Liikenneinfran tuhoaminen viivytystaktiikkana

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Honcho
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miinoja jotka on asfaltin näköiseksi meikattu. Tai miinamattoja jotka näyttää ajourien kohdalla olevilta asfalttilaastareilta. Silloin ei eri väriäkään ajattele. Täällä päin tiet on joskus kuin tilkkutäkkiä joka harmaan ja mustan sävyissä.
 
Priceless :D Niin räjähdysherkkä nainen ettei mikään perusjääkäri saatika tykkimies voi turvallisesti käsitellä...vaaditaan ammattimiehiä...

Vielä tätä huumorisuistiota jatkokehitelläkseni...oletteko kuulleet siitä panssarimiehestä jonka emännän nimi oli Miina? Heidän suhteestaan meni kuulemma pohja pois :D
 
Tässä mielenkiintoinen räjähteetön louhintapanos. Voisko tämä olla semmoinen jokamiehenräjähde.



AUTOSTEM – RÄJÄHTEETÖN LOUHINTAPANOS
AutoStem on mullistava uusi louhintapanos normaaliin louhintaan, tunneleiden rakentamiseen ja louhostoimintaan sekä turvalliseen kivenmurskaukseen.

AutoStemistä tekee mullistavan se, että panos sisältää automaattisesti toimivan tiivistävän elementin. Tämän ainutlaatuisen, uusinta teknologiaa edustavan elementin ansiosta perinteistä tiivistämistoimintaa ei tarvita.

AUTOSTEM TARJOAA KÄYTTÄJÄLLE VÄLITÖNTÄ KÄYTÄNNÖN HYÖTYÄ
Helppokäyttöisyys
– ei tarvita materiaaleja ja työaikaa etutäytteeseen

Nopeus – etutäytteen tekeminen on yleensä väsyttävää ja aikaa vievää toimintaa. Mitä enemmän reikiä, sitä enemmän aikaa se vie. Enää tämä ei ole tarpeen – AutoStem – patruuna yksinkertaisesti pudotetaan reikään ja se on valmis!

Yhdenmukainen laatu – ”etutäytteen” laatua säädellään nyt tehtaalla AutoStem – patruunan valmistuksen yhteydessä, joten laatu ei ole riippuvainen käyttäjästä



AUTOSTEM – LOUHINTAPATRUUNA ON PATENTOITU, RÄJÄHTEETÖN RATKAISU
Räjähteetön teknologia on huomattavasti turvallisempaa kuin perinteiset voimakkaat räjähteet.

Räjähteettömän teknologian lisensointi ja koulutus sekä käyttöä, kuljetusta ja varastointia koskevat ehdot ovat yleensä huomattavasti vähemmän rajoittavia kuin voimakkaiden räjähteiden kohdalla.

AutoStem – louhintapatruunan kuljetus ja käyttö on vaivatonta. Pyroteknisenä tuotteena, vaarallisuusluokka 1.4S, patruunat kulkevat vaikka postissa, matkahuollossa, lentokoneessa, jne.

AutoStem – louhintapatruunan käyttö edellyttää panostajan pätevyyttä, ts. vastaanottajalla pitää olla vähintään panostajan lupakirja lk. A (räjäyttäjä). Luonnollisestikin TUKES:n myöntämä louhintaräjähteiden siirtolupa riittää myös, mutta ei ole pakollinen.


http://mateko.fi/autostem/


 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Sitten on myös etanadynamiitti mikä ei vaadi mitään lupia. Tosin soveltuu lähinnä linnoitustöihin.
 
Tässä mielenkiintoinen räjähteetön louhintapanos. Voisko tämä olla semmoinen jokamiehenräjähde.

Ei vissiin sovellu jokamiehenkäyttöön, kun kaikki ei tarvitse välinettä siihen mihin nuo parhaiten soveltuvat.

