Kuvia

1619545687118.png

Pojat on poikia... D-Day päivänäkin :D

1619546297206.png
 
Viimeksi muokattu:
1619627103140.png
J.A. Hampton

King George VI aboard HMS Howe with Captain C. H. L. Woodhouse and Admiral John Tovey, Scapa Flow, Scotland, United Kingdom, date unknown.
 
Onko tämä aito vai photoshoppaus ?

Olen kuvankäsittelyn ammattilainen, ja eka oma ajatus oli että joku on opetellut Clone Stamp -työkalua. Mutta tarkemmalla tutkailulla pidän kuvaa aitona.

Olen jokus alkuperäisen SA-kuvista kaivanut, ja oma (ei-hirveän-syvällinen) tekninen analyysi sanoo että kuva on käsittelemätön. Tuollaista roikkuvaa puuriviä ei olisi kovin vaikea Photoshopata, mutta tuossa kuvassa ei näy mitään tyypillisiä muokkauksen jälkiä.
 
Olen kuvankäsittelyn ammattilainen, ja eka oma ajatus oli että joku on opetellut Clone Stamp -työkalua. Mutta tarkemmalla tutkailulla pidän kuvaa aitona.

Olen jokus alkuperäisen SA-kuvista kaivanut, ja oma (ei-hirveän-syvällinen) tekninen analyysi sanoo että kuva on käsittelemätön. Tuollaista roikkuvaa puuriviä ei olisi kovin vaikea Photoshopata, mutta tuossa kuvassa ei näy mitään tyypillisiä muokkauksen jälkiä.
Mikä on tuo "liekehtivä neito", joka lentelee tuolla kuvan yläreunassa?
 
Mikä on tuo "liekehtivä neito", joka lentelee tuolla kuvan yläreunassa?

Keskellä ylhäällä? Joko diassa tai valokuvassa ollut repeämä tms. SA-kuvissa on kaikenlaisia vastaavia ylimääräisiä söhryjä.

SA-kuvien tyyliä ei ole muuten kovin vaikea matkia. Kuva -> BW -> pikkasen rasteria päälle -> vähän naarmuja -> repäistyt paperireunukset. Oheisen kuvan askartelu vei tasan 3 min. Ei mitenkään täydellinen, mutta jos esiteltäisiin SA-kuvien seassa niin ei erityisemmin pistäisi silmään.

fake_kuva.jpg
 
1619638382918.png

USMC MOUT T-Pattern Urban Camo BDU Shirt
 
1619958702477.png
Tämä on se "Stalinin ovenkolkutin" (203 mm howitzer M1931)
 
1619958991069.png
Voihan viritys...
 
En tiedä oliko se tämä mutta ainakin joku vastaava teloilla kulkeva olen nähnyt toisen maailmansodan filmipätkässä (Berliinistä?) käyettävä suora-ammuntaan kaupungissa.
Samaa filmiä olen katsellut. Kyl se tuo on.
 
Viimeksi muokattu:
1619966268048.png

Onni on... yhteinen räjähtämätön merimiina! :D
 
1620151654167.png
1620151693727.png
1620151765406.png

Tämä ajoneuvo on ollut myös LJK:n käytössä. Nykyään nähtävillä livenä Vehoniemen ajoneuvomuseossa. (tai en tiedä satavarmaksi tämänhetkistä tilannetta...)
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top