Lentokoneita

FrGyQ_zakAMdJkZ


 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa huomioida että Hornetin suunniteltu vajoamisnopeus tonttiin tullessa on 20 m/s koska lentotukialuskelpoisuus. Suomen Horneteilla rajana 10 m/s ?
Joku käsitys on itsellä, että maantiekäytön vuoksi Suomen Hornetit olisi tukialusversioita, eli saisi tulla kovaa laskuun. Tornihuhu?

Tuossa on jenkeillä doktriiniero ilmavoimien ja laivaston välillä. Kun alkaa kovin hienostelemaan flarella tukialukselle laskeutuessa, koukku menee äkkiä ohi ja syntyy ylimääräistä ohjelmaa. Ilmavoimille ei ole niin väliä koskettaako renkaat kenttään +-10m haarukassa.
 
Joku käsitys on itsellä, että maantiekäytön vuoksi Suomen Hornetit olisi tukialusversioita, eli saisi tulla kovaa laskuun. Tornihuhu?
Ei niitä ole kuin tukialusversio. Kaikki tarpeeton irtonaisempi poistettiin, mutta ne jätettiin (mm. katapultin kiinnityspiste nokkatelineessä) minkä poisto olisi maksanut liikaa. Eli ei todellakaan maantiekäytön vuoksi. Meidän maantiekäyttöön on soveltunut myös Draken ja MiG-21, joista ei edes ole kestävämpää versiota. HX:ssä vain Super Hornet oli tukialusversio, kun muuta ei ole.
 
Ei niitä ole kuin tukialusversio. Kaikki tarpeeton irtonaisempi poistettiin, mutta ne jätettiin (mm. katapultin kiinnityspiste nokkatelineessä) minkä poisto olisi maksanut liikaa. Eli ei todellakaan maantiekäytön vuoksi. Meidän maantiekäyttöön on soveltunut myös Draken ja MiG-21, joista ei edes ole kestävämpää versiota. HX:ssä vain Super Hornet oli tukialusversio, kun muuta ei ole.
Näin mä vähän järkeilin jo itsekin… Yleensä se yksinkertaisin selitys on totta.
 
Back
Top