Koronavirus Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AKE-ukki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ilmeisesti Bidenin hallinto pitää Suomea täysin itäblokkina. Niputtaa meidät sarjaan baltia, polakit, tsekit jne...

Iltalehti unohtaa mainita, että sama rajoitus ja kategorisointi koskee koko Schengen- aluetta, UK:ta ja Irlantia. Trump antoi tuosta oman määräyksensä, jota ei ole kumottu:

Eipä näyttäisi Jenkkien mielestä olevan kuin yksi maa maailmassa, Bhutan, johon voi normaalisti matkustaa:

Simpauttaja

Viimeksi muokattu:
Mäki kallistun tähän. Ei oo saatu kysymystä ja vastausta samaan kuvaan vaa 2 kuvaa eritelty.

Kaikkien tietokone taidot ei välttämättä riitä myöskään siihen et saisi kaksi sähköpostia samaan aikaan esille. Johain toi et ottaa näytöstä kertoo jotain tämän twiittaajan tietokone taidoista ? :D

Iltalehti unohtaa mainita, että sama rajoitus ja kategorisointi koskee koko Schengen- aluetta, UK:ta ja Irlantia. Trump antoi tuosta oman määräyksensä, jota ei ole kumottu:

Eipä näyttäisi Jenkkien mielestä olevan kuin yksi maa maailmassa, Bhutan, johon voi normaalisti matkustaa:

Simpauttaja
Eikä sinnekään voi mennä kun pitäisi ottaa pomppu jossain kielletyssä maassa :D

Pitäiskä sulkea ravintolat uudelleen?

Joukkoseulonta paljasti, että joka kolmannella Imatran vastaanottokeskuksen asukkaalla on koronavirus – suora lähetys kello 16​

Vastaanottokeskuksen johtaja Lauri Perälä kertoo tilanteesta suorassa lähetyksessä kello 16. Voit katsoa lähetyksen tämän artikkelin kautta.

Koronapandemia
29.4. 13:48Päivitetty 29.4. 16:26

Tällä viikolla olisi piikkipäivä

Kuulutko riskiryhmään vai ollaanko jossain vaa nii paljo edellä muita ? Tiedän et tääl on riskiryhmäläisiä vieläkii rokottamatta samoin kyssin porukkaa jotka työskentelee esim syöpäosastolla. Käsittääkseni syöpäpotilas ei kovin vahvoilla olisi riippuen tietty vähä mikä noin muutenkii kunto

Kuulutko riskiryhmään vai ollaanko jossain vaa nii paljo edellä muita ? Tiedän et tääl on riskiryhmäläisiä vieläkii rokottamatta samoin kyssin porukkaa jotka työskentelee esim syöpäosastolla. Käsittääkseni syöpäpotilas ei kovin vahvoilla olisi riippuen tietty vähä mikä noin muutenkii kunto
Riskiryhmä2.
Moderna-piikki tuli viikko sitten ja hyvin lievillä sivuvaikutuksilla meni.

#Marakatti Vantaalla vuorossa kaikki yli 50 vuotiaat. Sain Pfizer-BioNtechin alkuviikosta. Pari päivää aristusta olkapäässä. Toistaiseksi ei sen kummempaa. Pitkäaikaisvaikutukset selviät sitten ajan kanssa.

Käsittääkseni syöpäpotilas ei kovin vahvoilla olisi riippuen tietty vähä mikä noin muutenkii kunto
Remissiossa oleva syöpähoitojen jälkeen ei tietääkseni kuuluu riskiryhmään2, mutta jos sen lisäksi muu sairaus, josta maininta, niin sitten oikeutettu saamaan.

Viimeksi muokattu:
Hyvä uutinen:

Tämä pointtaa siihen suuntaan, että olisi mahdollista tehdä koronarokotteita, joilla todennäköisesti saadaan suoja erilaisille mutaatioille vuoden aikaikkunan sisällä. Influenssarokotteiden tyyliin.

