Koronavirus Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AKE-ukki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Alla olevissa kuvissa näkyy tilanne koulujen sulkemisen suhteen. Laitoin Euroopan erikseen tuohon alle, jotta näkyy tarkemmin. Ehkä Suomessa ollaan muita viisaampia, ehkä ei olla, mutta toivottavasti suomalaiset eivät sorru hurmosisänmaalliseen ylemmyydentuntoon.

Katso liite: 38132
Katso liite: 38133
Kohtuuden nimissä olisi varmaan syytä analysoida eri maiden lainsäädännön mahdollisuuksia ja rajoitteita näiden toimien toteuttamisessa. Siinä missä yhdessä maassa homma saattaa mennä ilmoitusasiana, voi toisessa vaatia komitean ja istunnon jos toisenkin, ennen kuin mitään voidaan tehdä. Joku minua (maallikko) viisampi (lakimies) voisi valaista asiaa.

Minusta on nimenomaan hienoa, että kaikki suomalaiset eivät pohjois-korealaiseen tyyliin papukaijana toista päättäjien ja viranomaisten mantroja. Se on vapaan yhteiskunnan merkki ja hyvä niin. Sellainen yltiöisänmaallinen suomalaisuus, jossa kilpaillaan siitä kuka kehuu päättäjiä kovimmilla ylisanoilla, on jotain sellaista mitä en halua nähdä missään. Itse en ole koskaan ajatellut, että Suomeen on keskittynyt kaikki maailman viisaus ja muualla maailmassa ollaan tyhmiä. Joskus on niin, että ulkomailla toimitaan Suomea fiksummin. Toki kritiikki tulee esittää kohteliaasti - pätee myös heihin, jotka kritisoivat kriitikkoja. Erityisesti jos syyttää muita jostain kannattaa osata perustella syytöksensä, muutoin se on vain loanheittoa.

Viimeksi muokattu:
Väittääkö tuo Riiheläinen että listaus THL:n ulostuloista kahden viime kuukauden ajalta olisi valetta?

Disinformatiivinen narrativi. Vittu mitä paskaa.

Jungnerilla on sellainen juttu ajatuksissa että joukkoistetaan tiedonhaku. Kun kerran maailma on niin globaali niin miksipä tavalliset kansalaisetkin eivät voisi auttaa ja etsiä tietoa.

Vapaaehtoisista minä olen muutenkin kirjoitellut, mm. rajavalvonnan suhteen, jos siinäkin tulee vastaavaa kyvyttömyyttä kuin viruksen leviämisen hidastamisessa. Jos edelliset 2kk vastaava viranomainen kuin THL sattuu oleman harhateillä (lievästi ilmaistuna)

Meillä peruttiin Vuokattiin lähtö, väki ei päässyt hiihtämään.
Vanhempani kaveripariskunnan kanssa lähtevät huomenna Rukalle.

Sinänsä aika pienen riskin reissu. Mökki varattu, ja ruoat aikovat tehdä joka päivä itse ja viettää koko ajan, joka ei hiihtäessä kulu, mökissä. Jättävät laskettelusuksetkin kotia, koska haluavat näin minimoida riskejä.

Laduilla tuskin niin tarttuu tauti.

Vanhempani kaveripariskunnan kanssa lähtevät huomenna Rukalle.

Sinänsä aika pienen riskin reissu. Mökki varattu, ja ruoat aikovat tehdä joka päivä itse ja viettää koko ajan, joka ei hiihtäessä kulu, mökissä. Jättävät laskettelusuksetkin kotia, koska haluavat näin minimoida riskejä.

Laduilla tuskin niin tarttuu tauti.

Vuokatissa olisi ollut perinteinen hiihtotapahtuma jossa runsaasti ulkomaalaisia, ehkä katsoivat viisaammaksi ettei ota mitään riskejä. Hyvä niin.

On Suomella ja jäyhällä kansanluonteella omat etunsa tässä koronan leviämisessä.Viranomaisten ohjeita ruukataan kuunnella ja noudattaa.Eteläeurooppalaisten asenne on hällä väliä.Harva asutus ja omakoti asutusta paljon.Mieluusti pidetään etäisyyttä vähintään metri jonka huomaa bussipysäkillä.Bussissa varataan kaksi penkkiä joista vapaalle pistetään joku nyssykkä.Voidaan istua välillä puhumattakin eikä koko ajan hölöttää niin että sylki pärskyy.Talviaikana vaatetus vähentää ihokontakteja.Halailua ja poskisuudelmia ei harrasteta etenkään vanhemmissa ikäluokissa kuten etelän asukeilla.Eteläeuroopassa matkaillessa huomannut tässä suuren kulttuurieron.

