Kysymys- ja vastaustopiikki

6-8 yhteensä ja nimet turunmaa ja Karjala, matti kurki, , aunus, (viena? aputykkivene), ja sitten kaapatiin yks laiva Nl eli VTV1 vartoitykkivene 1
 
Oman lähteeni mukaan niitä oli 6: Hämeenmaa, Uusimaa, Turunmaa, Karjala, Aunus ja Viena.
Hejsan jatkaa.....
 
Kiitos.

Kuka upseerillä oli tämmöinen lisänimi kun Wüstenfuchs?
 
Hejsan kirjoitti:
Kiitos.

Kuka upseerillä oli tämmöinen lisänimi kun Wüstenfuchs?



Wüste= Sydänmaa, erämaa, aavikko tai autiomaa.

fuchs= Raudikko, kettu tai kelmi.

http://ilmainensanakirja.fi/sanakirja_saksa-suomi/W%C3%BCstenfuchs

Sydänmaan kelmi sai WWI:ssä Pour le Mériten
 
baikal kirjoitti:
Mulle tulee sakuista mieleen aina bratwursti.

Ah, bratwurstia ja hapankaalta... nam.
 
juhapar kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Mulle tulee sakuista mieleen aina bratwursti.

Ah, bratwurstia ja hapankaalta... nam.

Siihen paistettua perunaa sipulivuoressa, vehnäleipää, voita ja sikäläistä käymistuotetta, joka on pantu ohrasta aluille....saksalaista kulttuuria suunnilleen parhaimmillaan.
 
baikal kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Mulle tulee sakuista mieleen aina bratwursti.

Ah, bratwurstia ja hapankaalta... nam.

Siihen paistettua perunaa sipulivuoressa, vehnäleipää, voita ja sikäläistä käymistuotetta, joka on pantu ohrasta aluille....saksalaista kulttuuria suunnilleen parhaimmillaan.

Tuollaisia kirjoittelevat !
Nälkähän tässä tulee lukiessa kun en ole vielä tänään syönyt mitään :a-undecided:

Taitaa muuten olla Vanhan veteraanin kysymysvuoro....
 
Vanha veteraani kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Kiitos.

Kuka upseerillä oli tämmöinen lisänimi kun Wüstenfuchs?



Wüste= Sydänmaa, erämaa, aavikko tai autiomaa.

fuchs= Raudikko, kettu tai kelmi.

http://ilmainensanakirja.fi/sanakirja_saksa-suomi/W%C3%BCstenfuchs

Sydänmaan kelmi sai WWI:ssä Pour le Mériten

Ei ole oikea vastaus.

Tämä mies on toisen maailmansodasta ja hänellä on korkea sotilasarvo.
 
JOs Aatu olisi aseiden sijaan lähtenyt valloittamaan maailmaa moisella ruokakulttuurilla olisi tulos ollut paljon parempi.
 
Hejsan kirjoitti:
Vanha veteraani kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Kiitos.

Kuka upseerillä oli tämmöinen lisänimi kun Wüstenfuchs?



Wüste= Sydänmaa, erämaa, aavikko tai autiomaa.

fuchs= Raudikko, kettu tai kelmi.

http://ilmainensanakirja.fi/sanakirja_saksa-suomi/W%C3%BCstenfuchs

Sydänmaan kelmi sai WWI:ssä Pour le Mériten

Ei ole oikea vastaus.

Tämä mies on toisen maailmansodasta ja hänellä on korkea sotilasarvo.

Minä kun kuvittelin, että kysymyksessä olisi ajolähtö ja tuo minun lyöntini olisi tuonut kunnarin ja kolme tavallista juoksua. Sinä tuomitset lyönnin takalaittomaksi.

No eihän siinä mitään. Tuomari on aina oikeassa.
 
Erämaan Kettu? Taisi olla itse Erwin Rommel.
 
Creidiki kirjoitti:
Erämaan Kettu? Taisi olla itse Erwin Rommel.

Jes etsin Erwin Rommelia.

Creidiki jatkaa.....
 
Panssarivaunut saivat tulikasteensa 1916 Sommen taistelussa.

Noiden vaunujen miehistössä oli nykykatsannossa jotain erikoista, mitä?
 
No varmaan ainaskin se, että miehistö ja moottori olivat samassa tilassa. Mahtanut olla herkkua...
 
Englantilaisilla taisi ainakin olla aivan aluksi Royal Navyn miehiä tankkimiehistöinä (?)
 
vehamala kirjoitti:
Englantilaisilla taisi ainakin olla aivan aluksi Royal Navyn miehiä tankkimiehistöinä (?)
Jep

Ekoja tankkeja sponssasi Merilordi Churchill ja Royal Navy toimitti miehistöt näihin "Maataistelulaivoihin"

Vehamala jatkakoon.
 
Mikä oli 1. maailmansodan suurin meritaistelu ja missä suhteessa se oli viimeinen laatuaan ?
 
vehamala kirjoitti:
Mikä oli 1. maailmansodan suurin meritaistelu ja missä suhteessa se oli viimeinen laatuaan ?

Skagerrakin meritaistelu, missä Royal Navy ja Hochseeflotte ottivat yhteen. I MS:n ainoa meritaistelu, missä taistelulaivat ( engl. Battleship, saks. Schlachtschiff ) taistelivat keskenään. Taitaa olla myös viimeinen meritaistelu, missä taistelulaivat näyttelivät pääosaa. IIMS:ssahan lentotukialukset ottivat sen pääroolin.

IIMS:ssa oli tietysti tämä "kaksintaistelu" Hood vastaan Bismarck, mutta jos tarkkoja ollaan, niin HMS Hood luokiteltiin taisteluristeilijäksi ( Battlecruiser ). Bismarckin takaa-ajossa ja myös sen tuhoamisessa käytettiin myös lentotukialusta, joten sekään ei ollut pelkästään taistelulaivojen välinen mittelö.
 
Bodyguard kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
Mikä oli 1. maailmansodan suurin meritaistelu ja missä suhteessa se oli viimeinen laatuaan ?
Skagerrakin meritaistelu, missä Royal Navy ja Hochseeflotte ottivat yhteen. I MS:n ainoa meritaistelu, missä taistelulaivat ( engl. Battleship, saks. Schlachtschiff ) taistelivat keskenään. Taitaa olla myös viimeinen meritaistelu, missä taistelulaivat näyttelivät pääosaa.

Aika yleisesti englanninkielisessa kirjallisuudessa puhutaan
Jutlandin taistelusta, mutta Bodyguard tarkoittanee juuri sitä eli jatkaa..

http://www.firstworldwar.com/battles/jutland.htm

http://www.firstworldwar.com/maps/graphics/maps_35_jutland_(1600).jpg

Se oli viimeinen iso, pelkästään pinta-alusten välinen taistelu.
Isot laivat ja tykit, taktiikka sekä merimiestaito, ei suklareita eikä lentokoneita.
 
Back
Top