Mutta mietin justiinsa sitä, että tuo voisi olla vekkuli kapine siltojen tms. panostamiseen. Siltaahan ei ole pakko saada kokonaan poikki, vaan riittää kun siitä ei uskalla ajaa tankilla yli. Ja ainakin noiden videoiden perusteella tuo soveltuu hyvin betonirakenteiden rikkomiseen.

Kivien rikkomiseenhan tuo tietenkin soveltuu, kuten videostakin näkee. Mutta mitenkäs sitten kanto? Jos tuo toimii myös kantoon tai kokonaiseen puuhun poratussa reiässä, niin silloin käyttöä löytyy monessakin touhussa.

Edit: Niin ja sitten routapanokset vielä erikseen.
 
Louhintaräjähteissähän on se, että ne eivät ole hirveän voimakkaita koska se louhittava kivenmurikka on pidettävä rakenteeltaan ehyenä. Esimerkiksi murskeeksi ei mielellään oteta louhintapanoksilla louhittuja kivenpaloja koska niitä joutuisi rammeroimaan antaumuksella kiven ollessa suhteellisen kovaa ja rakenteeltaan vielä ihan ehjää. Murskemiehet siksi ottavat useimmiten mieluummin murskeensa suoraan kallion seinästä isoilla panoksilla räjäyttämällä.

Tietysti tuollainen lohkominen voi olla tässä asiayhteydessä jossain tilanteissa ihan OK, mutta ei taida louhintapanokset olla riittävän kovaa kamaa jonkun teräsbetonirakenteen tuhoamiseen.
 
Tietysti tuollainen lohkominen voi olla tässä asiayhteydessä jossain tilanteissa ihan OK, mutta ei taida louhintapanokset olla riittävän kovaa kamaa jonkun teräsbetonirakenteen tuhoamiseen.

Riippuu siitä, mitä tarkoitat "tuhoamisella". Olen ymmärtänyt, että yleensä teräsbetonin räjäyttämisessä se tärkein juttu on, että betoni ja teräs saadaan irralleen toisistaan. Ja mitä tuosta aikaisemmin olleesta videosta voi päätellä, niin se tuollaisella panoksella tapahtuu kunhan vain saadaan siihen betoniin reikä panosta varten. Ja kun se teräsbetoni rakenne saadaan rikottua, niin kantavissa rakenteissa se riittää, ja maanvetovoima hoitelee loput.
 
Teuvo maanteiden kuningas päätti testata kansanedustajien parkkiluolan turvatolpat, ja hyvin audi pysähtyi.
IL:
IL kirjoitti:
Teuvo Hakkarainen kolaroi autonsa kansanedustajien parkkiluolan oviaukolla - ”Auto jäi tolppien nokkaan killumaan”

Tiistai 28.11.2017 klo 12.04


(OLLI WARIS)" style="margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(102, 102, 102); text-decoration-line: underline;">
Ylös nousseet tolpat tekivät tuhoa auton keulaan. Teuvo Hakkarainen poistui kolaripaikalta otettuaan autosta kuvia. (OLLI WARIS)
Kohukansanedustaja Teuvo Hakkaraisen (ps) epäonni liikenteessä näyttää jatkuvan.

Hakkarainen oli tiistaina aamupäivällä viemässä Audi-merkkistä henkilöautoaan kansanedustajien käytössä olevaan parkkiluolaan Helsingin ydinkeskustassa, kun matkanteko tyssäsi poikkeuksellisella tavalla: kansanedustajan ajaessa autoaan sisälle parkkiluolaan, oviaukon edessä olevat nostettavat ajoestetolpat nousivat yllättäen ylös ja nostivat Hakkaraisen auton keulan ylös.

- Auto jäi tolppien nokkaan killumaan, Hakkarainen kertoo Iltalehdelle.

- En ehtinyt muuta kuin katsella, että mitäs tässä nyt oikein tapahtuu.

Hän sanoo tilanteen tulleen täytenä yllätyksenä.

