Laatujuomatopiikki

vehamala

Kenraali
Nyt kun tuli harvinainen tilaisuus maistaa vähän fiinimpää juomaa, niin täytyy kysyä saitin viskiasiantuntijoilta miten arvostatte Johnnie "Double Black" Walkeria ?
Minusta erityinen savuaromi vain korostaa "tavallisen" Black Labelin hyviä puolia.
 
vehamala kirjoitti:
Nyt kun tuli harvinainen tilaisuus maistaa vähän fiinimpää juomaa, niin täytyy kysyä saitin viskiasiantuntijoilta miten arvostatte Johnnie "Double Black" Walkeria ?
Minusta erityinen savuaromi vain korostaa "tavallisen" Black Labelin hyviä puolia.

Itse pidän ainakin enemmän irlantilaisista viskeistä, koska ne ovat pääosin vähemmän savunmakuisia. Skottiviskeistä kuitenkin esimerkiksi JW tekee tässä poikkeuksen ja Red Label talousviski on hyvää, vaikka se onkin bulkkikamaa.
JW ei muutenkaan ole savuisimmasta päästä.
Tuplamustaa Walkeria en ole maistanut, mutta yksinkertainen musta on maukasta. Ainakin sen lasin tai kaksi. Koko iltaa en sitä pysty nauttimaan kuten hyvää irlantilaista.

Sen sijaan skottilainen Laphroaig ei ole oman suuni mukaista, vaikka onkin kallista ja osa vannoo sen nimeen. Skottiviskeistä oman suuni mukaiset viskit löytyvätkin halvoista blended talousviskeistä ja single maltit ovat pääosin liian voimakasmakuisia.

Paras viski mitä olen juonut on 18 vuotias Jameson, mutta sen saatavuus monessa paikassa tuntuu olevan heikko.
Jos viinaa pitää juoda etiketin mukaisesti esim. kahvin kanssa niin otan mieluummin viskiä kuin konjakkia ja olenkin onnistuneesti saanut lähipiirini ja kaverini sisäistämään asian ja monesti meikäläistä varten on varattu se oma viskileka kun muut siemailevat konjakkia.
 
pstsika kirjoitti:
Paras viski mitä olen juonut on 18 vuotias Jameson

Oho, sinusta tulee helposti vaimon paras kaveri !
Hän harrastaa aina tilaisuuden tullen Irish Coffeeta eli Jameson tai Tullamore Dew ovat varsin tuttuja meillä :cool:
 
Voin suositella Baileys suklaamakuista ja Pisang Ambon likööriä banaanimaku.....
 
vehamala kirjoitti:
Oho, sinusta tulee helposti vaimon paras kaveri !
Hän harrastaa aina tilaisuuden tullen Irish Coffeeta eli Jameson tai Tullamore Dew ovat varsin tuttuja meillä :cool:

Ehkä olenkin jo… :blush:

Viskistä pitävät naiset ovat melko harvinaisia olentoja. Saati sellaiset, jotka osaavat tehdä Irish Coffeen siten, että lopputulos on hyvänmakuinen.
Erityisesti tuo jälkimmäinen on sellainen ominaisuus, johon en ole törmännyt ja se on johtanut siihen, että teen itse omat viskikahvini.

Hejsan kirjoitti:
Voin suositella Baileys suklaamakuista ja Pisang Ambon likööriä banaanimaku.....

Nuo juomat eivät kuulu tähän ketjuun.
 
Hejsan kirjoitti:
Voin suositella Baileys suklaamakuista ja Pisang Ambon likööriä banaanimaku.....

:a-laugh::a-laugh::a-laugh:

Sininen enkeli ja vaimolle jotakin makeeta...
 
pstsika

hehe tulinko mä sotkeamaan tätäkin tråådia? :D

No sanoon silloin Minttuvodka....se maistuu mintulle.
 
Mosuri kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Voin suositella Baileys suklaamakuista ja Pisang Ambon likööriä banaanimaku.....

