Koronavirus Suomessa

Nuo lähiöt voisi aidata ja portista pääsisi ulos vain töihin. Jotta asia tulisi selväksi myös vieraskielisille, voisi tuon ulospääsyehdon kirjoittaa portin päälle jollain vieraalla kielellä.
Miksi haluat minun kotilähiötäni tulla aitaamaan ? Tervetuloa kokeilemaan...
 
Ihan vaan heittona tähän ketjuun... Minulla on roisi ja huonokin huumorintaju (joka on varmaan huomattu), mutta se ei ulotu miljoonien ihmisten murhaamiseen liittyviin aiheisiin...
Tarkoitus oli satiirin keinoin hienovaraisesti vihjata miksi paikallisesti määrätyt liikkumisrajoitukset ja etniset vähemmistöt on hirvittävän hankalia yhteensovitettavia perusoikeuksien kannalta.

Eilen Ace Venturassa gorilla raiskasi miehen, saako sille nauraa? Maailmassa lienee kuitenkin historian saatossa monin verroin enemmän raiskattuja ihmisiä kuin murhattuja juutalaisia.
Ystävällisin terveisin Helena Eronen ja hihamerkit.
 
Vai pitäisikö äänestysvalinnat/laki muuttaa siten, ettei ketään valita jos tolkun ehdokkaitta ei ole tarjolla :whistle: ? Eli vaihtoehtoina olisivat ehdokkaat tahi ketään ei valita.

Tulee vaan mieleen Saulin jälkeen...

Joo ja silloin pääministeri tämän hetkinen siirtyy autommaatisesti kun Saulin pesti loppuu ni Pressaksi ! Tämä olisi suorastaan loistava idea. Vaikka pääministeri kerkeisi vaihtua ni kyllä Sanna on todistanut et jos joku voi suomen pelastaa se on meidän nykyinen pääministerimme ! Sannasta Presidentti ja sit ehkä Ohisalo tai Li sit Pääministeriksi ?
 
Vai pitäisikö äänestysvalinnat/laki muuttaa siten, ettei ketään valita jos tolkun ehdokkaitta ei ole tarjolla :whistle: ? Eli vaihtoehtoina olisivat ehdokkaat tahi ketään ei valita.

Tulee vaan mieleen Saulin jälkeen...

Tietysti jos ketään ei valita ni sit entisen olisi pakko jatkaa siihe asti kunnes löytyisi kansalle kelpaa pressa ? Siihen minä voisin suostua se meinaan tarkottaisi sitä et seuraavakin pressa olisi Niinistö vaikkei itse olisi edes vaaleissa mukana :D
 
Koronaan sairastuneiden standardihoidossa on verenohennuslääke nykyisin mukana erilaisilla riskiryhmillä, mm tupakoitsijoilla.
Mietin suojako Primaspan AstraZenecan aiheuttamaan trombiin? Entä jos ottaa kokonaisen aspiriinin esim 500 mg ja päälle vaikka Omega?
 
Tai mun 77v mummi 24.3.
Luulen sun mummi saa kuten oli suunniteltu Pfizerin. Kun heille ei saa antaa sitä AstraZeneca.
Ymmärsin että nuorempia riskiryhmään kuuluvia siinä ajassa kun AstraZeneca bännissä rokotetaan myös Pfizerilla, mutta sitä "ei riittää kaikille". Ei se voi tulla muille tarkoitetusta rokotteista, vaan kenties vaaralla olevista. Oletan näin.

Itse valmis odottamaan Pfizeria. Ainoa mitä nyt mieltä painaa on se järjetön kylppäri "kunnostus", joka järjen mukaan pitää siirtää syksyyn, jos ne niin välttämättä halua "kunnostaa" sitä tänä vuonna.
Olen puun ja kuoren välissä.
 
Ei Marinia presidentiksi, ehtii vielä kehittyä. SDP:stä Heinäluoma ehdolle.

Ei siitä tule koskaan onneksi Presidenttiä. Tämä nyt oli täysin humoristinen ehdotus et Sannan Diktaattorin haaveet voitaisiin näin täyttää sit oikeilla paikoilla ystävät ni voi kuule millainen lakien uudelleen mylläys alkaisikaan. Sit Suomi arvostelee jotain Unkaria. Ei oo paljo tällä hallituksella varaa arvostella ketään. Ei oikeiastaan edes oikeita diktatuureja. Lehdistö on 10 vuoden aikana ottanut takapakkia järkyttävän määrän. Sit noh en jaksa edes luetella mitä kaikkea esim nykyinen ja sitä edeltävä hallitukset ovat SUOMEN hyväksi tehneet. Ovet tehneet sen helvetin hämärällä tavalla jos niistä päätöksistä me Suomalaiset joskus oikeasti hyödymme mihin en usko yhtään.
 
