tulikomento
Supreme Leader
Tikkakosken museon varastossa on muistaakseni antiikkinen MiG-21 -koulutussimu. Olikohan Panssarimuseon kakkoshallissa esillä joku koulutussimulaattori ? Sellainen iso valkoinen laatikko muistaakseni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En muista, kun tuo T-55M sinun oli vihreä.Tikkakosken museon varastossa on muistaakseni antiikkinen MiG-21 -koulutussimu. Olikohan Panssarimuseon kakkoshallissa esillä joku koulutussimulaattori ? Sellainen iso valkoinen laatikko muistaakseni.
En muista, kun tuo T-55M sinun oli vihreä.
Tuo taitaa olla Leon simu sellainen tuli Hollannista ja olisiko ollut "ajoharjoittelulaite"?Tässä kun virtuaalinäyttelyä kiersin, niin kakkoshallin nurkassa siinä moottoreiden vieressä on tosiaan valkoinen "laatikko" jossa on jonkun kulkupelin ohjaamo ja hallintalaitteet. Mitään opaslappua ei kuitenkaan ole eikä esittelytekstejä, joten en osaa sanoa minkä ajokoulutuslaite tämä on.
Panssarimuseo - Virtuaaliesittely
Verkkopalvelussa voit tutustua Panssarimuseoon omassa rauhassa katsellen. Koe enemmän tulemalla paikanpäälle kokemaan panssarien vaikuttavuus.tourmkr.com
Tuohon BUK:n liittyen. Sillähän tapahtui kuolemaan johtanut onnettomuuskin. Muistaakseni Siikakankaan varikkoaluella. Nyt en muista mikä oli turman syy ja käsittääkseni uhri oli kantahenkilökuntaa...BUK:ia en muistanut sille oli ajokoulutusvaunu. Suurin ongelma BUK:ssa on rajoitettu näkyvyys vähän joka suuntaan. Johtaja, kun ei perinteisesti ole vaunun kannella vaan istuu ajajan vieressä. Muuten BUK oli ajaettavuudessa verrattavissa jopa länsivaunuhin.
T-55M tornisimu oli aikansa huipputuote ja erittäin hyvä johtaja - ampuja yhteistyön kehittämiseen.
Niin kävi, tapahtumaketju ja syy oli täydellinen kokemattomuus ps-kalustolle. Tapahtumaketju käynnistyi ruokatunnilla, kun varikon väki oli syömässä ja HelItR väki oli vaunulla. Kaksi henkilöä oli päättänyt käynnistää vaunun mihin olivat perehtymässä ennen koulutusmatkaa Venäjälle. Toinen istui ajajan paikalla ja toinen vaunun ulkopuolella maassa kahden vaunun välissä. BUK:a käynnistäessä, sillä oli taipumus loikata eteenpäin vaihteiston rakenteesta johtuen ja näin kävi myös silläkin kerralla ja henkilö jäin kahden vaunun väliin ja puristui kuoliaaksi.Tuohon BUK:n liittyen. Sillähän tapahtui kuolemaan johtanut onnettomuuskin. Muistaakseni Siikakankaan varikkoaluella. Nyt en muista mikä oli turman syy ja käsittääkseni uhri oli kantahenkilökuntaa...
Ysärillä jossain Sveitsissä tai Itävallassa laskettelukeskuksessa oli vähän samanlainen hissi. Oli siinä kuitenkin se laskettava turvakaari jossa paikka jaloille. Matkalla ylös se sitten pysähtyi ja noilla on tapana kiikkua ja keinua aika "kivasti" silloin. Oli just nousemassa huipulle ja matkaa alas oli ~100m. En ole ihan varma jäikö sivukaiteeseen jäljet puristamisesta, mutta rööki paloi suht nopsaan...
Noita turvakaarellisiahan nuo on edelleen. Joskus ollut vaikeuksia pysyä kyydissä kun jäätävä keli ja penkki sekä jalansijaa aivan yliliukkaat. suurimman osan ajasta pitää kuitenkin tosissaan yrittää että putoaisi, mutta niin ihmiset siinä jotenkin onnistuu.Ysärillä jossain Sveitsissä tai Itävallassa laskettelukeskuksessa oli vähän samanlainen hissi. Oli siinä kuitenkin se laskettava turvakaari jossa paikka jaloille. Matkalla ylös se sitten pysähtyi ja noilla on tapana kiikkua ja keinua aika "kivasti" silloin. Oli just nousemassa huipulle ja matkaa alas oli ~100m. En ole ihan varma jäikö sivukaiteeseen jäljet puristamisesta, mutta rööki paloi suht nopsaan...