Koronavirus Suomessa

Niin,

Koronaviruksen aiheuttama sairaus itsessään vaikuttaa verisuoniin. Tällä hetkellä ei ole kummoistakaan käsitystä, kuinka paljon dementia ja aivoverenkiertohäiriöt tulevaisuudessa tulevat lisääntymään niillä, jotka ovat sairastaneet covidin oireettomana tai nuorella iällä. Tuosta ei ole olemassa kuin hyviä arvauksia.

Ehkä se rokotteiden aiheuttama riski on kuitenkin pienempi kuin sairastaa itse tauti.

Simpauttaja
 
Niin,

Koronaviruksen aiheuttama sairaus itsessään vaikuttaa verisuoniin. Tällä hetkellä ei ole kummoistakaan käsitystä, kuinka paljon dementia ja aivoverenkiertohäiriöt tulevaisuudessa tulevat lisääntymään niillä, jotka ovat sairastaneet covidin oireettomana tai nuorella iällä. Tuosta ei ole olemassa kuin hyviä arvauksia.

Ehkä se rokotteiden aiheuttama riski on kuitenkin pienempi kuin sairastaa itse tauti.

Simpauttaja
Ehdottomasti rokotetta pitää ottaa. Vaikka itse käynyt aikamoisessa mankelissa sen kanssa, (muiden rokotteiden verrattuna, johon en reagoinut mitenkään), että olin valmis jopa soittaa 112, ei kadutta.
Tänään 9-s päivä ja illalla tuli helpotus.

Olen varma että sivuvaikutusten lisäksi sai paniikkihäiriön päälle, adrenaalin päästö laittoi noidankehän. Tällä kerta se oli jostain syystä oli tuntuva. Miksi näin tapahtui, en tiedä, mutta tämä oli toinen merkattavin ja graavi sellainen elämässäni.
Mitä oli triggerina,vaikea sanoa: antiseptisyyden laiminlyönti, jokin aine rokotuksessa, joka hieman allergisoi, pahoinvointi, rokotteen sotkeutuminen immuniteetiin ja/tai stressin kokonaisuudessa ns viimeinen pisara, jolloin elimisto sanoi "nyt riittää, en jaksa enää". Tai tämä kaikki yhdessä.
Olen ihan kunnossa nyt. Mutta minulla oli tarkka ja mielestäni kelpo itsehoito. Harmi vain ettei Suomessa saa pistettava dimedrolia (difenhydramiinia), olisin pistänyt sen. Opamox minulla aina tälläisen vaaralle. Prednisolonista ei ollut apua, eikä Kestoxista.
Jos kakkospiiki tulee vielä pahempi vaikukseltaan, varaudun paremmin.
 
Ehdottomasti rokotetta pitää ottaa. Vaikka itse käynyt aikamoisessa mankelissa sen kanssa, (muiden rokotteiden verrattuna, johon en reagoinut mitenkään), että olin valmis jopa soittaa 112, ei kadutta.
Tänään 9-s päivä ja illalla tuli helpotus.

Olen varma että sivuvaikutusten lisäksi sai paniikkihäiriön päälle, adrenaalin päästö laittoi noidankehän. Tällä kerta se oli jostain syystä oli tuntuva. Miksi näin tapahtui, en tiedä, mutta tämä oli toinen merkattavin ja graavi sellainen elämässäni.
Mitä oli triggerina,vaikea sanoa: antiseptisyyden laiminlyönti, jokin aine rokotuksessa, joka hieman allergisoi, pahoinvointi, rokotteen sotkeutuminen immuniteetiin ja/tai stressin kokonaisuudessa ns viimeinen pisara, jolloin elimisto sanoi "nyt riittää, en jaksa enää". Tai tämä kaikki yhdessä.
Olen ihan kunnossa nyt. Mutta minulla oli tarkka ja mielestäni kelpo itsehoito. Harmi vain ettei Suomessa saa pistettava dimedrolia (difenhydramiinia), olisin pistänyt sen. Opamox minulla aina tälläisen vaaralle. Prednisolonista ei ollut apua, eikä Kestoxista.
Jos kakkospiiki tulee vielä pahempi vaikukseltaan, varaudun paremmin.

Niin, voisiko olla, että sinä olisit altistunut taudille jossakin vaiheessa? Siis jos kakkospiikki on pahempi, niin mitä tapahtuu jos saa kolme piikkiä tai kaksi altistuksen jälkeen?

Itseasiassa tuossa näin justiinsa uutisen jenkeistä jossa nelisen tuhatta ihmistä olisi saaneet rokotetta joka on saattanut pilaantua kylmäketjun katkeamisen takia. Uutinen ei kerro johtuuko tämä kirjanpidollisesta virheestä, vaiko ihan oikeasti vääränlaisesta käsittelystä.
 
