois-Pohjanmaalla tilanne on hyvin viranomaisten ennakoimana vähintäänkin hallinnassa.

Oulun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta lähetti joukon hyväkuntoisia ja teräshermoisia lääketieteen opiskelijoita laskettelemaan Itävaltaan, josta palatessa heistä 17 sai testauksessa positiivisen koronavirusindikaation. Pian taudin podettuaan tämä joukko tulee muodostamaan kansallisen lääkärien iskuryhmän ytimen, joka on jo immunisoitu koronaviruksen vaikutuksille.

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/...svuun-perumalla-suunniteltuja-hoitoja/836680/

Olen jo kuullut luotettavista lähteistä, että Suomen lääkäriliitto on valmistellut jokaiselle myönnettäväksi arvovaltaista Potilaan Parhaaksi -mitallia.

Hyvät herrat. Kohottakaamme malja Suomen rautaiselle nuorisolle!

P.S. Tämä tarina on osittain tosi. Siis lääketieteen opiskelijoista oli ja on kysymys.
mitäs tuosta, kausiflunssakin vaarallisempi
 
Mun veikkaus:

Ensimmäisten 500 todetun tapauksen kohdalla 0-1 kuollutta. Sen jälkeen luvut alkavat nousta. 2 000 todetun tapauksen kohdalla kuolleisuusprosentti pysyy kuitenkin yhä hyvin pienenä. Jos mennään yli 10 000 todetun tapauksen niin kuolleisuusprosentit nousevat todella voimakkaasti.

Itse olen aika pessimistinen asian hoidon kanssa... Veikkaan 10% sairastuvuutta kuolleisuusprosentilla 2%. Korkeampi kuin Koreassa, mutta selvästi pienempi kuin Italiassa. Saldo noin 11 200 kuollutta.

En usko, että sen yhden tollon arvio 35% sairastuvuudesta toteutuu. Suomalaiset on kuitenkin aika selväjärkistä kansaa. Varsinkin silloin, kun oma perse tulessa.

Voin tunnustaa, että kävi mielessä tyhjentää pankkitili ja käydä polttamassa rahat viinaan, huoriin ja uhkapeleihin seuraavan parin viikon aikana...
 
Eli mennään niinkuin Italiassa, sitten kun järjestelmä on ylikuormittunut tehdään seuraavia toimenpiteitä. Sillä vaan ei tunnu sitten enää olevan niin merkitystä.
 
Oulussa levisi LÄÄKETIETEILIJÖIDEN avulla? Ei oo todellista.
Jaa. Minusta tuo osottaa ammattillista intohimoa infektiotauteja kohtaan ja erinomaista kykyä asettua potilaan rooliin.
 
Back
Top