Teille olen herra Majuri
Kersantti
Siis törkeistä rikoksista. Saa perustellakin. Itse en, mutta puolustuslaitosta hyödyntävää pakkotyötä pitkillä tuomioilla leiri/vankilaolosuhteissa kylläkin.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
liittyä äärimmäisen pahaan rikokseen.
Kyllä se on, kokeile vaikka itse. Mene istumaan pieneenkomeroon ja istu siellä aluksi 1 viikko. Joku perheestä tuo ruokaa kerran päivässä.Laitetaan istuman koppiin? Onpa paha rangaistus.
Istua kopissa vs taistella sodassaKyllä se on, kokeile vaikka itse. Mene istumaan pieneenkomeroon ja istu siellä aluksi 1 viikko. Joku perheestä tuo ruokaa kerran päivässä.
Niin - siis dilemmahan on siinä että sotilaan on oltava valmis kuolemaan täyttäessään saamaansa käskyä, suorittaessaan velvollisuuttaan ja kantaessaan vastuuta tovereistaan sekä kaikista jotka hänen selkänsä takana ovat. Siis suojellessaan myös niistä jotka syyllistyvät niin hirvittäviin rikoksiin että niissä harkitaan jyrkintä mahdollista rangaistusta. Moraalinen ristiriita on ongelmallinen.Mihin tuo raja vedetään? Onko esim. diplomaatin tekemä töppäys, joka maksaa satoja omia henkiä sellainen? Onko kauppaneuvos Paukun humalassa lausuma sana hunajapupulle sellainen tuottaessaan suunnattomasti harmeja ja kustannuksia sodankäynnille ja valtiolle?
Vai vuorokausia valvonut nuorukainen nukahtaessaan vartiossa? Hermonsa menettänyt lääkintäau, joka kieltäytyy palveluksesta?
Viime sotien aikaan Suomessa kuolemantuomio koski käytännössä absoluuttisesti ns. kuraporrasta. Oli jos minkälaista anglofiilia ja vasemmistoälykköä, joiden teot eivät johtaneet teloituskomppanian eteen.....vaikka olivat vaikuttavuudessaan ihan toista luokkaa kuin yhdenkään kuraportaan sotilaan teot.
Selvästi kuolemantuomio näyttäytyy viime sodan numeroiden valossa rupuliviilekkeisiin kohdistuneena pakotteena. Yhtäkään todella perseillyttä -oikeaa- upseeria ei teloitettu, vaikka syytä olisi voinut olla sitätehen.
Ja niin se menisi seuraavallakin kierroksella. Ja sitten oltaisiin voitokkaan sodan jälkeen suu hoomoilasena, että -miksiköhän intti on niin huonossa huudossa-.....
Niin, siis tuohan alkaa tietenkin lähestymään kidutusta. Ja se toki on sitten eri asia.En minä puhu mistään suomalaisesta vankilasta vaan koppi, se voisi olla vaikka 1 x 1m. Istu siinä viikko aluksi pimeässä. Ruoka kerran päivässä ja paskat ämpäriin.
Otetaas nyt vähän pakkia.En minä puhu mistään suomalaisesta vankilasta vaan koppi, se voisi olla vaikka 1 x 1m. Istu siinä viikko aluksi pimeässä. Ruoka kerran päivässä ja paskat ämpäriin.
Jos kerran voi fantasioida kuolemantuomiosta vois samalla myös fantasioida kunnon punaniskarangaistuksesta.
Mihin tuo raja vedetään?----
---Selvästi kuolemantuomio näyttäytyy viime sodan numeroiden valossa rupuliviilekkeisiin kohdistuneena pakotteena. Yhtäkään todella perseillyttä -oikeaa- upseeria ei teloitettu, vaikka syytä olisi voinut olla sitätehen.
Ja niin se menisi seuraavallakin kierroksella. Ja sitten oltaisiin voitokkaan sodan jälkeen suu hoomoilasena, että -miksiköhän intti on niin huonossa huudossa-.....
Meillä ei ole eikä tule kuolemantuomiota niin siitä spekuloiminen on ihan mielikuvituspuuhaa. Se on mennyttä maailmaa.
Jatkosodassa näytti vähän tulleen toisia muoteja, mistä lie