Koronavirus Suomessa

Rajoista kun oli puhe...

 
Tämä epidemi
Sorry, että pilaan teidän surkeudessa piehtaroinnin...
Ei et pilaa, Osoitat vain olevasi tyhymä.

Ei minulla ainakaan ole koronasta juurikaan haitta vaikutuksia eikä paniikkia, mutta minä tykkään siitä että yritetään estää terveydenhuoltojärjestelmän ylikuormittaminen ja näillä toimilla vältytään turhilta kuolemilta.
jos Suomen sairaalat ylibuukataan niin sori siitä, Siitä vain ei voi vaatia rahoja takaisin.
 
Vilkaisepa vaikka niitä ketjussa jaettuja käärmeöljykauppiaiden mainoksia ja myyntipuheita. Toisin sanoen niitä täytenä totena jaettuja hoitometodeja. Ja mitäpä mieltä olet noista uskontoa tuputtavien hihhuleiden maailmanloppusaarnoista ?
Ilmeisesti sisäinen suodattimeni on nuo ohittanut, kun en edes noteeraa
 
Tämä epidemi

Ei et pilaa. Osoitat vain olevasi tyhymä.
Ei minulla ainakaan ole koronasta juurikaan haitta vaikutuksia eikä paniikkia, mutta minä tykkään siitä että yritetään estää terveydenhuoltojärjestelmän ylikuormittaminen ja näillä toimilla vältytään turhilta kuolemilta, jos Suomen sairaalat ylibuukataan niin sori siitä. Siitä vain ei voi vaatia rahoja takaisin.
Hyvä, että sinä olet niin viisas, että osaat ohjata meitä muita!

Minusta on ihan hyvä varautua ja esimerkiksi kokoontumisrajoitukset ovat OK. Turhaa paniikkia ei ole mitään mieltä lietsoa.
 
Hyvä, että sinä olet niin viisas, että osaat ohjata meitä muita!

Minusta on ihan hyvä varautua ja esimerkiksi kokoontumisrajoitukset ovat OK. Turhaa paniikkia ei ole mitään mieltä lietsoa.
No anteeksi jos olen sitten hieman paksunahkaisempi, Mutta ei minulle ole vielä tullut paniikkia mistään uutisista tai mistään mitä Tällä foorumilla on jaettu.
 
No anteeksi jos olen sitten hieman paksunahkaisempi, Mutta ei minulle ole vielä tullut paniikkia mistään uutisista tai mistään mitä Tällä foorumilla on jaettu.
Mutta silti katsot aiheelliseksi alkaa nimitellä toisia tyhmäksi?
 

051fce29-d522-4b42-a850-6279744963f6_16x9_600x338.jpg
 
Mutta silti katsot aiheelliseksi alkaa nimitellä toisia tyhmäksi?
Onhan se tietysti yksi tapa viettää aikaansa, että istuu paskat housusssa ja maalaa maailmanloppua...

Jostain syystä ei ole uutisoitu, että koronaviruksen tappaessa 5476 italialaista, samaan aikaan on kuollut noin >60 000 italialaista muihin sairauksiin. Yhdysvalloissa koronaan kuolleita on nyt 458. Samana ajanjaksona maassa on ammuttu 75 ihmistä ja liikenteessä on kuollut noin 4500 ihmistä!
No kun tämä sinun kommenttisi nyt vain sattuu olemaan tyhymä.
 
Jos kupolin kanssa ongelmia muutoinkin, kevät on se aika vuodesta, milloin ongelmat hyppäävät korostetusti esille. Syy minulle tuntematon.

Kevät, koronapaniikki ja menttaalipuoli limiitillä muutoinkin, hyvähän siitä pakkaa tulemaan..

Jotkut kestää hyvin painetta, jopa saavat paineen alla 110 % irti itsestään, toiset ei painetta kestä vähääkään. Tämän pystyi hyvin havaitsemaan aikoinaan varusmiehenä/varusmiesjohtajana ollessa. Muitakin tilanteita tämän havaitsemiseen on eteen tullut.

Tässä toki tarkoitin nuoren naisen menohaluja. Ihmisellähän ei ole varsinaista "juoksuaikaa" mutta valon lisääntyminen kuulemma lisää sukupuoliyhteyteen käskevien hormoonien määrää. Ja perinteisesti keväällä raskaaksi tulleella on ravinnon tarjonta varmistettua useammaksi kuuksi raskaudesta.
 
