Lentokoneita

Ikarus

Ylipäällikkö
Pidemmän aikaa miettinyt samaa. Nyt jo monena vuotena ovat lentäneet pallit alla. Voisi tosiaan liittyä g-rajoituksiin.
Poltto Drakenissa oli päällä, mutta ei se niin paljon muutamassa minuutissa vie, ettei ilman lisäpallejakin tuosta selviäisi.
Voi tietysti olla niinkin, että noilla veteraanikoneilla on g-rajoja laskettu ja sama pitää pallit alla, jos koneen rajoitetut g-rajat on alle pallien maksimin.
 

inscout

Ylipäällikkö
Aika hieno näytös. SU-35 Turkissa ainakin tekstin mukaan.

2.20 alkaa manööveri joka on kyllä erikoinen noin isolla koneella.

 

Ottoville

Ylipäällikkö
Boeingin toimitusjohtaja myönsi virheensä Yhdysvaltain senaatin hiillostuksessa: 737 Maxia kutsuttiin lentäväksi ruumisarkuksi
Dennis Muilenburg myönsi ensimmäistä kertaa, että hän tiesi 737 Max -koneiden herättämistä huolista ennen toista lentoturmaa.

Boeingin toimitusjohtaja Dennis Muilenberg senaatin kuultavana tiistaina. Kuuleminen jatkuu edustajainhuoneessa keskiviikkona. (KUVA: SARAH SILBIGER / REUTERS)

 

Ottoville

Ylipäällikkö

Hilan lukko

Eversti
Minun viiden kärki. Ei ehkä tehokkaimpia, uusimpia ja tulivoimaisempia, mutta viiden kärki.
24327199146600083edede496076112c.jpg
Korkkareista ja Siivet-lehdistä tuttu, sittemmin rakennussarjoista. Pääsispä kyytiin, tai kuulisi edes äänen.
026ef9bc6d44fc0f5042b25abf4ade49.jpg
Tämän tarina on jo kerrottu, kun melkein tuli kalsaripyykkiä...en unohda koskaan.

c76e986cd90c083f99657f92ba498dbe.jpg
Olin toisella kymmenellä, kun kummisetäni pojat toi Ameriikan tuliaisena koottavan. Jatkossa TV-uutisissa joka päivä Namista ja taisi olla Yom Kippur uutisissakin. Selllainen voima, ääni ja musta savu, ettei koskaan voi tulla voimakkaanpaa.

7fa775e6c71eed28099b4252337fcd9d.jpg
Näitä näkyi meilläpäin yhtä usein kuin jenkkiautoja, melkein yhtä usein kuin "seminologeja".
Siitä ei oikein tiedä, onko se kääpiöauto vai tavara-Vespa. Melkein hyppää yli, pituussuunnassa.
a082bb4012cf95c0ff50d778bdfa90d6.jpg.
Tästä ei ole oikein mitään sanottavaa, se on niin itsestäänselvyys. Siitä on hypänneet isät ja pojat,
kulkenut tavaraa Afrikkaan ja Alaskaan. Oikeastaan C-130 on yhtä kova. Tähän olisi voinut ottaa sen kentättömän matkustajaversion Helsingistä, mutta ei sekoiteta siviilikoneita nyt näihin.

Kerosiinin tuoksuisia unia.
 
Top