Harvassa on talvet, jolloin suo jäätyy niin että tankkia kantaa. Eikä paljon muutakaan raskasta kalustoa.Ja kyllä kai vetinen suo on este paitsi umpijäisenä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Harvassa on talvet, jolloin suo jäätyy niin että tankkia kantaa. Eikä paljon muutakaan raskasta kalustoa.Ja kyllä kai vetinen suo on este paitsi umpijäisenä.
Jokaiselle rajan ylittävälle tielle ainakin valtion maat.Onhan esimerkiksi jo Vartius valtionmaiden ympäröimä.
Jos asfalttitiet pitää jättää niin ainakin voisi tehdä valmiita miinasijoja jotka on peitetty kansilla.
Länsi-Saksassa esimerkiksi oli tuollaisia.
Nyt olis kyllä markkinarako tehdä suota tulemaan reilusti niin voisi käydä päästökauppaa. Ilmeisesti kaupan voitto pitää käyttää ilmastotoimiin mutta tekee sitten uutta suota vaan silläkin rahalla.Täytyy vielä tutkia, kuinka paljon suohon uponnut tankki sitoo hiiltä. Toisaalta muinoin suosta saatiin malmia raudan tekoon, nyt vain palautetaan
Riippuu suosta. Skaala on melko laaja.Leveätelainen ällitälli menee periaatteessa suossa. Mutta sekin on vähän niinkuin kakkoseen panemista - hidasta, paskaista ja kivaa vain kun homma kaikille osapuolille vapaaehtoista.
Rajaseudun lähellä on sitä kuivattua suota todella paljon, kyllä niiden ennallistamista kannattaa selvittää.
Riippuu suosta. Skaala on melko laaja.
Ja mikäli tämä suo tehdään keinotekoisesti maanpuolustus tarkoitus mielessä esteeksi niin ei sitä kuivaksi tehdä.
Hienohan toi ois. joku noin 30-80 kilsaa kanvaa riipuu reitistä. ja ei varmaan maksa kun 500 miljardia valtion kilpailutuksella.Saimaan kanavasta vallihauta itärajalle? – Maanpuolustuksen asiantuntija Pekka Toveri pitää ajatusta viisaana
![]()
Saimaan kanavasta vallihauta itärajalle? – Maanpuolustuksen asiantuntija Pekka Toveri pitää ajatusta viisaana
Eteläkarjalaiset keskustapoliitikot ovat ehdottaneet Saimaan kanavan siirtämistä. Yle pyysi asiantuntijoita arvioimaan, kuinka järkevältä idea vaikuttaa.yle.fi
Suot ja Saimaan kanava on tarkoitus rahoittaa EUn ja NATOn rahoilla ja nämä hankkeet myös tuottaisivat rahaa suunnitelman mukaan .Mikäli päästökauppaan ei päästä kiinni tulee ongelmia eu lta joka tapauksessa.Salpalinjaan kuului Kivijärven pato. Sillä oli tarkoitus tulvittaa alueitta kun vihu tulee. Siinä sen kummempaa ennallistamista tarvitse. Tämä ennallistaminen on juoni saada puolustusmäärärahat vihreiden kohteisiin. Seuraavaksi tuetaan luonnon monimuotoisuutta perustamalla Daavidin linko rahoilla majavarykmentti, joka vapautetaan varastoista samaan aikaan kuin miinoitukset aloitetaan...
Pelkästään pioneeri majavien ja luonnon voimien varaan hommia ei kyllä kannata jättää.
Hienohan toi ois. joku noin 30-80 kilsaa kanvaa riipuu reitistä. ja ei varmaan maksa kun 500 miljardia valtion kilpailutuksella.
Maanpuolustus mielessä riittäisi että puut kaadetaan vähän vaunun pohjaa korkeammalta ja laskuojat padotaan.
Eroosio hoitaa loput.
Forumin ps väki. Pitääkö paikkansa tuo metrisen kannon tuottama vaikeus? Miten paksun puun kanto tuottaa ongelmia?
Lisäksi tarpeen mukaan ojittaa ja juoksuttaa kauempaa vettä suon suuntaan niin ei lopu vesi kesken.No ei, mutta nuo hoitavat osansa "ilmaiseksi". Ja olisi vihreätkin innolla mukana. Mutta se on kyllä yksinkertaista koneella tukkia. Majavahommat oli mielessä siihen aikaan, kun tätä ennallistamista pohdin lähinnä pakollisena kulueränä...
Pitkällä aikavälillä ojat myös tukkivat itsensä, kun niitä ei perata. Näin meilläkin oli käymässä n. 20 vuotta sitten.
Venäisetkin ovat jo ehtineet ulista asiasta.
![]()
Venäläispoliitikko raivostui: "Suomalaiset päättivät muuttua sammakoiksi"
Nato-maiden suosuunnitelmasta nousi raivo Venäjällä.www.iltalehti.fi
Majava koulutushaaran nimenä kuulostaa hyvältä, pioneerilla taas on vähän huono kaiku....No ei, mutta nuo hoitavat osansa "ilmaiseksi". Ja olisi vihreätkin innolla mukana. Mutta se on kyllä yksinkertaista koneella tukkia. Majavahommat oli mielessä siihen aikaan, kun tätä ennallistamista pohdin lähinnä pakollisena kulueränä...
Pitkällä aikavälillä ojat myös tukkivat itsensä, kun niitä ei perata. Näin meilläkin oli käymässä n. 20 vuotta sitten.
Venäisetkin ovat jo ehtineet ulista asiasta.
![]()
Venäläispoliitikko raivostui: "Suomalaiset päättivät muuttua sammakoiksi"
Nato-maiden suosuunnitelmasta nousi raivo Venäjällä.www.iltalehti.fi
Toivottavasti ei. Saattaa olla vähän puutetta tekijöistä ensi vuodesta alkaen.Majava koulutushaaran nimenä kuulostaa hyvältä, pioneerilla taas on vähän huono kaiku....