KRP/Sisäministeriön liikehdintä foorumilla

dont-worry-sir-im-from-the-internet-556082.png
 
Sehän on hyvä että seurataan erilaisia sivuja, mm. tätä. Jos ei seurattaisi, niin joku jättäisi hommansa hoitamatta. Eli ei haittaa minua, kun on puhtaat jauhot pussissa.

Olipa tuosta kuka mitä mieltä tahansa, niin se on todellisuutta. Ja kukin vastaa sanomisistaan, se on pelin henki. On ihan selvää, että viranomainen on siellä missä yleisökin. Tekniset mahdollisuudet ovat rajattomat, lähes ainakin, ja on uunoa kuvitella, etteikö niitä käytettäisi.

Mister citicenillä ei ole huolta niin kauan, kun demokratia kukkuu ja voi hyvin. Sitten kun demokratia kyykkää, sitten asia on toinen. Kukaan ei lopultakaan voi tietää, missä ollaan vaikka 20 vuoden sisällä tai aiemminkin.
 
Menemättä yksityiskohtiin, niin tuskin kulttuuri- ja urheiluministeriötä tai ulkomaankauppaministeriötä kovin paljon kiinnostaa tämäkään saitti.
Hienosti väistetty kysymys...
Ei tässä kysytty mitään yksilöivää dataa tai sitä kuka tätä tekee, vaan sitä miten tämä valvonta on todettu.
 
Mielenkiintoinen keskustelu..
Yleisesti tiedetään että internet on tiedustelun yleisin ja käyttökelpoisin työkalu nykypäivänä. Sotilasalaa käsittelevät keskustelupalstat ovat yksi käyttökelpoisimmista.
Siitä on hyvä meistä itse kunkin muistuttaa itseämme tasaisin väliajoin.
Yleisellä tasolla on hyvä että viranomaiset ovat hereillä.
Eivätkä ne mitään "vihapuheita" netistä etsi, vaikka se johonkin agendaan ehkä sopiikin. Ja ainahan sekin on mahdollista että jollakin on töissä luppoaikaa ja tylsää - ja täällähän on paljon hyviä keskusteluita ajanvietteeksi. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää :)
 
Ja jokainen on vastuussa lopun viimein omista kirjoituksistaan. Se on vastuu, jota ei kukaan voi ulkoistaa. Se kannattaa pitää mielessä. Lavetin vastuu ei poista yksilön vastuuta.
Näin on, enkä oikeastaan edes viitannut juridisiin vastuukysymyksiin vaan siihen että on hyvä että viranomaiset ovat hereillä, eli tietoisia siitä mitä on meneillään..tätä sen enempää tarkentamatta.
Jos palataan valvonta-asiaan, niin eiköhän nettifoorumit ole helposti valvottavissa niin ettei sitä huomata.
Tällä foorumilla on monta aktiivista jäsentä joiden työkoneen ip on jonkun ministeriön ip. Ne taitavat useimmiten olla sellaisten ministeriöiden koneita jotka liittyvät jotenkin turvallisuuteen. Joten voinee olla sekin mahdollisuus että välillä valtion töissä on taukoja tai jopa luppoaikaa ja jotkut käyvät työkoneellaan netissä, mikä on toki sallittua.(tämä siis manuaalisen "seurannan osalta" :)
Koneellisen osalta voi olla mitä tahansa kaupallistakin. Kollega joka näistä hommista tietää, avasi taannoin kaupallista seurantaa/seulontaa - oli muuten meikäläinen huuli pyöreänä sen suhteen miten meitä kaupallisiin tarkoituksiin seurataan ja profiloidaan.
Jos viranomaiset meitä haluavat seurata, emme me sitä huomaa. Kyllä ne hommansa osaavat, vaikka meillä kuvitelma "ei suomalaiset osaa vaklata" onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Viranomainen on siellä missä ihmiset. Ei se miksikään muutu tykättiin siitä tai ei.

Ja onhan julkisesti kerrottu monia tapauksia, joita on kyetty todennäköisesti estämään nimenomaan nettiä kelaamalla.

Meidän pitäjässä estettiin yksi itsari toteutumasta nimenomaan nettitiedoin, noin miniatyyrinäkökulmasta.
 
Mister citicenillä ei ole huolta niin kauan, kun demokratia kukkuu ja voi hyvin. Sitten kun demokratia kyykkää, sitten asia on toinen. Kukaan ei lopultakaan voi tietää, missä ollaan vaikka 20 vuoden sisällä tai aiemminkin.

Näinhän se on. Sinä ja minä taidamme olla jo höperehtivän presidentin iässä 20 vuoden päästä. Kehtaavatko vielä pistää suota kuokkimaan? Vai saisimmeko sellaisen ajattelun uudelleenkoulutuksen? Siinä sitä olisi haastetta. Toisaalta voisimmehan olla nopeitakin oppimaan; äkkkiäkös sitä uuden ajan iskulauseet lukaisisi ja sitten pieni pilke silmäkulmassa niitä jakamaan...
 
Jospa tälläinen ajatusmalli... Tämä HS:n blondi-tiedustelu-kybervasara-spesialisti on varmaankin kahlannut tätäkin sivustoa. Joten ei olisi ihme jos vaikkapa hänen lähdeainestoa myös me olisimme.
No miksipä ei tutkintainstanssit (jotka myös häntä seuraavat) sitten seuraisi myös meitä ja kartottaisi "juttujamme" selvittäessään mistä tämä kybervasara-spesialisti on jutunpohjaa imuroinut.
 
Joskus tuntui että olen oman elämäni J.Bond elokuvan päätähti.

Kuivasaaren ulkolaisten vierailupäivänä olin ainoita suomalaisia. Laiturin lähellä oli muutama CD-kilpien perusteella venäläinen auto.



Ja lautalla oli monta kopio nikeillä, nahkatakilla ja huonoilla hampailla varustettuja urheilijanuorukaisia.

Pädin sitten kierroksella kun muut ei oikein kyselleet oppaalta mitään.

Jossain vaiheessa kierrosta mun seuraan änkesi sitten hemaseva venakko. Ja alkoi kyselemään aika paljon varusmiespalvelusta jne.

Kierroksen jälkeen tungettiin huulia huuliani vasten. Ja haluttiin jutella mielenkiintoisesta Suomen historiasta ja #turposta.

Join parit kaljat piknikillä, puristelin tissit ja annoin Eduskunnan puhelinnumeron neidille. Kun olin kuulemma kiinnostavaa seuraa.
 
Joskus tuntui että olen oman elämäni J.Bond elokuvan päätähti.

Kuivasaaren ulkolaisten vierailupäivänä olin ainoita suomalaisia. Laiturin lähellä oli muutama CD-kilpien perusteella venäläinen auto.



Ja lautalla oli monta kopio nikeillä, nahkatakilla ja huonoilla hampailla varustettuja urheilijanuorukaisia.

Pädin sitten kierroksella kun muut ei oikein kyselleet oppaalta mitään.

Jossain vaiheessa kierrosta mun seuraan änkesi sitten hemaseva venakko. Ja alkoi kyselemään aika paljon varusmiespalvelusta jne.

Kierroksen jälkeen tungettiin huulia huuliani vasten. Ja haluttiin jutella mielenkiintoisesta Suomen historiasta ja #turposta.

Join parit kaljat piknikillä, puristelin tissit ja annoin Eduskunnan puhelinnumeron neidille. Kun olin kuulemma kiinnostavaa seuraa.

James hoitaa hommat loppuun...
 
Back
Top