Tässä keskustelussa alkaa olla liian dynaamiset säännöt ja fokuskin hukkua. Olin keskustelevani siitä, johtuuko Koronan huima levinnäisyys Itä-Helsingissä asuvien kehitysmaataustaisten liian pienistä asunnoista. Tässä yhteydessä mainitsit kehyskunnan 279 neliön kartanon. Minun mielestä esimerkki oli irrationaalinen. Sellaisen kartanon voi ostaa rahalla Itä-Helsingistä (Haaviston suurlähetystö), mutta sellaisia kartanoita ei jaeta kehitysmaataustaisille siirtolaisille Kelan piikkiin.No jos unohdat nyt Afrikan Tähdet ja Sarvet tässä välissä niin miten tulkitsit minun ehdottavan että somalit pitäisi asuttaaa isoihin omakotitaloihin kehyskuntiin? Fakta kuitenkin on, että epidemia on päällä, se pitää hoitaa ja ongelmaan pitää löytää tilapäisiä ratkaisuja. Jos se johtaa tilapäisesti siihen, että infektoitunut somalihenkilö tai ihan kuka tahansa muu laitetaan vaikka kahdeksi viikoksi hotelliin niin persujen itku pitää tästä kestää.
Minä pidän sarveni, enkä halua osallistua verorahoillani somaleiden, enkä muidenkaan hotelliin asuttamiseen - edes Koronan ajaksi. Näkemyksemme eroavat tässä kohtaa jyrkästi. Sairastakoot itse kukin kotonansa, niin meilläkin on tehty. Jos koko klaani sairastuu, se on voi voi.