Simpauttaja

Ai nyt Etelässä voidaan jo kaiken ikäisille lupailla et millo saavat ekat piikit ? Jos oikein uutisia lukasin. Itse riskiryhmäläisenä en ole viel saanut. Isäni saa tässä viikolla ja myös hänen vaimonsa joka on Kyssillä syöpäosastolla töissä. Faijjallani on siis syöpä. Myös mutsini miestä ei oo rokotettu joka on oikeasti sellainen tapaus et sen lääkkeet maksaa kymmeniä tuhansia aina kun hakee tosin eihän hän itse niitä työttömyyseläkkeellä olevana voi maksaa mitenkään. Jotain biologisia lääkkeitä. Sähköt oli tässä jokunen kk sit poikki ni meni pilanne paljon lääkkeitä. Niitä kun ei voi säilyttää ihan missä vaan lämpitilassa ilmeisesti.

Mukava nähdä et ihmiset on tasa-arvoisia ympäri Suomen selvästi ;)

Itse en usko ku et vaikka riskiryhmään kuulun et ennnen syksyä rokoteen ekaa piikkiä edes saan. Ja sit näistä veritulppaa riskin omaavista joudun puhumaan kyll heidän kanssaan. Aikoinaan jäi ruusu hoitamatta. Nukahdat vaikka tv-tuoliin pidemmäksi aikaa ni jalat saattavat parhaillaan sit pari viikkoa olla niin turvoksissa nestettä ettei kengät mahdu jalkaan... Luulen et minulla näiden tiettyjen kans voisi olla normaalia korkeampi riskisaada se veritulppa mitä en ihan välttämättä haluaisi :D

edit: Editoin aikaisemmin lisää ja kerron sen nyt tässä vähän myössä et ihmiset tietää et alkuperäinen viesti on muuttunut hieman jo. Mut en kyllä missää vaiheessa uskonutkaan mihinkään et jokaipaikasssa ekana riskiryhmäläiset rokoteltaisiin ekana tai edes henkilökunta joka jos koronan onnistuu vahingossa viemään syöpäosastolle ni se voi sit aiheuttaa paahaakin jälkeä. Siinä on työntekijää turha syytellä mielestäni sit. Onneksi näin ei ole tainnut Suomessa ainakaan käydä ? Toivotaan myös ettei käykkään.

Tampereella tulee ikäluokkia rokotuksen piiriin muutaman päivän välein. Tilanne per tänään:

"
Muut tamperelaiset
- 1952 ja 1953 syntyneet (aloitettu 6.4.2021)
- 1954 ja 1955 syntyneet (aloitettu 8.4.2021)
- 65 vuotta täyttäneet (aloitettu 14.4.2021)
- 60–64-vuotiaat (aloitettu 23.4.2021)
- 55–59-vuotiaat (aloitettu 28.4.2021)
- 50–55-vuotiaat (aloitettu 30.4.2021)"

Tasaisella vauhdilla oma ikäryhmäni tulee vuoroon huomenna tai ylihuomenna.

Remissiossa oleva syöpähoitojen jälkeen ei tietääkseni kuuluu riskiryhmään2, mutta jos sen lisäksi muu sairaus, josta maininta, niin sitten oikeutettu saamaan.

Minä ku en näistä ymmärrä itse mitään oikeastaan. Muistan vaan reilun 20vuoden takaa kun olin juuri aloittelava teini-ikäinen et Ukkini sai syövän. Aluksi löytyi kehkoista. Noh monta kuukkautta meni normaalisti mut sit se leivisi hetkessä joka paikkaan ja niitä viimeisiä tapaamisia ei vaan voi unohtaa. Vaikka meillä oli hänen ja serkkuni kanssa loistavia touhuja aina yhdessä. Serkkupojan kans Outokumpuun minne Ukki lähti eläkkeelle Savon Sellulta kun sielä oli sit hänen äitinsä eli minun isomummoni. Hänkii syöpään lopulta taitoi menehtyä mut ikää nyt oli jo reilusti yli 90v ja röökiä poltti loppuu asti.

