Lenin-setä ja setä Ho Chi Minh

Omana kouluaikanani en onneksi juuri enää muista punapropagandaa esitetyn. Pahin villitys lienee ollut jo ohi, paikkakuntakohtaisia erojakin on voinut olla. Kotipaikkakuntani ei ollut kovinkaan punainen. Jeesuslauluja oli kyllä senkin edestä.
Sotaisista lauluista kun on puhe, katsokaapa Marseljeesin sanoitukset...
 
Suomalainen eliitti (poliitikot, lehtimiehet, yliopistomaailma) tarvitsee ulkomaisen perseen jota nuolla. 1900- luvun alussa se oli kommunismi, sitten fasismi, sitten taas kommunismi jne.... miksi ihmeessä aina totalitarismin ja tyrannian perse... ja osa porukasta ei osaa edes hävetä. Olen 1980- luvun puolivälistä halunnut että Suomi liittyy NATO:n ja yhtenä isoimpana syynä on ollut se että olen halunnut demokratian vahvistuvan Suomessa. En aina oikein tiennyt kumpi on pelottavampi puolue, keskusta vai kommunistit. Kepulaiset saattoivat altistaa Suomen totalitarismille tyhmyyttään ja kommarit tarkoituksella. Kommart tavallaan ymmärtää, fasistit kannattavat fasismia ja kommarit kommunismia. Keskusta käytti ulkopolitiikkaa lyömäaseenaan surutta ja häpeämättä. Toki oli muissakin puolueissa sanomista. Sosiaalidemokraatit voisivat käydä opiskelemassa isänmaallisuutta vaikka ruotsista. ... haluaisin että suomalainen eliitti nuolee länsimaisten demokratioiden persettä.
 
Eliitti tarvitsee jonkun oikeutuksen olemassaololleen. Valta pitää mystifioida. Täytyy y olla jokin ulkopuolinen mahtava olio, Neuvostoliitto, EU tai suuri kaniini Bulibubu joka on niin salaperäinen ja vaikeasti tulkittava että tarvitaan papisto sen palvelemiseen. Rahvaan hommana on tehdä niinkun käsketään ja suorittaa uhrit ajallaan ettei jumalolento suutu
 
Minun alakoulussani laulettiin lippulaulu eikä mitään Ho-Tsi-Minhiä. Rehtori oli haavoittunut Terenttilässä ja vielä toisessa sodassa Vuosalmella.
 
Ensimmäisillä luokilla laulettiin normi virsien lisäksi vanhoja perinnelauluja,.. Sotapoikaa, metsänpoikaa, kytösavua, spartalaisia ja paljon marssilauluja ;) opettaja oli Lapualta ja taisipa jotain Kosolan vihtoristakin kertoilla ..merimislauluja myös vaikka nälkämaassa kaukana merestä asuttiin. Eipä Leninin sedistä edes keskikoulussa/yläasteella paljon laulettu kun taistelutanner oli järven takana eikä Raatteentiellekään kuin n.10km
 
Ei olisi pitänyt tulla tänne lukemaan. Nyt mua on huolestuttanut suuri kaniini Bulibubu koko päivän. Mitähän mieltä se on Suomen Natojäsenyydestä?
 
Back
Top