WHO:n viestiä
 Tärkeintä on, että keskitymme erityisesti testaamiseen. Jokainen valtio voi päättää itse liikkumisrajoituksistaan ja matkustuskielloista. WHO ei halua ottaa kantaa yksittäisten valtioiden toimiin,
tohtori Michael J. Ryan vastasi tiedotustilaisuudessa.

Ja "hyvin" varautunut Suomi toimii näin.

Väittääkö tuo Riiheläinen että listaus THL:n ulostuloista kahden viime kuukauden ajalta olisi valetta?

Disinformatiivinen narrativi. Vittu mitä paskaa.
Mr. Magisto

@Mr_Magisto

·
3t

Vastauksena käyttäjälle
@veitera
Vastaa kerrankin rehellisesti. Onko THL toiminut mielestäsi asiassa hyvin ja sillä auktoriteetillä, mitä maan ylimmältä terveysinstanssilta odotetaan? Älä käy kikkailemaan narratiiveilla ja muilla kiertoilmaisuilla . Vastaat vaan K /E.

1

Janne Riiheläinen

@veitera

·
2t

Minulla ei ole mitään velvollisuutta vastata sinulle, joka jatkuvasti käyttäydyt minua kohtaan aggressiivisesti ja huonosti, yhtään mitään.

Kyllä täällä on sulettu jo kiipeilypaikat, avantosaunat, kuntosalit, firmat laittaa väkeä vauhdilla etätöihin
Ok...noh kyseisten keskusten info-taululla siitä ei ole mainintaa... ehkä unohtui evakuointi-kiireessä päivittää.
Eiköhän se ovenrynkyttäjille selviä viimeistään huomenna sitten... huom: pese kädet.

Janne Riiheläinen
@veitera

·
9t

Koronaan liittyvää tiedonjanoa yrittävät hyödyntää myös sekavaa tietoa ja poliittista öyhötystä tarjoavat tahot, jotka esiintyvät nimellä, jota eivät todellakaan ansaitse. Viranomaiset ja journalistiset mediat tarjoavat kyllä tietoa. https://twitter.com/maanpuolustus/status/1238371883940229120…

Tämä twiitti ei ole saatavilla.
.........
Onko twiitin sisältö vaihtunut, kun näyttää vievän tähän vai mikä ryskyä nyt ahdistaa?
...........
maanpuolustus.net
@maanpuolustus

·
9t

http://Maanpuolustus.net seuraa koronaviruksen etenemistä: https://maanpuolustus.net/threads/koronavirus-suomessa.7112/… #koronavirus #korona #COVID2019 #turpo

Koronavirus Suomessa
maanpuolustus.net

No enpä tiedä. En tykkää tälläisestä hajottavasta kohkaamisesta täällä. Tietysti ympäri nettiä esiintyy tätä öyhöttämistä (ja sitä lietsovaa itäistä yllytystä), mutta tämä olisi huomattavan hyvä foorumi pysyä rauhallisena ja maan virallisia rakenteita vähintään minimaalisesti tukevana. Tietysti voi kritisoida kaiken maailman asioita, mutta sen kritisoinnin sävyllä on olennaista merkitystä. Tosiaan aika omalaatuisesti historia toistaa lite-versiona itseään, monessa suhteessa 30-luku on taas uusi sinimusta. Onneksi on sentään hyvinvointivaltio notta kaduilla ei varsinaisesti tapella.

Tässä on kyse loppupeleissä perusoletusten paikkaansapitävyydestä. Jos Kiina jollain ihmeen konstilla ja Singaporekin onnistuisi saamaan Lopullisen Voiton (Endsieg) viruksesta, THL:n jyrkät arvostelijat ovat oikeassa. Jos taas tämä menee niinkuin aina ennenkin influenssa-aalloissa, niin silloin THL on toiminut ihan ok. Vielä riittää hetkeä heittää isommat jarrut päälle leviämiselle.

Itse en myöskään tykkää siitä että THL:ää hakataan verbaalisesti/tekstuaalisesti kuin vierasta sikaa. Mokia varmasti on mutta jälkiviisaus on sitä helpointa viisautta. Voi myös pohtia mitä yhteiskunnan pysäyttäminen tulee suomalaiselle yhteiskunnalle maksamaan, kun elämää tulee olemaan tämään epidemian jälkeenkin. Useimmille. Jos taas ihmeuutinen Kiinasta (Endsieg) voisi olla totta, myös taloudellisesti viruksen torjunta rajuilla toimenpiteillä olisi järkevää, kertoo ETLA:n toimitusjohtaja. Mielipiteet on jakautuneita epidemiolokeillakin.

Onneksi ei tarvi olla päättämässä muiden ihmisten elämästä tässä.

Back