Faijalla on nyt leikkaus edessä. Tai alunperin sen ois pitänyt hänen ilmoittamansa aikataulun mukaan pitänyt olla jo mut kun hän joutuu käymään leikkausessa ja tutkimuksissa muualla kuin täällä Kotikaupungissa ilmeisesti sen takia kun tuntee liikaa ihmisiä osastolta. Näin minä ymmärsin et sen takia Mikkelissä kävi tutkimuksissa ja sit Jyväskylässä leikataan. En tiedä onko se leikkaaja sit sen hovileikkaaja mikä sille tekonivelen asensi tuossa viime talvena. Ukko joutuu jättämään jääkiekon ja kaukalopallon yms. Käy päivittäin silti urheilemassa uimalla tai muuten. Se on oikeasti mun idolli ollut aina ihan hurja urheilija. Varmaan viel noin 10v sit veti viimeisen kerran 200km icemaratonilla. Olin ajamassa itse niitä autoja siel silloin. Pelasi ihan nuorempana sm-tasolla sit kun lapsia tuli tiputti vähän tasoa kun piti kummiskii perhe elättää eikä voinut panostaa kiekkoon todellakaan kaikkea ja onhan hän aika lyhyt siihen hommaan mut sitäkin taitavampi hän oli mailastaan. Pelasin aikoinaan hänen kanssaan samassa tiimissä kaukalopalloa tosin se nyt oli vain jotain paikallista vääntöä. Olin saamassa sopparia sit kaukalopalllon liigaan mut meni polvi ja sen jäleen en oo käyny sitä lajia pelaamassa varmaan kuin pari kertaa pari vuotta myöhemmin mut palo oli hävinnyt kun ei voinut enää haaveilla edes mistään sm-sarjassa pelaamisesta. Vai oisko se ykköseen ollut. En ny muista ku se niiden manageri oli melkoinen puuha veikko!

Mut isääni olen aina ihaillut ja edelleen hän on kyllä ehdottomasti minun se idollini varsinkii kaikkien näiden vastoinkäymisten jälkeen mitä tässä on 6kk aikana ollut ni ukko ei paljo ole vauhtia hidastanut. Yleensä tekonivelen ku laittavat ni oliko et 2-3 päivää pitäisi sairaalassa olla. No tämä pääsi samana päivänä pois ku sen verran hyvässä iskussa ettei hänen tämä luottoleikkaajansa nähnyt sille mitään estettä. Kuukaus ois pitäny kepeillä mennä. Alle viikko oli ku ekan kerran oli kepit jo osittain pois käytössä ja alle 2vko sisään oltiin jo kuntopyörän päällä polkemassa vaikka fyssari ny ei varmaan mielissään siitä ois ollutkaan kun ohjeet oli vähän erilaiset. Mut toipui kyll todella nopeasti koko hommasta mut saikkua ku määrättiin 3kk ni 2kk meni sit vaa periaatteessa uidessa joka päivä jos vaan oli joku paikka minne pääsi uimaan.

Sori OT:t.

Tampereella tulee ikäluokkia rokotuksen piiriin muutaman päivän välein. Tilanne per tänään:

"
Muut tamperelaiset
- 1952 ja 1953 syntyneet (aloitettu 6.4.2021)
- 1954 ja 1955 syntyneet (aloitettu 8.4.2021)
- 65 vuotta täyttäneet (aloitettu 14.4.2021)
- 60–64-vuotiaat (aloitettu 23.4.2021)
- 55–59-vuotiaat (aloitettu 28.4.2021)
- 50–55-vuotiaat (aloitettu 30.4.2021)"

Tasaisella vauhdilla oma ikäryhmäni tulee vuoroon huomenna tai ylihuomenna.

Tämä siis vissiin ihan "normaaleille" eikä millekkään riskiryhmäläisille ? Vähän siis Tampereellakin ollaan Kuopiota edellä :D

Tämä siis vissiin ihan "normaaleille" eikä millekkään riskiryhmäläisille ? Vähän siis Tampereellakin ollaan Kuopiota edellä :D
Joo, nuo ovat meille "normaaleille", joilla ei ole muuta vikaa kuin kadonnut nuoruus.

Riskiryhmät on hoidettu jo 16-vuotiaista ylöspäin ennen tuon listan avaamista.

Pelkäsin etten kuulukaan riskiryhmään 2:n enää, kun en löytänyt itseäni mainittujen sairauksien luettelosta, mutta kun soitin infoon niin sain luvan tulla kuitenkin. Kai siinä oli joku joustovaraa, ja otettu huomioon menneet hoidot kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
Tärkeämpää kehitystä Suomessa, mitä rokotteet. Toistan itseäni, mutta rokotteilla ei viruksia saada maailmasta poistumaan, niiden kanssa pitää elää.

Lääkkeet ja pikatestit suomalaisina innovaatioina ovat hyviä vientituotteita. Patentit suojaa sitä kauppaa paremmin, mitä sellunkeittoa ja paskapaperin rullaamista.

Simpauttaja

Back