@hansai Kahviplörö = kupin pohjalle pannaan kiiltävä lantti, päälle kaadetaan kahvia, kunnes lanttia ei näy, sitten kaadetaan viinaa, niin että lantti taas näkyy.
Kolikon pitää olla kuparikolikko.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@hansai Kahviplörö = kupin pohjalle pannaan kiiltävä lantti, päälle kaadetaan kahvia, kunnes lanttia ei näy, sitten kaadetaan viinaa, niin että lantti taas näkyy.
Puistattaa ajatellakin...@hansai Kahviplörö = kupin pohjalle pannaan kiiltävä lantti, päälle kaadetaan kahvia, kunnes lanttia ei näy, sitten kaadetaan viinaa, niin että lantti taas näkyy.
Nyt vinkkejä kehiin miten voi näyttää kaverilta, jota hunajapurkin kannattaa lähestyä. Kaverin puolesta kyselen.
Ehkä se oli #minua etoo. (vanha kääkkä vieressä).jupisten jotain tunnusssanaa kännykkäänsä. Muistaakseni sana oli #metoo tai jotain sinnepäin.
Vähän muuten tuohon liittyen (vaikka tällekin oma lankansa on), minua on tänään lähestynyt jo kolme hemaisevaa neitosta Facebookissa yhteyspyynnön kera. Vaan kun olen tämmöinen hidas hämäläinen, ovat jo kerenneet kadota, ennen kuin jo seuraava iskee.
Minuakin kiinnostaa tietää, noin niin kuin saman kaverin puolesta, miten se tapahtuu. Meillä kaikilla kun ei ole sellaista jumalaista kykyä kuin Iso-Mursulla ja hänen housuissaan köllöttelevällä Pikku-Mursulla, jotka eivät nimittäin ole pelkästään Harjavallassa tunnettuja, vaan on suuri maine vielä Kokkolassakin. Vantaan hotellista puhumattakaan.
Kerran ollessani eräällä museokierroksella maanpuolustusväen kanssa ihan vierestä meni simpseä blondi ja asettui katselemaan läheistä taideteosta. Olin varma, että siinä se hunaja-ansa nyt on Vonkalle varattuna. Koska tyttö ei heti käynyt hyökkäykseen murtaakseen suojaukseni, päätin hinata keski-ikäisen ruhoni lähemmäs. Yritinpä jotain sukkelaa repliikkiä siinä. Viekas naikkonen huomasi paljastuneensa, hymyili väkinäisesti kuin baarimyyjä, ja karisti minut kannoiltaan jupisten jotain tunnusssanaa kännykkäänsä. Muistaakseni sana oli #metoo tai jotain sinnepäin.
Hyvin koulutettuja.
Mihinkä te ootte mut oikein sotkeneet? En olis viisi vuotta sitten uskonut olevani viranomaisten seurattavana.
http://aripesonen1.puheenvuoro.uusi...nnattaja-joutui-puolustusvoimien-kuulusteluun
Nato-jäsenyyden vankka kannattaja joutui Puolustusvoimien ”kuulusteluun”
14.2.2018 21:41 Ari Pesonen
41 kommenttia
Puolustusvoimien tiedustelu-upseeri soitti minulle eilen ja vaati pikaista tapaamista. Kysymys oli turvallisuuspoliittisista blogikirjoituksistani täällä Uuden Suomen blogisivuilla. Arvasin pikaisen tapaamistarpeen perutella, ettei tällä kertaa sinänsä oltu kiinnostuneita blogikirjoitusten sisällöistä, kuten vaikkapa Suomen Nato-jäsenyydestä tai Suomen kyvykkyydestä torjua Iskander-ohjuksia.
Olin tänään Pääesikunnassa Puolustusvoimien "kuulemisessa" noiden blogikirjoituksieni vuoksi. Tiedustelu-upseeri käytti sanaa ”kuuleminen”, mutta minä luonnehtisin tilaisuutta kuulusteluksi. Sain käsityksen tilaisuuden perusteista, että joku oli polttanut Puolustusvoimissa päreensä blogikirjoituksistani ja esittänyt kysymyksen "mikäs mies tämä oikein on". Kirjoitus, johon tiedustelu-upseeri oli tutustunut ja joka ilmeisesti oli ollut erityinen päreenpolttaja, oli kirjoitukseni otsikolla ”Suomen avoin tieto puolustusinfrastruktuurista tekee työn helpoksi Venäjälle”, joka löytyy täältä.
Ei ole helppoa olla Suomessa Nato-jäsenyyden kannattaja ja kirjoittaa blogia asiasta. Olen tosin joissakin kirjoituksissa arvioinut kriittisesti Puolustusvoimia esimerkiksi ohjuspuolustuskyvystämme, Puolustusvoimien perustamasta Venäjä-ryhmästä ja myös monesta muusta asiasta. Monessa blogissa on myös arvostelevia ajatuksia.
Ymmärtääkseni hän ei ole paljastanut mitään sotasalaisuuksia vaan ainoastaan semmoista mitä kuka tahansa voi löytää avoimista lähteistä. Ehkäpä PV;n mastojen tai tutkien tai muut rakennelmat ei pitäisi olla merkitty yleisiin karttoihin.hyvä päämäärä oikeutti sotilassalaisuuksien julkituonnin.
Ymmärtääkseni hän ei ole paljastanut mitään sotasalaisuuksia vaan ainoastaan semmoista mitä kuka tahansa voi löytää avoimista lähteistä.
Minä taas lähden olettamuksesta että jos minä jotain löydän tai tiedän niin Venäjän isot pojat on sen jo löytänyt vuosikymmeniä sitten joten ei paljasta yhtään mitään. Kyllä heillä on joka neliösentti hyvin kartoitettu tästä maasta.
Väännetään rautalangasta. On mahdollista laillisesti nussia kehitysvammaisia ja vähälahjaisia. Se ei tarkoita sitä, että hyväksikäyttö olisi moraalisesti oikein, hyväksyttävää tai millään tavoin muutenkaan bueno homma.
Kyllä olen itsekkin löytänyt maastosta puolustusvoimien rakennelmia, viestijärjestelmiä, törmännyt harjoituksiin alueella X ja löytänyt netistä tietoa puolustusvoimien operatiivisesta toiminnasta. Näiden tietojen postaaminen netiin ei ole rikos, mutta se on väärin. GRU varmasti saa samat tiedot jos viitsii tarpeeksi vaivaa nähdä ja minun puolestani pojat saa hikoilla. En tarjoa valmista pöytää vihollisen sotilastiedustelulle.
Kyllä ne Open Sky-lennoilla ja sateliiteilla näkee ihan tarpeeksi. Olen ehdottoman varma että tietävät Suomen puolustuksesta enemmän kuin Suomen kansa.
Olen minäkin kuunnellut Kajaani-Helsinki junassa kun ressut analysoi kertausten jälkeen hyvin tarkasti Mat1:n käyttöliittymää ja lennokkien tuottaman kiuvan tarkkuutta.
Jossain vaiheessa piti huomauttaa asiasta. Vaikka olinkin aika soosissa ite edellisen päivän takia nautitun korjaussarjan takia.