Joo, minun ajatukseni onkin tosiaan laajempi testaus kovan tilanteen varjolla, jos liikkumista nyt tosiaan päätetään rajoittaa. Mutta katsotaan nyt mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.2vk karanteenilla pitäisi aloittaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joo, minun ajatukseni onkin tosiaan laajempi testaus kovan tilanteen varjolla, jos liikkumista nyt tosiaan päätetään rajoittaa. Mutta katsotaan nyt mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.2vk karanteenilla pitäisi aloittaa
Minusta on kovin törkeää ja loukkaus leipää kohtaan kutsua sitä kitalakeen jumittuvaa pahvin palaa leiväksi. Viinistä en tiedä muuta kuin että se on pahaa.Ehtoollinen eli eukaristia on sakramentti. Se on juhla-ateria, jossa leivän ja viinin katsotaan kristinuskon suuntauksesta riippuen joko olevan Jeesuksen ruumis ja veri tai edustavan niitä. Ehtoollista vietetään Jeesuksen käskyn mukaisesti hänen ristinkuolemansa muistoksi.
Luterilainen teologia ei juuri muodosta tulkintoja Jeesuksen sanoista "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" (Matt. 26:26). Luterilainen kirkko ei kuitenkaan opeta katolisen kirkon tavoin leivän ja viinin muuttuvan ehtoollisessa oman olemuksellisen luontonsa puolesta Kristuksen ruumiiksi ja vereksi (transsubstantiaatio). Leipä säilyy leipänä ja viini viininä.
Ja ajatuksellisesti ehtoollisessa ei lepytetä Jeesusta tai Jumalaa uhraamalla. Vaan Jumala uhraa liiton merkiksi uskovien kanssa.
Taikauskon ja kristillisen uskon erona on se, että ei lepytetä demoneita. Ja lepytyksellä ei osteta suojaa. Ev-Lut uskonnossa suojelus ostetaan hyvillä ajatuksilla, sekä toimimalla yhteisön parhaaksi.
No en ole uskontotieteilijä, niin en osaa selittää eroa
Suosittelisin Kuningaskuntaa, Paavo I onkin jo ilmoittanut olevansa pitkän harkinnan jälkeen suostuvainen Keminmaan Kuninkaaksi.Itse kannattaisin Oulun ja Kemin väliin tekemällä tehtyä uutta kaupunkia.
Turussa tosin on krooninen Turun tauti päällä. Siihen ei pure mitkään erityistoimet.Ajatus Vapaavuoren ilmeestä kun Turku julistetaan pääkaupungiksi ilahduttaa minua
MaarianhaminaMielestäni juurikin on hyvä, että PK seutu eristetään.
Ehdottaisin myös, että Turku palaisi takaisin pääkaupungiksi. Ovatko kaikki samaa mieltä?
Minusta on kovin torkeää ja loukkaus leipää kohtaan kutsua sitä kitalakeen jumittuvaa pahvin palaa leiväksi. Viinistä en tiedä muuta kuin että se on pahaa.![]()
Mustan huumorin ymmärtämisessä se mies mitataanMinä ihmettelen tätä kahtiajakoa. Joillakin tuntuu olevan oikein ilon ja onnen päivät, kun Etelä-Suomessa ja PK-seudulla ollaan ahdingossa koronan kanssa. Pensselillä vedellään oikein rajoja, mistä vetelät pitää eristää paremmasta Suomesta.
Entäs sitten, kun ikuaikainen kaappaa ne peremmät kylät, pitäiskö etelämmässä tuulettaa jotta jo oli aikakin ja joutivatkin mennä? Laitetaan raja Lappeenranta-Pori linjalle...? Minun mielestäni ollaan yhteisessä veneesssä, niin nyt, kuin tulevassakin.
Voiko asian ajatella niin että nämä ovat talkoot? Ei paljon maksa kun unohdetaan perinteinen byrokratia.
Joku taho organisoi reserviläisten käyttämisen ja me olemme valmiita yhteisen asian vuoksi. Hallitus ilmoittaa mediassa mikä on reserviläisten toiminta-alue ja siitä kansa tietää mikä on homman nimi.
Toimivan aktiivi-reserviläisen tunnistaa siitä että päällä on maastopuku ja huomioliivi. Todennäköisin kansalaisen kohtaamispaikka on tiesulku, jossa hänelle annetaan toimintaohje.
Oikeesti tämä on maailman helpoin asia toteuttaa kun laittaa hösseliksi kun tarvitaan tuhansien ukkojen porukka kasaan talkoisiin.
Samalla viittaan siihen mitä aikaisemmin kirjoitin poliitikkojen ja johtajien arkuudesta laittaa arvovaltansa peliin päätösten teon yhteydessä.
.
Meidänkin puulaakista menee tuotetta uudellemaalle ja ihan helsinkiin, jos puomit tulee väärään paikkaan saa laittaa lapun luukulle. Kesällä asutaankin sitten havumajassa ja lompakolla huidellaan hyttysiä, ei siitä muuhun sitten olekaan kuin huonoksi kärpäsläpäksi.Minä ihmettelen tätä kahtiajakoa. Joillakin tuntuu olevan oikein ilon ja onnen päivät, kun Etelä-Suomessa ja PK-seudulla ollaan ahdingossa koronan kanssa. Pensselillä vedellään oikein rajoja, mistä vetelät pitää eristää paremmasta Suomesta.
Entäs sitten, kun ikuaikainen kaappaa ne peremmät kylät, pitäiskö etelämmässä tuulettaa jotta jo oli aikakin ja joutivatkin mennä? Laitetaan raja Lappeenranta-Pori linjalle...? Minun mielestäni ollaan yhteisessä veneesssä, niin nyt, kuin tulevassakin.
Ruotsin taitoiset..mitä se Löven puhui?
Minä ihmettelen tätä kahtiajakoa. Joillakin tuntuu olevan oikein ilon ja onnen päivät, kun Etelä-Suomessa ja PK-seudulla ollaan ahdingossa koronan kanssa. Pensselillä vedellään oikein rajoja, mistä vetelät pitää eristää paremmasta Suomesta.
Japanissakin oli tapaus, jossa 57-vuotias koronaan sairastunut mies uhosi levittävänsä tautia ja meni viettämään iltaa paikalliseen kuppilaan. Ainakin yhden kuppilan työntekijän todettiin myöhemmin sairastuneen.Oli taudin todellisesta vakavuudesta mitä mieltä vain, niin tämä touhu on sitten jo todella sairasta. Tällaisen kun saisi kiinni, niin ei taitaisi pelkkä sanominen enää riittää.
Onhan se toisaalta niinkin, että maailmassa lienee nyt aika paljon koronan takia kilahtanutta porukkaa. Eikös esim. Suomessa ollut vuoden alussa piensijoittajien osakkeiden ostobuumi, kun uusi varojen nostoon asti verovapaa osakesäästötili tuli markkinoille. Voipi olla, että koronan vuoksi aika monella on sulanut iso osa sijoituksista ja turhautuneisuus purkautuu sitten näihin talouden alamäen syntipukiksi koettuihin koronan vastaisiin toimiin.Kyseisen kirjoittajan ainoa tarkoitus taitaa ollaa jonkinmoinen trollaaminen.