Kysymys- ja vastaustopiikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vehamala
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Jatkankin itse, tuli tiedontarve.

Näin nuoruudessani WW2-elokuvan, jossa amerikkalaiset tappoivat tietysti natseja. Elokuva päättyi muistaakseni kohtaukseen, jossa voittoisat GI:t kävelivät talosta tai bunkkerikompleksista ulos, ja yksi heistä viilteli ”tappoviivoja” aseensa tukkiin.

Mikä elokuva oli kyseessä?

Viimeksi muokattu:
Lisämuisteloa, sillä vaikeahan tätä on vihjeeksi kutsua.

Muistaakseni yllä mainitussa elokuvassa oli myös kohtaus, jossa jenkit tuhosivat natsien panssariajoneuvon, jonka jostain luukusta sojotti kuolleen käsi, ja siinä kallis sinettisormus: ”Keneltähän tuokin on varastettu?”, joku tokaisi.

Jatkankin itse, tuli tiedontarve.

Näin nuoruudessani WW2-elokuvan, jossa amerikkalaiset tappoivat tietysti natseja. Elokuva päättyi muistaakseni kohtaukseen, jossa voittoisat GI:t kävelivät talosta tai bunkkerikompleksista ulos, ja yksi heistä viilteli ”tappoviivoja” aseensa tukkiin.

Mikä elokuva oli kyseessä?
Lewis Milestonen klassikko vuodelta 1945 A Walk on The Sun löytyy YouTubestakin kokonaan.

Lewis Milestonen klassikko vuodelta 1945 A Walk on The Sun löytyy YouTubestakin kokonaan.
Kiitti! Tämä on vaivannut minua usein, että mikä helvetti se oli? Näin tämän ala-asteikäisenä varmaan noin 40 vuotta sitten televisiosta - tosin muistin elokuvan olleen väreissä, ja siksi yritin tätä etsiessäni katsoa uudelleen uudempia sotaelokuvia, mutta turhaan. Näköjään lapsen mielikuvitus väritti tämänkin päässäni, ja sitten leikittiin kavereiden kanssa puupyssyillä, jolloin kovin kilpailu oli oikeastaan siitä, että kuka hienoimmin ”kuolee”. :ROFLMAO:

Kiitti! Tämä on vaivannut minua usein, että mikä helvetti se oli? Näin tämän ala-asteikäisenä varmaan noin 40 vuotta sitten televisiosta - tosin muistin elokuvan olleen väreissä, ja siksi yritin tätä etsiessäni katsoa uudelleen uudempia sotaelokuvia, mutta turhaan. Näköjään lapsen mielikuvitus väritti tämänkin päässäni, ja sitten leikittiin kavereiden kanssa puupyssyillä, jolloin kovin kilpailu oli oikeastaan siitä, että kuka hienoimmin ”kuolee”. :ROFLMAO:
Katsoin aikoinaan saman lähetyksen.

Laitetaanpa uusi kysymys, henkilöä haetaan?

Kyseinen henkilö oli merkittävä sukellusveneiden kehittäjä.
Nuoruudessaan kän osallistui kapinaan mutta vanhempana hän työskenteli tälle valtiolle.

Laitetaanpa uusi kysymys, henkilöä haetaan?

Kyseinen henkilö oli merkittävä sukellusveneiden kehittäjä.
Nuoruudessaan kän osallistui kapinaan mutta vanhempana hän työskenteli tälle valtiolle.
Heitetään lonkalta suomalaistaustainen Aksel Berg, joka nousi Neuvostoliiton varapuolustuministeriksi asti.

No sitten Stefan Drzewiecki. Tosin protestoin ensimmäisen vastaukseni hylkäystä, sillä katson annettujen speksien täyttyneen: mitäpä muuta se oli kuin kapinaa, jos rakentaa suklarin irkuille ja lopulta briteillekin? Eipä Irlanti edes itsenäistynyt miehen eläessä. ;)

Back