:a-laugh::a-laugh::a-laugh:

Sininen enkeli ja vaimolle jotakin makeeta...

:huh: Mitä siinä oli nauramista ???
 
pstsika kirjoitti:
Viskistä pitävät naiset ovat melko harvinaisia olentoja. Saati sellaiset, jotka osaavat tehdä Irish Coffeen siten, että lopputulos on hyvänmakuinen.
Erityisesti tuo jälkimmäinen on sellainen ominaisuus, johon en ole törmännyt ja se on johtanut siihen, että teen itse omat viskikahvini.

No, ei meilläkään osata. Tuossa naapuritalossa asuu rouvashenkilö, eläkkeellä oleva ravintola-alan ammattilainen, jonka luona vaimo vierailee silloin tällöin.
Hän osaa tehdä IC:n siten kuin se kuuluu tehdä ja kuulemma hyvää on.
 
Hejsan kirjoitti:
pstsika

hehe tulinko mä sotkeamaan tätäkin tråådia? :D

No sanoon silloin Minttuvodka....se maistuu mintulle.

Et sotke, mutta kun puhutaan "laatujuomista" niin Pisang Ambon ja Baileys eivät kuulu kyseiseen luokkaan. Ne ovat naisten juomia. Luokkaan ei kuulu myöskään siiderit, lonkerot tai halpa lager. Eikä kossu.
Tavallinen halpa kalja on hyvää, mutta ei "laatujuomaa" sellaisena kuin topicin ymmärsin.
 
En ole asiantuntija, mutta eipä se ole tähänkään asti saanut minua pitämään sormia irti näppäimistöstä.

Whiskyn pitää olla vähän savuinen. Onkos se muuten vähän niin, että whisky maistuu paukun kaksi, mikään dokaamisjuoma se ei taida olla?
 
Taliskeria mulle, nam nam, mutta tänä iltana lasissa kimaltelee Highland Park
 
Oikein kirkas kylmä puhdas huippulaatuinen vesi on mun suosikki.
 
noska kirjoitti:
Oikein kirkas kylmä puhdas huippulaatuinen vesi on mun suosikki.

Näin se menee, ei ole jääkylmän kaivoveden voittanutta. Jos jotain tarvitaan kyytipojaksi, niin valitsen tuolta hiukan iäkkäämmistä irlantilaisista.
 
baikal kirjoitti:
Onkos se muuten vähän niin, että whisky maistuu paukun kaksi, mikään dokaamisjuoma se ei taida olla?

Kyllä viski käy dokaamisjuomaksikin, mutta sitä ei pidä juoda kuin olutta.
Hyviä viskejä ei tuollaiseen kuitenkaan kannattane tuhlata kun parin lasin jälkeen alkavat kaikki maistumaan samalta.
 
noska kirjoitti:
Oikein kirkas kylmä puhdas huippulaatuinen vesi on mun suosikki.

Ja sopii tähän topiikkiin oikein hyvin.
Tietyissä tilanteissa mikään ei voita kirkkaanpuhdasta, kylmää vettä.
 
vehamala kirjoitti:
noska kirjoitti:
Oikein kirkas kylmä puhdas huippulaatuinen vesi on mun suosikki.

Ja sopii tähän topiikkiin oikein hyvin.
Tietyissä tilanteissa mikään ei voita kirkkaanpuhdasta, kylmää vettä.

Näin arvelinkin.

Varsinkin kun muut ehti ensin huomauttamaan Hejsanin neitijuomista (niitä muuten Hejsan tarjoillaan erityisen mielellään DTM:ssä) että eivät sovi joukkoon laatujuomista puhuttaessa.
 
Tuo vesinäkökulma on muuten loistava. Joskus Katadyn Kombin läpi ährätty kuravesi on ollut mitä taivaallisinta laatujuomaa.
 
Jos ja kun pysytään aiheessa, niin konjakki-ihmiset voisivat kommentoida suosikkivalintaani:

http://www.euvs.org/en/collection/spirits/bottle/guy-gautier-tres-vieille-reserve-cognac
 
Back
Top