Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
T-72:n ajoharjoitteluajoneuvo, torni-harjoittelulaite ja ajosimulaattori.
Kysymys: Suomessakin on varmaan vastaavia laitteistoja ollut käytössä 70-luvulta alkaen?
Olen ATK-nörtti joten itseä kiehtoo kovasti kaikki mekaaniset ja vanhoilla tietokoneilla tehdyt simulaattorit.
Katso liite: 63429
Katso liite: 63430
Katso liite: 63431
Oikein. Eka ja vika kuva Poznanin panssarimuseolta, keskimmäinen toisesta museosta kaupungilta.Viimeinen kuva Puolasta ? Mahdollisesti Puolan Panssarimuseolta Poznanista.
Oikein. Eka ja vika kuva Poznanin panssarimuseolta, keskimmäinen toisesta museosta kaupungilta.
Kiinnostaisi joskus käydä vierailulla. Oletko itse käynyt tuolla ?
Juuri palasin Poznanista. Suosittelen, passeli kohde 3-4 päivän lomareissulle.
Ajokoulutusvaunuja ei, T-72 koulutustorni on ps-museolla, kuten myös T-55M simulaattori.T-72:n ajoharjoitteluajoneuvo, torni-harjoittelulaite ja ajosimulaattori.
Kysymys: Suomessakin on varmaan vastaavia laitteistoja ollut käytössä 70-luvulta alkaen?
Olen ATK-nörtti joten itseä kiehtoo kovasti kaikki mekaaniset ja vanhoilla tietokoneilla tehdyt simulaattorit.
Katso liite: 63429
Katso liite: 63430
Katso liite: 63431
Ajokoulutusvaunuja ei, T-72 koulutustorni on ps-museolla, kuten myös T-55M simulaattori.
BUK:ia en muistanut sille oli ajokoulutusvaunu. Suurin ongelma BUK:ssa on rajoitettu näkyvyys vähän joka suuntaan. Johtaja, kun ei perinteisesti ole vaunun kannella vaan istuu ajajan vieressä. Muuten BUK oli ajaettavuudessa verrattavissa jopa länsivaunuhin.BUK ajokoututusvaunu löytyy PS-museolta. Ymmärtääkseni se BUK tela-ajoneuvoksi on hankala ajaa koska on ulkomitoiltaan "bussimainen", eli pitkä ja leveä.
Tuo viimeisessä kuvassa oleva ajosimulaattori oli toteutettu Amiga-tasoisella tietokoneella. Ajaja näki ulos vain prisman kautta pienen tietokoneruudun.
Olisi kyllä hienoa päästä tutustumaan kunnolla johonkin takavuosien simulaattorin toimintaan.
BUK:ia en muistanut sille oli ajokoulutusvaunu. Suurin ongelma BUK:ssa on rajoitettu näkyvyys vähän joka suuntaan. Johtaja, kun ei perinteisesti ole vaunun kannella vaan istuu ajajan vieressä. Muuten BUK oli ajaettavuudessa verrattavissa jopa länsivaunuhin.
T-55M tornisimu oli aikansa huipputuote ja erittäin hyvä johtaja - ampuja yhteistyön kehittämiseen.
Tuo on pieni kaappi missä johtaja ja ampuja istuu yhtä lähekkäin, kuin oikeassa vaunussa ja muutamia laitteita samalla tavalla kuin oikeassa vaunussa, mutta ei muistuta tankkia.T-55M simu varmaan samantyylinen kuin tuo ylempänä keskimmäisessä kuvassa oleva puolalainen T-72 harjoittelutorni?