- Edessäni oleva auto lähti ajamaan sisään ja puomi nousi ylös. Lähdin ajamaan perässä, mutta sitten tolpat yhtäkkiä nousivat.

Tolpat tekivät pahaa tuhoa Hakkaraisen auton keulassa.

- Ainakin ripustukset ovat rikki ja laakeri tippui paikaltaan, Hakkarainen luettelee.

(OLLI WARIS)" style="margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(102, 102, 102); text-decoration-line: underline;">
Hinausauto haki Hakkaraisen auton pois. (OLLI WARIS)
Turvavyö repäisi matkustajaa

Hakkaraisella oli kyydissään kansanedustajakollegansa Toimi Kankaanniemen (ps) eduskunta-avustaja.

- Hän sanoi, että turvavyö repäisi aika pahasti.

Tilanne laukesi, kun Hakkarainen soitti eduskuntaan, tolpat tultiin laskemaan alas ja paikalle saapui hinausliikkeen auto.

- Auto vietiin korjaamolle. Siellä arvioidaan, pystyykö sen korjaamaan vai meneekö se lunastukseen.

Auton hajoamisen lisäksi Hakkaraista harmittaa myöhästyminen eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnan kokouksesta.

- Siellä olisi ollut minulle hirmuisen tärkeää energiatukiasiaa. Kyllähän tämä koko homma ottaa päähän!

Kankaanniemi hetkeä aiemmin kyydissä

Hakkarainen on aikaisemmin saanut pari isompaa ylinopeussakkoa.

Elokuussa hän menetti ajokorttinsa ja sai yli 1400 euron ylinopeussakot ajettuaan kotikulmillaan Viitasaarella moottoripyörällään poliisin tutkaan 143 km/h nopeudella. Tiellä oli satasen nopeusrajoitus.

Ajokieltonsa ajan Hakkarainen kulki Keski-Suomesta eduskuntaan Kankaanniemen kyydillä.

Kankaanniemi kertoo Iltalehdelle tulleensa tiistaina Helsinkiin Hakkaraisen kyydissä, mutta ei ollut enää kolaritilanteessa autossa.

- Jäin Kansallismuseon nurkalla pois. Kuulin, että tällainen ikävä asia oli tapahtunut, Kankaanniemi kommentoi.

Ajokielto päättyi lokakuussa

Hakkaraisen ajokielto päättyi lokakuussa, mutta nyt kolari ja auton hajoaminen vaikeuttaa kansanedustajan matkantekoa eduskunnan ja Viitasaaren välillä.

- Ehdin jo soittaa autoliikkeeseen ja pyytää toista autoa tilalle. Kuulemma se onnistuu.

Epäonnestaan huolimatta Hakkarainen suhtautuu asiaan rennosti.

- Aina sattuu ja tapahtuu.

(INKA SOVERI)" style="margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(102, 102, 102); text-decoration-line: underline;">
Kolaripaikka sijaitsee parkkiluolan oviaukolla Eduskuntatalon ja Finlandia-talon vieressä. (INKA SOVERI)
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711282200564968_pi.shtml
 
Hakkarainen ei tajunnut että toista autoa ei peesata vaan odotetaan omaa vuoroaan.

Olisiko unohtanut, että siinä on nuo tolpat? Ei sinällään, että tuollainen olisi jotenkin uutta. Netistä löytyy aika paljon videoita siitä, kun ihmiset joutuvat tuollaisten tolppien nokkaan.
 
Siksihän ne tolpat on siellä ettei joku gangsteri pääse peesaamalla kansanedustajaa tunneliin sisälle, niin että yksi auto kerrallaan ja jokainen vilauttaa korttiiaan tai mikä lie olevan se millä ovi ja portti aukeaa.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Siksihän ne tolpat on siellä ettei joku gangsteri pääse peesaamalla kansanedustajaa tunneliin sisälle, niin että yksi auto kerrallaan ja jokainen vilauttaa korttiiaan tai mikä lie olevan se millä ovi ja portti aukeaa.