Niin, voisiko olla, että sinä olisit altistunut taudille jossakin vaiheessa? Siis jos kakkospiikki on pahempi, niin mitä tapahtuu jos saa kolme piikkiä tai kaksi altistuksen jälkeen?
Ihan mahdollista tietenkin että olen altistunut taudille jossain vaiheessa, ja virus oli jo minussa kun menin rokotettavaksi.
Sinänsä mielenkiintoista kun kysytään vain onko nuha-kuume-yskä, mutta ihan varmasti sinne rokotukseen menevat inkubaation jaksossa oleviakin - oirettomat, joissa on jo virus.
Varma peli silloin kun testataan vartavasten verestä tai nielusta, ennen rokotteen antamista, mutta eihän näin tehdä.

Onneksi 2 piikiin aika. Kaverilla (Haifasta) oli pahoinvointi ja oksensikin, sitten turposivat imusolmukkeet, hän tuli hyvin sairaaksi. Sai antibiotit. Toisen piikin jälkeen 21 vrk:n päästä sama jatkui, muttei ottanut enää antibiotteja, ei kestänyt. Kuvaili että erittäin raskas oli hänen kohdalla rokotteet. Hänen puoliso, aikuiset lapset ja vanhemmat eivät reagoineet siihen mitenkään.
Voi olla että kemosädehoito tehnyt tehtäävänsä hänenkin kohdalla. Oltiin lähes samoihin aikoihin hoidossa.
 
Itseasiassa tuossa näin justiinsa uutisen jenkeistä jossa nelisen tuhatta ihmistä olisi saaneet rokotetta joka on saattanut pilaantua kylmäketjun katkeamisen takia.
Mitä tapahtuu jos saa pilaantunutta rokotusta?
 
Mitä tapahtuu jos saa pilaantunutta rokotusta?
Vaihtoehtoja on varmasti useita, mutta kaksi asia tulee aluksi mieleen.
- Rokote ei toimi, et saa suojaa, tätä et itse tunne.
- Pilaantunut injektioneste aiheuttaa kudoksessa infektion.

Sinun reaktiosi on elimistön normaali reaktio, vaikkakin inhottava sellainen.

En halua leimata sinua, mutta ihmisen mieli on voimakasa ja se luo oireita joita odottaa ja/tai pahentaa oireita. Jos ihminen on kovasti stressannut rokotusta, saattaa mieli loihtia fyysisiä oireita. Tämä on tuttua itselleni erilaisten ötökkä keikkojen jälkeen. Jos olen hoitanut potilasta jolla on syyhypunkkeja, täitä, tai vastaavia kotieläimiä, tunnen koko päivän kuinka ne kulkevat selässäni. Se on vain oppinut tietämään, ettei se ole totta.:)
 
Mietin tuossa että miten Suomeen vaikuttaisi se jos olisimme valinneet saman koronalinjan minkä Ruotsi? Kovasti meillä kauhistellaan mutta mikä se lopputulos on Ruotsissa?

Kuolleet ovat enimmäkseen muita kuin etnisiä kantaruotsalaisia.
Onko tämä sitten Ruotsissa yleisesti asia joka onkin ihan ok ja siksi sille ei edes aiota tehdä mitään?
Ruotsalaiset itse ovat osanneet suojautua.
.
Ruotsissahan on pitkät perinteet eugeniikasta, niin ei kai tämä nyt kenellekään tullut yllätyksenä että vähemmistöjen ja sairaiden annetaan kuolla?
 
Ruotsissahan on pitkät perinteet eugeniikasta, niin ei kai tämä nyt kenellekään tullut yllätyksenä että vähemmistöjen ja sairaiden annetaan kuolla?

Ja kun nyt ollaan vähintään vuosikymmenen ajan tolkutettu siitä, että väestö vanhenee, niin kaipa virkamiesten joukossa on joku joka näkee vanhuksia ja perussairaita tappavan taudin tilaisuutena, eikä ongelmana. Loppujen lopuksi tuo tauti ei juurikaan tapa veronmaksajia.

Ja tässä viestissä on siis vedetty kyynisyys huippuun.
 
Ja kun nyt ollaan vähintään vuosikymmenen ajan tolkutettu siitä, että väestö vanhenee, niin kaipa virkamiesten joukossa on joku joka näkee vanhuksia ja perussairaita tappavan taudin tilaisuutena, eikä ongelmana. Loppujen lopuksi tuo tauti ei juurikaan tapa veronmaksajia.

Ja tässä viestissä on siis vedetty kyynisyys huippuun.
Kieltämättä ruotsalaisten valinnat ovat saaneet tuollaisen epäilyksen heräämään. Tuskin epäilys on totta, mutta olihan viime kevään tilastot aika "hyvää" aikaa paikalliselle eläkejärjestelmälle ja sosiaalihuollolle.
 
Kieltämättä ruotsalaisten valinnat ovat saaneet tuollaisen epäilyksen heräämään. Tuskin epäilys on totta, mutta olihan viime kevään tilastot aika "hyvää" aikaa paikalliselle eläkejärjestelmälle ja sosiaalihuollolle.

