Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Juu Porin matti on muuten hyvä muttei varaa lämpöä paljon yhtään. Illalla kun sen lämmittää lämpöä tulee nopeasti ja illalla tarkenee mutta aamuyöstä saattaa kaivata lisää peittoa näin ainakin jos savut menee suoraan piippuun.Tuo vulukivi riittävästi sen keittolevyn päällä saattaisi toimia.Tiilet ei varaa samalla tavalla kuin vuolukivi.
On sitä välillä puolitosissaan miettinyt agregaattia traktorin perään se pitäisi varmaan olla joku 53 kw, että elämä jatkuisi normaalisti. Onko kellään mitään hajua tuohon liittyvien sähkötöiden hinnasta karkeasti?
Ok, eli siinä ei valtavia kuluja enää tulisi. Pitäisi sitten jättää case vähän tuonne kauemmaksi markille murisemaanNo siis periaatteessa sähkötauluun vaihtokytkin jossa verkkosähkö-pois-aggregaatti vaihtoehdot, koska verkko ja aggregaatti ei saa olla päällä samaan aikaan tai sähköyhtiö tykkää kyttyrää. Mielummin sitten vielä mittarin jälkeen niin ei mene aggragaatin sähkö sähkölaskulle .
Vaihtokytkin muutaman satkun, vikavirtasuoja satkun ja asennus sen tunnin veloitus. Piuha gaatin ja talon väliin pituudesta riippuen parikybää tai enemmän. Riippuu kuinka paljon tykkäät/vaimo tykkää traktorin suloäänestä yömyöhällä...
Kotatsu.En ole semmoista miettinyt ollenkaan. Lähinnä kiinnostaa minua lämpimänä pysyminen mohdollisessa katastroofissa.
Kyllä 53kw on jo normaaliin asumiseen raakasti ylimitoitettu, mulla on joskus ollut 50kymppinen tuotantoa ja asumista varten. Ei ne itte sähkötyöt paljoa maksa mutta tuo agrekaatti sitten jo maksaa jotain uutena, ja säilytys on syytä olla suht stabiilissa tilassa.On sitä välillä puolitosissaan miettinyt agregaattia traktorin perään se pitäisi varmaan olla joku 53 kw, että elämä jatkuisi normaalisti. Onko kellään mitään hajua tuohon liittyvien sähkötöiden hinnasta karkeasti?
Jeesusteippi pelastaa!
Niin ja huonompi homma nuos raktorikäyttöisissä agrekaateissa on se että polttoainetta saakin sitten varata reippaasti jos meinaa pärjätä esim viikon ilman "virallista sähköä" ne on enempikin tarkoitettu lyhytkestoisiin katkoksiin.Kyllä 53kw on jo normaaliin asumiseen raakasti ylimitoitettu, mulla on joskus ollut 50kymppinen tuotantoa ja asumista varten. Ei ne itte sähkötyöt paljoa maksa mutta tuo agrekaatti sitten jo maksaa jotain uutena, ja säilytys on syytä olla suht stabiilissa tilassa.
Eikös Merkava haeskellut vähän niinku SHTF lämppäriä,mullakin Matti vaan varalla,tuvassa 3500 kiloa vuolukiveä..Juu Porin matti on muuten hyvä muttei varaa lämpöä paljon yhtään. Illalla kun sen lämmittää lämpöä tulee nopeasti ja illalla tarkenee mutta aamuyöstä saattaa kaivata lisää peittoa näin ainakin jos savut menee suoraan piippuun.Tuo vulukivi riittävästi sen keittolevyn päällä saattaisi toimia.
Mihin noin suurta agrea tarvii? Et taida olla ihan mökin mies..On sitä välillä puolitosissaan miettinyt agregaattia traktorin perään se pitäisi varmaan olla joku 53 kw, että elämä jatkuisi normaalisti. Onko kellään mitään hajua tuohon liittyvien sähkötöiden hinnasta karkeasti?
Itse asiassa olen, taisi mennä vähän arvio yläkanttiin 24 kw oli myös myynnissä.Mutta ehkä ostan nyt vain sen tulisijan.Mihin noin suurta agrea tarvii? Et taida olla ihan mökin mies..
Kukkeloippa tollanen kun Genel Oy..Itse asiassa olen, taisi mennä vähän arvio yläkanttiin 24 kw oli myös myynnissä.Mutta ehkä ostan nyt vain sen tulisijan.
On ison puoleinen 53, 20-25 kw:lla pärjäisit mainiosti. Agrekaatti maksaa muutaman tonnin, vaihtokytkinen asennus ja töpseli agregaatin syöttöön sekä sen johdon veto pääkeskukseen. Asennukset + vaihtokytkin noin 500-1000 euroa.On sitä välillä puolitosissaan miettinyt agregaattia traktorin perään se pitäisi varmaan olla joku 53 kw, että elämä jatkuisi normaalisti. Onko kellään mitään hajua tuohon liittyvien sähkötöiden hinnasta karkeasti?
Tiilet ei varaa samalla tavalla kuin vuolukivi.
Minkä kokoiset pääsulakkeet sulla on?Itse asiassa olen, taisi mennä vähän arvio yläkanttiin 24 kw oli myös myynnissä.Mutta ehkä ostan nyt vain sen tulisijan.
Vaihtoehtoja löytyy: muovipusseja, pahvia ja jesaria, tai voi kokeilla elmukelmulla tai vilteillä tai laudoilla jne...Entä jos ikkunat ovat hajonneet? Ei tosin meikäläiseltäkään löydy muovia noiden ruutujen paikkaamiseen, mutta kuitenkin.
Eikä toi pöytätelttakaan pahemman oloinen lämmike ole. Se on vaan siinä että mitähän vaimo tykkää jos tommosen kotatsun alla kriisiä viettelee...Kotatsu.
Nukkuminen, syöminen ja mp.netin seluu hoituu kaikki lämpimän kotatsun alla. Tossahan sitä menee koko katastrofi.
25 a ne taitaa olla. Mutta ehkä voisin laittaa vähän pienemmän agregaatin tuonne kellariin ja vetää sieltä roikalla sähköt pakastimelle ja jääkaapille. Tulisijasta sitten lämpöä. Se varmaan olisi järkevintä, jos agregaattia ajattelee.Minkä kokoiset pääsulakkeet sulla on?
Jep. Itse tuos joskus hätäisesti laskin että pakastimet ja tuvan kiertovesipumppu yms jotain pientä pyöriis 7kw agrella ihan mukavasti.25 a ne taitaa olla. Mutta ehkä voisin laittaa vähän pienemmän agregaatin tuonne kellariin ja vetää sieltä roikalla sähköt pakastimelle ja jääkaapille. Tulisijasta sitten lämpöä. Se varmaan olisi järkevintä, jos agregaattia ajattelee.
Mihin pakokäryt kellarista, ettei tule häkää25 a ne taitaa olla. Mutta ehkä voisin laittaa vähän pienemmän agregaatin tuonne kellariin ja vetää sieltä roikalla sähköt pakastimelle ja jääkaapille. Tulisijasta sitten lämpöä. Se varmaan olisi järkevintä, jos agregaattia ajattelee.