Justin Case
Eversti
Eikä sanonut suoraan naamatustenNaapurilta kuultua
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eikä sanonut suoraan naamatustenNaapurilta kuultua
Vanhan raappahousun pohdintoja: miksi ihmiset varautumista pohtiessaan ensimmäiseksi puhuvat agren ostamisesta? Eikö huusholli olisi järkevämpää tehdä sellaiseksi että pärjäisi ilman sähköä pidemmänkin ajan? Miksi nykyisin ei edes mietitä moista vaihtoehtoa kun ollaan taloa ostamassa? Olisi niinkun suunnitelma bee. Eikö se olisi mielenrauhan kannalta mukavampi kun tietää että ei tulisi hätä käteen heti? Itse ainakin olen varsin levollisin mielin kun elämä onnistuu ilman töpseli sähköä,nyky mukavuudet tietysti torpasta löytyy..maan ostopäätökseen aikanaan vaikutti metsä ja tuo kallio lampi,lampi tarjoaa tarpeen vaatiessa pesu ja juomaveden,veden saa lämpimäksi puun poltolla,kaikki mitä pitää lämmittää,hoituu puulla.Syrjemmältä talot maineen ovat halvempiakin kuin taajama töllit.Tämmöistä tänään,terveisin mettäkuluman mulukku..
Kuvien perusteella tuo kirjoittaja on tuttu täältä.Ja lue blogia: Airot ulapalla
Kyllä onKuvien perusteella tuo kirjoittaja on tuttu täältä.
Onko vapaakierrolla?Tuohon talon lämmitykseen sellainen,kun hiukan miettii korkeus eroja pannun,varaajan ja pattereiden kanssa niin saa kyllä lämpöä taloon ilman töpselisähköä..
Pannu pitää olla tietysti vanhan polven pannu ilman automatiikkaa,oma vuodelta 1983,eikä muuten ole koskaan korjattu..
On juu.Onko vapaakierrolla?
Suolaa ei voi olla liikaa kun suolaa säilytystä varten.Lihan säilyvyyteen,jos suolaatte paistin itse,niin laittakaa tuhdimpi suola,12-13 pros.
Pitempään säilytykseen sopii tönkkösuolaus,itse teen joskus suolakalaa,astian pohjalle merisuolaa,kalanpalat päälle ja peitän sen suolalla,kalasta tulee tällä tavalla kova,siitä kun riipii puukolla siivua ruisleivän päälle niin jo vain on hyvää,lahna mielestäni paras tuhon suolakalaan,ja se säilyy,liha tehdään tietysti samalviisii,ennen pataan laittoa sitä kannattaa liotella puhtaassa vedessä että liika suola lähtee.Suolaa ei voi olla liikaa kun suolaa säilytystä varten.