Joo, mutta jos tuolla on ollut kortti hyllyllä, niin kysymys kuuluu että kuinka kauan nuo tolpat on olleet paikallaan? Olisko ollut, että edellisen kerran kun ukko on ajanut itse tuolla, niin silloin ei ole ollut tolppia.
 
Toki syy voi olla niukin vähäinen kuin Eduskunnan remontti. (Siis "virallinen" syy.)
 
Hakkarainen ei tajunnut että toista autoa ei peesata vaan odotetaan omaa vuoroaan.

Pari kertaa on käynyt mielessä että peräkärryä vetäessa voi joskus tulla automaattipuomien ja -tolppien kanssa kiinnostavia tilanteita ellei niitä ole ohjelmoitu huomioimaan peräkärryä.
 
Nykyään ulkoiset koukut ovat pois muodista, koska vievät tehokkuutta. Sillat ovat suunniteltu niin, että ne ovat mahdollisimman pienellä r-määrällä saatavissa kuntoon, josta ei ole enää hyökkäjälle hyötyä. Usein siltarakenteiden aluissa ja lopuissa on tilat hävityspanoksille. Myös siltapilareissa on tilat patrunoiduille r-aineille. Tietynlaiset kohteet on suunniteltu purettavaksi mekaanisesti. Alikuluissa r-aineet sijoitettaan valosyvennyksiin, joko muurattuina, tai tuettuina laudoilla. Siltojen tuhoaminen on todella helppoa. Ehkä yksinkertaisinta hommaa mitä pioneeripuolella annetaan.

Meidän liikenneinfran solmukohdat ovat tosiasiallisesti kierrettävissä (poislukien rataliikenne). Tärkeimmät kiintopisteet ovat kehä- 1 ja 3 sekä epävirallinen 4, eli Hanko-Hyvinkää tieliikenneyhteys. Isoimman vamman, jos niin voi sanoa, mahdollinen vihollinen saa tuhoamalla 4-tien siltarakenteita. Toinen "kova" kohde on tieliineteessä Helsingistä Tampereelle johtava liikenneväylä. Sen varrella on useita ihanteellisia kohteita katkaista liikenneyhteys.

Olen itse tutustunut näihin kohteisiin hyvin tarkkaan. Harmaana aika näihin kohteisiin tulee, tai ainakin pitäisi tulla miehitys.
 
Nykyään ulkoiset koukut ovat pois muodista, koska vievät tehokkuutta. Sillat ovat suunniteltu niin, että ne ovat mahdollisimman pienellä r-määrällä saatavissa kuntoon, josta ei ole enää hyökkäjälle hyötyä. Usein siltarakenteiden aluissa ja lopuissa on tilat hävityspanoksille. Myös siltapilareissa on tilat patrunoiduille r-aineille. Tietynlaiset kohteet on suunniteltu purettavaksi mekaanisesti. Alikuluissa r-aineet sijoitettaan valosyvennyksiin, joko muurattuina, tai tuettuina laudoilla. Siltojen tuhoaminen on todella helppoa. Ehkä yksinkertaisinta hommaa mitä pioneeripuolella annetaan.

Meidän liikenneinfran solmukohdat ovat tosiasiallisesti kierrettävissä (poislukien rataliikenne). Tärkeimmät kiintopisteet ovat kehä- 1 ja 3 sekä epävirallinen 4, eli Hanko-Hyvinkää tieliikenneyhteys. Isoimman vamman, jos niin voi sanoa, mahdollinen vihollinen saa tuhoamalla 4-tien siltarakenteita. Toinen "kova" kohde on tieliineteessä Helsingistä Tampereelle johtava liikenneväylä. Sen varrella on useita ihanteellisia kohteita katkaista liikenneyhteys.

Olen itse tutustunut näihin kohteisiin hyvin tarkkaan. Harmaana aika näihin kohteisiin tulee, tai ainakin pitäisi tulla miehitys.
 
Back
Top