Nämähän on todennäköisyyksiä eikä ehdottomia totuuksia, mutta on todennäköistä, että siirtyessään ihmisestä toiseen, virus ajan myötä muuttuu lievemmäksi. Mutta jos virus kiertää ihmisestä eläimeen ja takaisin ihmiseen, lopputulos on todennäköisesti tappavampi.

Siksi näitä vaarallisia mutaatioita pukkaa eteläiseltä pallonpuoliskolta ja kehitysmaista, joissa eläimet ja ihmiset asuu saman katon alla tai vähintään samassa pihapiirissä. Onpa tästä viruksen siirtymisestä ihmisistä eläimiin ja takaisin eilen esitetty hallitukselle myös kirjallinen kysymys.


"Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi tulee ottaa käyttöön kaikki keinot. Tartuntojen on todettu leviävän paitsi ihmisestä toiseen myös minkeistä toisiin minkkeihin ja ihmisiin. Uusia virusmuunnoksia on raportoitu löytyneen turkistarhoilta esimerkiksi Tanskasta. Tanskan lisäksi koronavirusta on löydetty minkkitarhoilta Hollannissa, Liettuassa, Puolassa, Espanjassa, Ruotsissa, Italiassa, Kreikassa, Ranskassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. "

"Miten hallitus varmistaa esimerkiksi säännöllisen ja kattavan testauksen minkkitarhoilla, jotta koronavirus ei pääse leviämään ja
miten hallitus varmistaa, ettei koronavirus leviä Suomeen tuotavien minkinnahkojen kautta?"


Simpauttaja

Tarkoitukseni ei ole epäillä, vaan minua kiinnostaa, miksi virus mutatoituisi vaarallisemmaksi eläimissä. Miksi eläin on kantajana vaarallisempi kuin ihminen?
 
Nyt liikutaan vaarallisilla alueilla.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007866859.html

Se on uuden nuijasodan paikka, jos seuraavaksi vielä panemisenkin kieltävät. :camo:

Panemiskielto on hyvä kysymys. Jos alkot suljetaan, niin kielletäänkö myös keskioluen myyminen? Hiivan ja sokerin myynti kotipanemisen ehkäisemiseksi?

Vaikka hyväksyttäisiin premissi, että alkoholin myynti kiihdyttää koronatartuntoja, voidaan kysyä, mikä osuus on Alkon väkevillä juomilla ja mikä vähittäistavarakaupan miedoilla juomilla. Väitän Alkon olevan suurempi syyllinen koronatartuntojen kasvuun.
 
Tarkoitukseni ei ole epäillä, vaan minua kiinnostaa, miksi virus mutatoituisi vaarallisemmaksi eläimissä. Miksi eläin on kantajana vaarallisempi kuin ihminen?
Hyvä kysymys,

Ihmisen immunologiaa ei ole rakennettu siihen, että geneettisesti lähellä olevista eläimistä tulee pöpö. Linkissä on yksi hyvä (pitkä) raportti asiasta:

Lyhyesti: 2012 vuonna on tunnistettu yli 50 erilaista virusta/bakteeria, jotka ovat jollain tapaa siirtyneet eläimistä ihmiseen ja jotka aiheuttivat noin 2,5 miljardia tautitapausta ihmisissä vuosittain ja 2,7 miljoonaa kuolemaa. Ihmiskunta on seilannut tuurilla kymmenet vuodet, ettei mitään isompaa ole sattunut kohdalle. No nyt sattui ja pahemmaksi muuttuu, se on hyvin todennäköistä. Tänään telkussa jokin lekuri sanoi sen ääneen, että ne, jotka ovat nyt aloittaneet koulunsa ja ovat etäopetuksessa tulevat elämänsä aikana kokemaan useita globaaleja pandemioita ja etäopetus/etätyö jaksoja.

Vuosittain globaalisti lääketeollisuus ja kytköksissä oleva yliopistot käyttävät yli 100 miljoonaa eläintä, hyönteisistä nisäkkäisiiin erilaisiin tutkimuksiin, joilla jotenkin yritetään pitää tätä homo sapienssia pinnan päällä. Aika karua hommaa loppujen lopuksi, että täällä pallolla voi tallata.

Simpauttaja
 
Nuo lähiöt voisi aidata ja portista pääsisi ulos vain töihin. Jotta asia tulisi selväksi myös vieraskielisille, voisi tuon ulospääsyehdon kirjoittaa portin päälle jollain vieraalla kielellä.
Viuhkapanos ehkä selvittäisi asiaa meidän puolesta.
 
Itse otan rokotteen heti kun vain saan sen,. Kuulun ns. toiseen riskiryhmään. Ehkäpä Toukokuussa kutsu tulee... saas nähdä!:rolleyes:
meidän perheessä on kyllä muunlaisiakin kannanottoja, johtuen tuosta "kohonneesta" tulppariskistä.
Itseäni se ei pelota, koska joudun jo muutenkin syömään veren hyytymisen estolääkkeitä flimmeridiagnoosin vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top