Typeryys on kyllä ihan selkeästi suurin selittäjä Ruotsalaisten käyttäytymiselle tässä asiassa. Ei pahansuopuus.
 
Typeryys on kyllä ihan selkeästi suurin selittäjä Ruotsalaisten käyttäytymiselle tässä asiassa. Ei pahansuopuus.
Tieteessä ei pitäisi pitää jääräpäisesti käsityksistään kiinni, vaan tutkia uusia tutkimuksia ja tehdä niiden perusteella johtopäätöksiä. Tarvittaessa pitää kyetä muuttaa mieltään, ilman että se on arvovaltatappio.
Voidaan tietysti kysyä, ovatko Tegnell ja kumppanit enemmän virkamiehiä, kuin tiedemiehiä.
 
Tieteessä ei pitäisi pitää jääräpäisesti käsityksistään kiinni, vaan tutkia uusia tutkimuksia ja tehdä niiden perusteella johtopäätöksiä. Tarvittaessa pitää kyetä muuttaa mieltään, ilman että se on arvovaltatappio.
Voidaan tietysti kysyä, ovatko Tegnell ja kumppanit enemmän virkamiehiä, kuin tiedemiehiä.

Vaiko pelkästään poliittisia käsinukkeja.
 
Riski pahemmille mutaatioille kasvaa samaan tahtiin, mitä enemmän virus leviää sellaisissa maissa kuin Intia.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/624d52ca-97e4-4dc9-9b7e-605e4a10a1de

”Lääkärien mukaan se saattaa olla aiempia mutaatioita tarttuvampi, eivätkä olemassa olevat rokotteet mahdollisesti toimi siihen. Syynä huoleen on, että Intiassa levinnyt B.1.617-mutaatio on muuntunut kahdesta kohtaa, ja se on ikään kuin Britannian ja Etelä-Afrikan koronamutaatioiden yhdistelmä.”


Identifioitiin tammikuun lopussa Intiassa, löytyy nyt myös Euroopasta. Kolmisen kuukautta näyttäisi olevan hyvä arvio siitä, kauanko kestää että uusi variantti on Euroopassa. Näin oli myös Brasilian ja Etelä-Afrikan varianttien kohdalla.

Pöyristyttävää, että jotkut saattavat kuvitella, että tällä pallolla on olemassa maita, joiden kanssa Suomi ei ole suoraan tai välillisesti yhteydessä.

Simpauttaja
 
En halua leimata sinua, mutta ihmisen mieli on voimakasa ja se luo oireita joita odottaa ja/tai pahentaa oireita. Jos ihminen on kovasti stressannut rokotusta, saattaa mieli loihtia fyysisiä oireita. Tämä on tuttua itselleni erilaisten ötökkä keikkojen jälkeen. Jos olen hoitanut potilasta jolla on syyhypunkkeja, täitä, tai vastaavia kotieläimiä, tunnen koko päivän kuinka ne kulkevat selässäni. Se on vain oppinut tietämään, ettei se ole totta.:)
Huomannut joskus saman, kierrätyskeskuksessa käynnin jälkeen olen tuntenut välillä päänahassa liiankin usein kutina, välillä nilkoja kutisi, ja niissä näin pureman, se voi olla oikeasti kirpujen pistoja. Kirput voi hyppiä, heille on sama ketä pistä koira/kissa tai ihmistä, maakirpuille varsinkin.

Mutta olet oikeassa - liika oireiluun ei kannata kiinnittää huomiota, vaikka ovatkin todelliset. Olen harjoittellut katkaisemaan suonenvedon ainakin ajatuksen voimalla, tarkoitan että silloin pitää laittaa jalan hyvin rennoksi ja ajatella ettei se tule tään enempää. Se on aina toiminut ja paljon paremmin kun yritykset painella, pistää ja hieroa.
Vedessä se toimi huonommin.

Rokotteen päivänä ja parina seuraavana ei saa olla stressia ja voimakasta rasitusta, olen vähän mokannut niiden kanssa. Myönnän ja se on oma syytäni.
 
THL ennusti alkuperäiselle vaalipäivälle jopa 11 200 päivittäistä tartuntaa. Oman arvioni vastaavalla menetelmällä tehtynä oli 400 päivittäistä tartuntaa.

Lehmä on märehtiväinen ja ihminen erehtyväinen, lauantain ja sunnuntain yhteenlaskettu määrä oli alle 500.

Sunnuntaina THL ilmoitti 498 koronatartunnasta. Luvussa on mukana myös lauantain tartunnat THL:n lauantaisen huoltokatkoksen vuoksi.


 
Sunnuntaina THL ilmoitti 498 koronatartunnasta. Luvussa on mukana myös lauantain tartunnat THL:n lauantaisen huoltokatkoksen vuoksi.
Sopivasti vaalipäivän aatoksi osui huoltokatko, jotta saatiin tuplamäärä vaalipäiväksi.

Sattumaa, ehkä, mutta vähän parempaa pelisilmää voisi tässä salaliittoteorioiden ajassa käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top