Minusta on ihan hyvä varautua ja esimerkiksi kokoontumisrajoitukset ovat OK. Turhaa paniikkia ei ole mitään mieltä lietsoa.

Jep, paniikkiin ei ole mitään aihetta. Eikä paniikki koskaan ole mikään ratkaisu muutenkaan yhtään mihinkään. Poikkeusolot ei tarkoita sitä, että Ilmestyskirjan ratsumiehet karauttelevat jo pihatiellä..... ei VIELÄ sinne päinkään.

Virus on virus, ei ole mitään kaupasta ostettavaa ratkaisua -hoitaa se veks-. On vaan elettävä ja koetettava noudattaa ohjeita ja määräyksiä. Ulkonaliikkumiskielto ei kyllä naurata toteutuessaan minuakaan, mutta kahtotaan rauhassa sentään eteenpäin.
 
Pöh. Ihme diivailua täällää foorumilla puolin ja toisin. Pysytään nyt me asiallisina ja toisiamme kunnioittavina.

Tämä virus uhkaa ennen kaikkea murto-osaa väestöstä sekä yhden julkisen tahon, terveydenhuolton ylikuormittumista sekä siitä seuraavaa hoidon tason romahtamista. Hallito on sitten luonnollisesti ruvennut turvaamaan ennen kaikkea terveydenhuollon toimintaa valmiuslain suomin oikeuksin. Vakava paikka, varmasti, mutta meillä kaikilla on katto pään päällä ruokaa kaupassa ja läheiset suhteellisen turvassa.

Rinnastaminen sotatilaan tuntuu edelleen ylimitoitetulta. Sotiminen on hieman eri asia kuin sairaalassa makaaminen, vaikka "tappiot" olisivat lähellä toisiaan. Kukaan ei uhkaa itsenäisyyttämme ja vapauttammekin rajoitetaan vain väliaikaisesti. Yrityksiä menee konkurssiin, mutta mitä sitten? Ei elämä siihen pääty.

Tilanne täytyy ottaa sellaisena kuin se on, ei sen suurempana tai vähäisempänäkään ja samalla säilyttää järki päässä ja pilke silmäkulmassa.
 
"Japani ja Etelä-Korea saivat koronan kuriin aggressiivisella testauksella. Suomessa testauksen ylihinnoittelu vähentää yhteiskunnan testaushaluja, ja byrokratian hitaus estää uusien toimijoiden reagoimisen. "

qPCR analyysiin sopivia laitteita löytynee useammasta yliopistosta. Oulussakin muutama, varauskirjat näyttää olevan käytännössä tämän viikon jälkeen tyhjänä.
 
Jep, paniikkiin ei ole mitään aihetta. Eikä paniikki koskaan ole mikään ratkaisu muutenkaan yhtään mihinkään. Poikkeusolot ei tarkoita sitä, että Ilmestyskirjan ratsumiehet karauttelevat jo pihatiellä..... ei VIELÄ sinne päinkään.

Virus on virus, ei ole mitään kaupasta ostettavaa ratkaisua -hoitaa se veks-. On vaan elettävä ja koetettava noudattaa ohjeita ja määräyksiä. Ulkonaliikkumiskielto ei kyllä naurata toteutuessaan minuakaan, mutta kahtotaan rauhassa sentään eteenpäin.

Nää on taas niitä hetkiä jolloin toivoo että sotsiaalinen metia olis saanut jäädä keksimättä. Paniikki ja huhupuhe leviää kulovalkean tavoin ja joukossa ihmisten tyhmyys tosiaan tiivistyy. Voi vaan kuvitella mikä meno olisi ollut kotirintamalla päällä kesällä 1944 jos nykyinen viestintäteknologia ja tiedonvälitys olisi ollut käytössä.
 
"Vastuullisella" medialla on vielä paljon opeteltavaa, kuinka viestiä vastuullisesti poikkeusoloissa. Turhan paljon näkee (varsinkin ns. iltapäivämeedioissa) kohuotsikkoja ja juttuja, jotka lisäävät hysteriaa ja joita ei ole taustoitettu riittävästi. Unohdetaan täysin, vahingossa tai tarkoituksella, että joukossamme on yksilöitä joiden paineen- ja stressinsietokyky on hyvin rajallinen.
 
Back
Top