Luonto

Jep, pysäyttäviä kuvia. Meillä kun ei juurikaan puhuri ylitä 30m/s. Miamissa näin taannoin hirmumyrsky katrinen aiheuttamia vaurioita. Tais olla tuuli yli 70m/s. ja infra oli saanut todella kyytiä.
 
Jep, pysäyttäviä kuvia. Meillä kun ei juurikaan puhuri ylitä 30m/s. Miamissa näin taannoin hirmumyrsky katrinen aiheuttamia vaurioita. Tais olla tuuli yli 70m/s. ja infra oli saanut todella kyytiä.

Toisaalta taas monissa maissa rakennetaan kevyesti, koska ilmasto ei pakota eristyksiin tai "valoinko sokkelin turhaan". :)
 
Pitää paikkansa, rakennuksia kun on katsellut maailmalla, niin väkisin tulee mieleen että kun tuuli yltyyn, niin katot lähtee.. saattaapa joissain maissa raudoituksissakin hieman säästetty..
 
Pitää paikkansa, rakennuksia kun on katsellut maailmalla, niin väkisin tulee mieleen että kun tuuli yltyyn, niin katot lähtee.. saattaapa joissain maissa raudoituksissakin hieman säästetty..

Joissakin maissa... :D

Mutta itselle oli aika yllätys se, miten kovan luokan rakennuksia esim. Serbiassa tai Israelissa on tehty. Omakotitalo esim. Israelissa olisi tod.näk. kestänyt ainakin pari rakettia (siis vaikka Grad). Mutta se olikin ns. "old-skool" kivestä tehty, kellareineen ja kaikkineen. Tosin se kellari oli hieman hyydyttävä kokemus, kun paikkakunnan käärmeet menivät sinne karkuun takapihan puskissa elänyttä mungoperhettä.

Joten jakoavaimen haku kellarin työkaluhyllystä oli astetta jännittävämpi kokemus kuin Suomessa. Sitten jätin kellarin ulko-oven (sinne mentiin ulkokautta) oven raolleen ja ongelma poistui mungojen hyvän duunin takia.
 
Hyviä huomioita, eipä olisi tullut mieleenkään, jos et valistaisi tässä asiassa.:)

Lieneekö vittuilua? ;) :D Otettu vastaan hyvässä hengessä :)

Ärsyttävin rakennustapa (paitsi ettei taida olla paljon vaihtoehtoja, paitti betoni) on Maltalla. Kaikki on tehty kalkkikivestä, joten se imee kosteutta. Ja kesällä helvetin kuuma, talvella saatanan kylmä. Reipashenkinen yhden lasin liukuikkuna (jossa valo paistaa raoista) takaa saman lämpötilan ulkona kuin sisällä...

Nestekaasulämmittimet on normi...ja nehän tekee kosteutta. Tosin ilmankin niitä saa homeen kasvamaan sekä talossa että vaatekaapissa.

Joten jos muutatte sinne, niin näitä kannattaa miettiä. Jotkin modernit asunnot ovat eri asia, mutta niin on hintakin.
 
Vittulut suoritetaan muualla kuin täällä, opimme kaikki joka päivä uutta, kukaan meistä ei tiedä kaikesta kaikkea. Itse olen huomannut että noissa lämpimissä kohteissa (esim. Espanja+Miami) suomalaiset kämpän omistajat sammuttaa ilmastoinnit pois ja kämpät homehtuu, sähkön säästön takia, niistä on paljon varoittavia esimerkkejä.
 
Vittulut suoritetaan muualla kuin täällä, opimme kaikki joka päivä uutta, kukaan meistä ei tiedä kaikesta kaikkea. Itse olen huomannut että noissa lämpimissä kohteissa (esim. Espanja+Miami) suomalaiset kämpän omistajat sammuttaa ilmastoinnit pois ja kämpät homehtuu, sähkön säästön takia, niistä on paljon varoittavia esimerkkejä.

Itse kun olen kuumaluontoinen persoona suomalaiseksi. Ja kun tiesin teikäläisen olevan "muutakin kuin tahkoa kiertänyt" :D

Eli arvelin ettei vittuilu ollut mukana. :)
 
IMG_2108.JPG IMG_2108.JPG IMG_2109.JPG IMG_2110.JPG IMG_2111.JPG IMG_2112.JPG IMG_2113.JPG IMG_2114.JPG IMG_2115.JPG Vitun vitun vittu!!! Anteeksi kiroiluni mutta nyt vituttaa. Lähijärvi koki kemiallisen käsittelyn. Lupasivat ettei isot kalat kärsi. Tämä tuli rantaan kuolemaan. Silitin sitä oksalla ja onneksi hitaasti lähti liikkeelle. Todennäköisesti hakeutuu uudestaan rantaan. Pituus yli metrin leveys lähes 10cm. Laskekaa siitä paino.
 
Hoitivatkohan hapen vedestä kriittiselle tasolle, väittävät kuitenkin ettei isoja kaloja ole kuollut.......:confused:
 
IMG_2163.JPG Mikä on tuo esine pohjassa keskellä järveä? Kuvaaja epäili lentopommiksi. Tuskinpa vaan. Toisaalta talvisodassa Fokkerit operoivat järven jäältä käsin.
Itse epäilen maitotonkkaa tai kaasupulloa.
 
Katso liite: 14663 Mikä on tuo esine pohjassa keskellä järveä? Kuvaaja epäili lentopommiksi. Tuskinpa vaan. Toisaalta talvisodassa Fokkerit operoivat järven jäältä käsin.
Itse epäilen maitotonkkaa tai kaasupulloa.
Kaatonokkainen bensatonkka josta on jotain naftaa kaadettu johonkin..? Näin espoolaisen veikkauksena, meidän järvistä nousee kaikenlaista sentään :).
 
Back
Top